کد خبر: 1014245
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
آغاز مرحله برگشت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان
صعود به مرحله یک‌چهارم لیگ قهرمانان، هدف همه تیم‌هایی است که به دور حذفی صعود کرده‌اند. پس از نزدیک به پنج ماه وقفه سرانجام چرخ لیگ قهرمانان اروپا فردا شب دوباره به حرکت درمی‌آید و دیدار‌های باقی مانده از دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی این فصل از رقابت‌ها برگزار می‌شود. دیدار من سیتی -رئال و یوونتوس -لیون جمعه شب و جدال بایرن مونیخ -چلسی و بارسلونا -ناپولی شنبه شب انجام می‌شود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: قهرمانان این فصل لالیگا و سری «آ» هر دو نگران حذف از اروپا هستند. رئال و یوونتوس فردا شب در شرایطی رودرروی حریفان خود قرار می‌گیرند که همزمان با شیوع موج اول ویروس کرونا، بازی رفت را واگذار کرده‌اند و حالا باید از آخرین فرصت استفاده کنند. کهکشانی‌ها در روز‌هایی که سایه سنگین بارسلونا را بالای سرشان حس می‌کردند و امید زیادی به قهرمانی در لیگ اسپانیا نداشتند، در دیدار خانگی برابر منچسترسیتی تن به شکست دو بر یک دادند، اما حالا وضعیت کاملاً فرق کرده و فردا شب قهرمان لالیگا در ورزشگاه اتحاد به میدان می‌رود؛ نکته‌ای که کفه ترازو را به سود رئال سنگین می‌کند روحیه مضاعف بازیکنان و عزم جدی آن‌ها بعد از پشت سرگذاشتن بارساست. قو‌های سفید بعد از لالیگا به فتح اروپا می‌اندیشند، با این حال کار سختی پیش روی این تیم است. زیدان در حالی به شاگردانش هشدار‌های لازم را داده که تیم مادریدی برای صعود ابتدا باید دروازه‌اش را بسته نگه دارد و حداقل دو گل نیز به ثمر برساند، با این حال محرومیت کاپیتان سرخیو راموس سختی‌های کامبک را بیشتر می‌کند. در غیاب راموس مسئولیت سایر بازیکنان و به ویژه مدافعان سنگین‌تر می‌شود. آمار و ارقام در این مورد به نفع رئال نیست و در هفت بازی آخری که سفیدپوشان بدون راموس در مراحل حذفی لیگ قهرمانان به میدان رفته‌اند، تنها یک برد نصیب‌شان شده است! زیزو از بازیکنانش خواسته تحت هیچ شرایطی تسلیم سیتی نشوند و با هدف جبران شکست دیدار رفت به میدان بروند، منتها نایب قهرمان جزیره هم اهداف خودش را دنبال می‌کند. تیم پپ گواردیولا نتوانست سد راه لیورپول شود و بعد از این ماجرا تنها امید سیتیزن‌ها به لیگ قهرمانان است. آن‌ها که در بازی رفت به یک برد شیرین رسیده‌اند، قطعاً به سادگی میدان را خالی نمی‌کنند. باید دید در جنگ دوباره زیدان و گواردیولا این بار کدام یک شادمان زمین مسابقه را ترک می‌کند.

لیون که پنج ماه پیش یوونتوس را به یک گل مغلوب کرده است با خیال راحت‌تر به تورین سفر می‌کند. یووه بعد از آنکه قهرمانی‌اش در ایتالیا قطعی شد، دیگر روز خوش ندید و با دو شکست متوالی فصل را به پایان رساند. علاوه بر این اوضاع تیم نیز چندان رضایت‌بخش نیست و شایعات زیادی در مورد برکناری احتمالی ساری، سرمربی این تیم منتشر شده است. راه‌راه‌پوشان در خانه این فرصت را دارند تا حریف فرانسوی را با ناکامی بدرقه کنند. کریس رونالدو که یک تنه ۳۱ گل به ثمر رساند، قطعاً باز هم امید اول نجات تیم محسوب می‌شود. تیم سوم لوشامپیونه نگرانی خاصی ندارد و حتی اگر ببازد و حذف هم شود، کسی به آن‌ها خرده نمی‌گیرد. رودی گارسیا، سرمربی لیون قبل از رویارویی با یووه گفت: «ما باید سرمان را بالا نگه داریم، مثبت فکر کنیم و از همه این‌ها برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا استفاده کنیم. با اطمینان خاطر پا به دیدار مقابل یووه می‌گذاریم. در لیگ قهرمانان اروپا و بازی مقابل یوونتوس باید در فاز هجومی بهتر عمل کنیم.»

نیوکمپ شنبه‌شب میزبان نبرد حساس بارسا - ناپولی است، بازی برگشت در شرایطی انجام می‌شود که با توجه به تساوی یک‌-یک بازی رفت، کاتالان‌ها با یک تساوی بدون گل هم جواز صعود می‌گیرند. عقب ماندن در کورس قهرمانی و از دست دادن جام یک شکست بزرگ برای کیکه ستین و شاگردانش بود. علاوه بر این مسی و سایر ستاره‌ها خواهان تغییر سرمربی شده‌اند ولی رئیس باشگاه کماکان به ستین فرصت جبران داده است. بحران آبی و اناری‌ها اگر چه در این چند روز فروکش کرده است ولی نتیجه بازی با ناپولی می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. تیم گتوزو تلاش می‌کند مسی و هم‌تیمی‌هایش را در خانه شکست دهد. در این صورت ناپولی طلسم ناکامی هشت ساله تیم‌های ایتالیایی در شکست بارسا در نیوکمپ را می‌شکند.

بایرن مونیخ هم که در بازی اول چلسی را با سه گل در هم کوبیده است، بدون شک با توپ پر در آلیانس‌آره‌نا به استقبال تیم فرانک لمپارد می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار