کد خبر: 1014419
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از اجرای پویش «همکلاسی مهربان» تا ۲۰ شهریور امسال خبر داد و گفت: در مرحله اول کمک‌های مؤمنانه ۳۰‌میلیارد تومان جمع‌آوری شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مجتبی باستان، جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: پویش ملی «همکلاسی مهربان» در سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با محوریت تشکل‌های دانش‌آموزی درون مدارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان دانش‌آموزی، جمعیت هلال‌احمر و سازمان بسیج دانش‌آموزی با همراهی و مساعدت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و کمک مدیران مدارس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از تیر امسال به راه‌اندازی پویش ملی همکلاسی مهربان اقدام کردیم، گفت: هدف ما از راه‌اندازی این پویش، ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و انفاق بین دانش‌آموزان است. وی با بیان اینکه محور اصلی اجرای این پویش، خود دانش‌آموزان هستند، افزود: دانش‌آموزان با همکاری تشکل‌ها و محوریت بسیج دانش‌آموزی از پول تو جیبی خود، کمک معلمان، خیرین و نهاد‌ها برای دانش‌آموزان نیازمند هر مدرسه‌ای کیف، کفش، البسه زمان مدرسه و لوازم‌التحریر ایرانی تهیه می‌کنند. جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه این پویش تا ۲۰ شهریور ادامه دارد، گفت: واحد‌های دانش‌آموزی به‌صورت مجازی با همکلاسی‌های خود در ارتباطند و ان‌شاءالله تا ۱۵ شهریور، لوازم‌التحریر را تهیه کرده و در اختیار همکلاسی مهربان قرار می‌دهند. وی به مرحله اول کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و افزود: در مرحله اول کمک‌های مؤمنانه ۳۰‌میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد و در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه، شعار ما این است که هیچ دانش‌آموزی نباید به خاطر نداشتن لوازم‌التحریر از تحصیل محروم بماند.

اجرای طرح «یک کاسب- یک دانش‌آموز» در سراسر کشور

همچنین غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور درباره اجرای طرح «یک کاسب- یک دانش‌آموز»، اظهار کرد: چند سالی است که این طرح با هدف رفع محرومیت به ویژه برای حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه طرح «یک کاسب- یک دانش‌آموز» از دو سال پیش آغاز شد و دو مرحله در سال یعنی قبل از شروع سال تحصیلی و قبل از ایام نوروز برگزار می‌شود، گفت: در این طرح، هر کاسب یک دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد و لوازم‌التحریر و پوشاک او را تأمین می‌کند.

حسن‌پور با بیان اینکه طرح «یک کاسب- یک دانش‌آموز» از چهارشنبه گذشته کلید خورد، ادامه داد: این طرح با حفظ کرامت و آبروی افراد برگزار می‌شود و هدف این است که بتوانیم امکان تحصیل را برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم. وی با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده در دو سال گذشته در این طرح بیان کرد: در سال ۹۷ رقم ۱۰‌میلیارد تومان و در سال ۹۸ رقم ۱۳ تا ۱۴‌میلیارد تومان کمک به دانش‌آموزان انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال‌جاری به ۳۰‌میلیارد تومان برسد. وی در خصوص نحوه شناسایی کاسب نیکوکار، گفت: بالغ بر ۲۰۰ مرکز نیکوکاری اصناف داریم که در این مراکز بزرگان و نیکوکاران اصناف حضور دارند و در طرح «یک کاسب- یک دانش‌آموز» شناسایی می‌شوند که سالانه ۱۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار