کد خبر: 1014594
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
بررسی عملکرد لژیونر‌های موفق ایران در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ فوتبال اروپا
روز‌های خوشی لژیونر‌های فوتبال ایران در اروپا دوباره رسیده و مانند دو دهه پیش که با گل‌های علی دایی به میلان و چلسی از خوشحالی در پوست‌مان نمی‌گنجیدیم، حالا هم می‌توانیم دوباره سرمان را بالا بگیریم و لذت ببریم از نمایش برخی لژیونر‌های کشورمان در ترکیب تیم‌های اروپایی که در فصل ۲۰۲۰- ۲۰۱۹ گل کاشته‌اند و نام ایران را سر زبان‌ها انداخته‌اند. آن‌هم در شرایطی که اکثر لیگ‌های اروپایی در روز‌های اخیر با توجه به بحران کرونا، شرایط عجیب و غریبی داشتند و بعد از چند ماه تعطیلی اجباری توانستند بازی‌هایشان را به پایان برسانند، با این حال کرونا هم مانع درخشش لژیونر‌های کشورمان نشد تا آن‌ها حتی پس از شروع دوباره لیگ‌ها هم همان بازیکنان باکیفیت قبلی نشان دهند که می‌توانند با نمایش‌شان خیلی‌ها را میخکوب کنند.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مهاجمان کشورمان در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ فوتبال اروپا بهترین عملکرد را در بین سایر لژیونر‌های کشورمان ثبت کرده‌اند و در این بین سردار آزمون و مهدی طارمی گل سرسبد لژیونر‌ها در این فصل هستند، دو مهاجم ملی‌پوش کشورمان که در روسیه و پرتغال هر کاری خواستند کردند و کمتر مدافع و دروازه‌بانی سد راهشان بود تا با گل‌های فوق‌العاده‌ای که وارد دروازه‌های حریفان کردند، در بین بهترین‌های فصل لیگ‌های روسیه و پرتغال قرار گیرند. آزمون که شماره ۷ زنیت سن‌پترزبورگ را می‌پوشد، یک فصل فوق‌العاده را در لیگ روسیه تجربه کرد و توانست به زنیت کمک کند تا قهرمانی در لیگ روسیه و جام حذفی را به خانه ببرد. آزمون در پایان فصل فوق‌العاده فوتبالی‌اش با ۱۷ گل و ۷ پاس گل، توانست در کنار هم‌تیمی‌اش آرتم زیوبا، آقای گل لیگ روسیه شود تا همه خودشان را در ایران برای انتقال هیجان‌انگیز سردار به یک تیم بزرگ اروپایی آماده کنند.

مهدی طارمی زوج خط حمله سردار تیم ملی هم از ملی‌پوش گنبدی کشورمان کم نیاورد و در اولین فصل حضورش در یک تیم اروپایی نشان داد که ترک عادت نکرده و نام او باید روی کفش طلای مسابقات حک شود، این رقابت‌ها می‌خواهد لیگ ایران باشد یا لیگ پرتغال. طارمی که در ابتدای فصل جاری از الغرافه و لیگ قطر راهی لیگ پرتغال شد و پیراهن تیم ریوآوه را پوشید هر چند اولین فصل حضورش را در فوتبال اروپا سپری می‌کرد، اما او خیلی زود توانست در لیگ پرتغال هم همان گلزن همیشگی نشان دهد و با باز کردن دروازه تیم‌های مطرح لیگ پرتغال مانند بنفیکا، اسپورتینگ و پورتو همه نگاه‌ها را به خودش جلب کند. روند فوق‌العاده طارمی سبب شد تا او در پایان لیگ پرتغال با گل‌هایش، ریوآوه را صاحب سهمیه لیگ اروپا کند. طارمی در پایان لیگ پرتغال با ۱۸ گل توانست در صدر گلزنان لیگ هم قرار بگیرد و در نخستین فصل حضورش در اروپا همان گلزن همیشگی باشد.

البته در کنار سردار و طارمی، کاوه رضایی مهاجم ایرانی تیم شالروآی بلژیک هم عملکرد قابل قبولی در فصل گذشته داشت، رضایی که پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناامید‌کننده در بروژ دوباره به شالروآ بازگشته بود، در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ بلژیک که به دلیل کرونا نیمه‌تمام ماند، ۱۲ گل به ثمر رساند. رضا قوچان‌نژاد هم پس از بازگشت به لیگ هلند در شروع فصل به تیم زوله پیوست و به رغم شروع خوب در ۱۳ بازی ۷ گل برای تیمش به ثمر رساند تا پس از یک دوره ناموفق در لیگ استرالیا، عملکرد متوسطی را از خودش به جا بگذارد.

در کنار موفقیت لژیونر‌های مهاجم، نمی‌توان از عملکرد امیر عابدزاده دروازه‌بان ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال در فصل به پایان رسیده فوتبال اروپا گذشت. عابدزاده در این فصل مجموعاً ۲۵ بازی در لیگ برای ماریتیمو انجام داد که در مجموع ۲۶ گل دریافت کرد و عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه داد. او همچنین با ثبت ۱۰ کلین‌شیت در طول فصل در این زمینه نیز آمار خوبی داشت و دومین دروازه‌بان لیگ پرتغال لقب گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار