کد خبر: 1014208
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه روز گذشته در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد. همچون مرحله نخست، بخش‌های مختلف سازمان بسیج و سپاه‌های استانی در این زمینه پیشرو شده‌اند. ویژگی جالب این دوره این است که سازمان بسیج سازندگی در تلاش است علاوه بر ارائه بسته‌های معیشتی، سایر کمک‌ها به سمت اعطای تسهیلات اشتغالزا و تسهیل گری برای مشاغل آسیب دیده سوق پیدا کند. مرحله سوم این رزمایش قرار است در نیمه دوم ماه صفر اجرایی شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: با توجه به تجربه مرحله اول کمک‌های مؤمنانه، در معاونت سرمایه انسانی بسیج برای یک هزار و ۶۵۰ خانوار نیازمند کشور بانک اطلاعاتی تشکیل شده است. اکثر این خانواده‌ها دارای کد ملی هستند و قبل از این جزو نیازمندان محسوب نمی‌شدند، اما با اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا نیازمند شده‌اند که در این کمک‌ها که قرار است سه مرحله‌ای باشد، اقلام معیشتی به ترتیب اولویت مشخص شده بین آنان توزیع خواهد شد. در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر، کیف و کفش، جهیزیه درحد توان و کارت هدیه با اقتضائات و شرایط موجود بین نیازمندان توزیع می‌شود.

۹ هزار بسته معیشتی در کرمانشاه

هزارخانی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه بابیان اینکه کار کمک مؤمنانه در کرمانشاه به‌صورت قرارگاهی انجام خواهد شد، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این مرحله، ۵۰ هزار بسته پروتئینی بین مردم به وسیله گروهای‌جهادی، هیئات مذهبی و سایر خیران توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: سپاه حضرت نبی‌اکرم نیز این مرحله ۲۸ هزار بسته (ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان) را مهیا کرده که در سه مقطع زمانی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع خواهد کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از توزیع ۹ هزار بسته از این میزان در دهه امامت و ولایت خبر داد و گفت: پنج‌شنبه، ۱۵ مردادماه حدود ۹ هزار بسته در چهار مسجد در سطح شهر کرمانشاه بین مردم توزیع می‌شود که نظیر این مراسم را هم در دیگر شهرستان‌های استان داریم.

به گفته هزارخانی، ۱۰ هزار بسته دیگر در دهه اول محرم و ۹ هزار بسته باقی‌مانده در دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

کمک ۱۰ میلیاردی در آذربایجان‌شرقی

حبیب دباغ، مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات آذربایجان‌شرقی در آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در شبستر اظهار داشت: در مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه بیش از ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰۰ میلیون ریال آغاز و دربین خانوار‌های نیازمند در شهرستان شبستر توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی ظالمانه دشمنان قرار گرفته‌ایم، یادآور شد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در شهرستان شبستر که در مجموعه آیسودا شروع شد، با توجه به شرایط اقتصادی کشور به منظور رفع مشکلات نیازمندان اقدام می‌شود.

دباغ اقدامات صورت گرفته در استان را یادآور شد و اضافه کرد: پیرو دستورات مقام معظم رهبری درخصوص شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان مقرر شده ۳ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال تا پایان مرحله دوم در استان آذربایجان‌شرقی در قالب رزمایش کمک مؤمنانه بین نیازمندان توزیع شود.

«مهر ولایت» در نجف‌آباد

مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با عنوان طرح «مهر ولایت»، در شهرستان نجف‌آباد با همکاری ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان آغاز شد. در این رزمایش تعداد ۶۰۰ بسته حمایت غذایی شامل رب گوجه‌فرنگی، روغن، کنسرو، مرغ، برنج، عدس و نخود به ارزش تقریبی هر بسته ۱۸۰ هزار تومان و تعداد ۱۲۰۰ کارت هدیه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی بین نیازمندان توزیع می‌شود. همچنین حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع) ویلاشهر با توزیع ۵۰۰ بن خرید ۲۰۰ هزار تومانی و ۳۰۰ بسته حمایت معیشتی شامل عدس، نخود، تن ماهی، سویا، برنج، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و روغن؛ رزمایش طرح مهر ولایت را آغاز کرد.

حمایت از مشاغل خانگی

مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در حالی عصر امروز در بندرعباس آغاز می‌شود که در این مرحله قرار است رویکردی کاملاً متفاوت به اجرا در آید. مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی عصر دیروز از ساعت ۱۶ با حضور حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، نماینده، ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و همچنین سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش سراسری کمک مؤمنانه، خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا شناسایی شدند و قرار است بسته‌های حمایتی با تکریم و احترام مقابل منازل آنان به این افراد تقدیم شود.

علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، کارگاه دوخت لباس فرم مدارس برای دانش آموزان بی‌بضاعت با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی راه‌اندازی شده که تاکنون هزار بسته لباس و لوازم‌التحریر توسط کارگاه‌های بسیج سازندگی استان برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی تهیه شده است. شیفت ایثار کارگران در کارخانجات از دیگر اقدامات مهم بسیج کارگری و کارخانجات برای یاری‌رسانی به نیازمندان است.

در راستای قرارگاه‌های طرح تحول محلات، مرکز تعمیراتی وسایل سرمایشی کولر و یخچال به‌صورت رایگان در محلات محروم بندرعباس از دیگر اقدامات است. رویکرد این مرحله از رزمایش صرفاً توزیع اقلام غذایی نیست و حمایت از مشاغل خانگی یکی از برنامه‌های مهم این مرحله است.

مرحله دوم کمک‌های مؤمنانه در حالی در سراسر کشور آغاز شده که بر اساس آمار قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، در موج اول این رزمایش به همت سپاه و سایر نهاد‌ها بیش از ۱۰ میلیون بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع شد. انجام طرح‌های محرومیت زدایی در استان‌های مختلف هم با اولویت پروژه‌های آب و اشتغال همچنان ادامه خواهد داشت و سپاه از این طرح‌ها به صورت ویژه حمایت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار