کد خبر: 1014755
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: درآمد‌های نفتی با مشکلات جدی مواجه است، بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری است. بهترین جایگزین همان درآمد‌های مالیاتی است. در سال جاری سهم بزرگی از فرارمالیاتی به استان تهران تعلق داشته که باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مسعود شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: پیگیری اولویت‌های تعیین شده در استان تهران نقش مؤثری در دیگر استان‌های کشور خواهد داشت، بنابراین با حساسیت بیشتری این اولویت‌ها را دنبال خواهیم کرد. کاداستر می‌تواند تثبیت مالیاتی را به دنبال داشته باشد و از این نظر مهم شمرده می‌شود و در حوزه اراضی کشاورزی، افزایش میزان مرغوبیت اراضی را به دنبال خواهد داشت. همچنین نقش مهمی در انگیزه کشاورزان برای حفظ مالکیت دارد.

وی ادامه داد: ما با زمین‌خواری در سطح استان تهران و به خصوص شهر‌های شمالی استان تهران مواجه هستیم، بنابراین برنامه کاداستر باید بتواند با سرعت بیشتری تثبیت مالکیت به نفع دولت را به همراه داشته باشد. فکر می‌کنم کاداستر یکی از پروژه‌هایی است که قطعاً در خدمت توسعه کشور خواهد بود و نقش بازدارنده‌ای در فساد ایفا خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان تهران به بحث کسری بودجه در استان تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارش اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به رغم همه مسائلی که در چندماه ابتدای سال با آن مواجه بوده‌ایم، به درآمد‌های مالیاتی آسیبی وارد نشده است. اگرچه در درآمد‌های نفتی با مشکلات جدی مواجه هستیم، بنابراین دولت برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای علاوه بر منابع بودجه‌ای به دنبال برنامه‌ها و روش‌های دیگری همچون مشارکت عمومی و خصوصی و ایجاد زمینه برای برون‌سپاری در رابطه با خدمات دولت است، بنابراین بهترین جایگزین درآمد‌های نفتی همان درآمد‌های مالیاتی است، هر چند با رقم بالایی از فرار مالیاتی در کشور رو‌به‌رو هستیم و سهم بزرگی از فرار مالیاتی به استان تهران تعلق دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در رابطه با تعداد خانه‌های خالی اعلام شده در شهر تهران گفت: اعلام شناسایی ۵۰۰ هزار خانه خالی باید دقیق‌تر بررسی شود، در همین راستا اخیراً وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای را ایجاد کرده که از طریق آن می‌توان آمار دقیق‌تری را به نظام مالیاتی کشور ارائه داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار