کد خبر: 1014559
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
متهمان ردیف اول و دوم پرونده قاچاق خودرو، پدر و پسری بودند که در طول هفت سال ۵۴‌هزار خودرو را با دور زدن قانون وارد کشور کردند. قاچاق سازمان‌یافته ۴۲۴دستگاه خودرو با ارزشی بالغ بر ۳۹۰‌میلیارد ریال هم از دیگر فعالیت‌های این پدر و پسر است. جالب اینکه شش متهم از ۱۰ متهم نخست پرونده قاچاق خودرو متولد دهه ۶۰ و ۷۰ هستند. دو شرکت مشهور نگین‌خودرو (نماینده رنو در ایران) و ایرتویا (نماینده تویوتا در ایران) هم از متهمان این پرونده محسوب می‌شوند.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت‌های نگین خودرو، ایرتویا، آریتا و نگین خودروی ایرسا صبح دیروز در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی زرگر برگزار شد.

ارزان‌ترین بازار دنیا

قاضی زرگر در ابتدای جلسه دادگاه با تشریح اهمیت موضوع اقتصاد در جامعه اسلامی، گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث ناسالم شدن اقتصاد کشور می‌شود، قاچاق است و اگر در کشور قاچاق باشد، موجب ایجاد مشکلاتی اعم از فقر و بیکاری خواهد شد.

قاضی در ادامه از مجید وهاب نماینده دادستان خواست تا ضمن قرارگیری در جایگاه، کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: روند رو به گسترش قاچاق اثرات سوئی بر قیمت ارز گذاشته و کشور را برای خارجیان به ارزان‌ترین بازار دنیا تبدیل می‌کند. متهم ردیف اول ناصر حدادزاده فرزند غلامرضا متولد ۱۳۲۷ ساکن لواسانات و متهم ردیف دوم حسین حدادزاده، فرزند ناصر متولد ۱۳۵۴ هستند.

۷ سال واردات با جعل

اخلال در نظام اقتصادی کشور به صورت گسترده از طریق مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته تعداد ۴۲۴ دستگاه انواع خودروی خارجی شامل رنو و تویوتا به نام شرکت‌های نگین خودرو، ایر تویا و آریتا به ارزش ریالی ۳۹۰‌میلیارد و ۵۶ میلیون و ۹۷۱‌هزار و ۹۶۶ ریال با استفاده و از طریق اسناد خلاف واقع و مجعول از اتهامات متهمان است، ضمن اینکه ۵۴‌هزار و ۳۲۳ دستگاه انواع خودروی خارجی به نام شرکت‌های نگین‌خودرو، ایر تویا، آریتا و نگین خودروی ایرسا در بازه زمانی سال‌های ۹۰ تا ۹۷ با اسناد و مجوز‌های جعلی وارد کشور شده است.

جمشید حسینی، رئیس و عضو هیئت مدیره شرکت نگین خودرو و احمد محمدعلی خاکی مدیرعامل شرکت آریتا هم از دیگر متهمان این پرونده هستند. شش متهم دیگر این پرونده که همگی فاقد سابقه محکومیت کیفری هم هستند متولد دهه ۶۰ یا ۷۰ بودند.

شرکت تجارت نگین خودرو با نمایندگی آقای رحیمی و همچنین شرکت ایرتویا (باز هم با نمایندگی آقای رحیمی) دایر بر مشارکت در قاچاق سازمان‌یافته ۴۲۴ دستگاه خودرو با ارزش ریالی بالغ بر ۳۹۰‌میلیارد ریال از دیگر متهمان این پرونده هستند.

کار پرونده به خوبی جلو رفت

پس از قرائت عناوین اتهامی متهمان پرونده از سوی نماینده دادستان، قاضی زرگر گفت: زمانی که پرونده از بندرعباس به شعبه ما ارجاع شد در ارتباط با ۴۲۴ خودرو بود که آنجا در فضای باز نگهداری می‌شد.

وی افزود: براساس تصمیم صورت گرفته، مقرر شد کسانی که کامل پول خود را داده بودند، خودرو به آن‌ها تحویل داده شود و کسانی که بخشی از پول را داده بودند به قیمت روز، باقی مانده پول را بدهند و خودرو را تحویل بگیرند. بقیه خودرو‌ها هم که برای شرکت مربوط است، باید فروخته و به حساب دادگستری واریز شود و کار به خوبی انجام گرفت.

درآمد ۱۲‌هزار‌میلیارد تومانی

قاضی در رابطه با علت رسیدگی به این پرونده در تهران بیان داشت: عنوان کردیم آن کسانی که در بندرعباس تخلف می‌کردند، هر چه از تهران به آن‌ها فرمان می‌دادند را انجام می‌دادند! ما در تهران با تحلیل کارشناس‌های قوی، موضوع را بررسی و پیگیری کردیم و خوشبختانه به ۵۴‌هزار وسیله نقلیه رسیدیم که بدون رعایت قانون وارد کشور شده است. نماینده دادستان در ادامه جلسه دادگاه گفت: منبع اصلی جهت واردات خودرو توسط حدادزاده، استفاده از کارت بازرگانی شرکت‌های نمایندگی خودرو بوده و عمده فاکتور‌های جعلی گمرکی ارائه شده در سال ۹۰ تا ۹۷ متعلق به خانواده حدادزاده است.

وی تصریح کرد: درآمد‌های کسب شده شرکت‌های نگین خودرو، ایرتویا، آریتا و نگین خودروی ایرسا از سال ۹۱ تا ۹۷ مبلغ ۱۲‌هزار و ۴۹۷‌میلیارد تومان بوده که واصل و ۸۶‌هزار و ۳۹ خودروی وارداتی بوده که ۳۱‌هزارو ۲۵۴ دستگاه خودرو قانونی وارد شده است.

قاضى زرگر در این بخش از جلسه دادگاه، ضمن اعلام ختم جلسه گفت: جلسه بعد فردا ساعت٩ صبح تشکیل خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی صفاتی یاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
1
12
سه سال ماشین ثبت نام کردیم از شرکت ایرتویا هنوز خبری نیست و تحویل ندادن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار