کد خبر: 1014747
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۵
۱۰ هزار میلیارد تومان محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸ به فروش رفته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: منصور غلامی وزیر علوم گفت: ۹‌هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که هزارو ۸۰۰ مورد از این شرکت‌ها در مراکز علمی و دانشگاه‌ها مستقر هستند. فروش دانش فنی و دستاورد‌های این مجموعه ۱۰‌هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ بوده در حالی که در سال ۹۲ حدود ۴۵۰ میلیارد بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۸۰‌میلیون دلار از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را صادر کردیم. علاوه بر این جلوی واردات از این طریق گرفته شده است. ۶۵ دانشگاه کشور ما در میان هزار دانشگاه‌های معروف دنیا قرار دارند. رتبه منطقه‌ای ما یک است و در آسیا نیز رتبه بسیار خوبی داریم. در کل مجموعه آموزش عالی توانسته جایگاه خودش را حفظ کند و باعث اعتلای نام نظام جمهوری اسلامی شود.

وزیر علوم درباره حذف کنکور گفت: بحث‌هایی شده و حرکت به این سمت شروع شده است، الان در شرایط کرونا به سمتی می‌رویم که این مسئله شفاف‌تر شود. داوطلبان باید درباره برنامه‌های آینده خود فکر کنند و نگران آزمون‌های آینده نباشند، مگر اینکه بخواهند در رشته‌های پرطرفدار شرکت کنند.

وزیر علوم در واکنش به تقلب‌های علمی هم گفت: قطعاً با تقلب‌های علمی به شکل عمومی و قضایی رسیدگی می‌شود. مواردی که به ما گزارش می‌شود مستقیماً به بخش حقوقی ارسال می‌شود. برای برخی از پرونده‌ها نیز حکم صادر شده است. تمام سوابق مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان روی یک سیستم ملی منتقل می‌شود. این کار از فارغ‌التحصیلان سال‌های ۹۸، ۹۷، ۹۶ به قبل در حال انجام است، به گونه‌ای که با وارد کردن کد ملی شخص، همه چیز قابل بررسی است. همچنین یک کد دیگر روی مدرک خواهد بود که توسط آن صحت مدرک قابل استناد است.

غلامی درباره اینترنت دانشجویان نیز گفت: بحث اینترنت رایگان برای دانشجویان با حمایت‌هایی که وزارت ارتباطات انجام داد، اعمال شد و ما توانستیم اینترنت رایگان را در اختیار دانشجویان قرار دهیم. درخواستمان برای سال تحصیل آینده هم همین رویه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار