کد خبر: 1014204
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کارشناسان بر این باورند علی رغم آنکه دلار طی چند روز گذشته افزایش ارزش را تجربه کرده، اما در آینده همچنان شاهد کاهش ارزش آن خواهیم بود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: دلار آمریکا طی ماه گذشته بدترین کاهش ارزش ماهانه طی ده سال گذشته را تجربه کرده است.

اگرچه طی روز‌های گذشته شاهد افزایش دوباره ارزش آن در بازار جهانی بوده ایم، اما کارشناسان معتقدند روند کاهش ارزش دلار ادامه دار خواهد بود.

کارشناسان موسسه UBS می‌گویند: ما انتظار داریم به خاطر عواملی نظیر افزایش بی ثباتی سیاسی در آمریکا به خاطر انتخابات ماه نوامبر، رفتن سرمایه‌ها به سمت دارایی‌های ایمن‌تر نظیر طلا و همچنین کاهش نرخ بهره دلار در آمریکا ارزش دلار تحت تآثیر منفی قرار گیرد.

در ماه جولای شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های مرجع بین المللی ۴.۲ واحد ریخت که بدترین سقوط ارزش ماهانه این ارز از سپتامبر سال ۲۰۱۱ به بعد به شمار می‌رود.

اگرچه در روز‌های اخیر شاهد رشد این شاخص بوده ایم، اما مشخص است که این ارز همچنان از اقبال خوبی در میان سرمایه داران برخوردار نیست.

استیو بارون، کارشناس بانک استاندارد، بر این باور است که در حالی در سایه بحران کنونی ناشی از شیوع کرونا ارزش دلار شروع به ریختن کرده است که معمولا دلار در شرایط بحران عملکرد نسبتا بهتری را نسبت به دیگر ارز‌ها دارد.

کارشناسان نگران آن هستند که افزایش بی ثباتی سیاسی در آمریکا در آستانه شدت گرفتن مناظرات انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور در کنار شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق جهان به خصوص آمریکا خطر سقوط دلار را شدت بخشد.

لازم به ذکر است که ارز کشور‌های در حال توسعه معمولا در معرض خطر سقوط قرار می‌گیرد و قرار گرفتن دلار در معرض چنین تهدیدی بسیار حائز اهمیت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار