کد خبر: 1014164
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
رئیس جمهور خبر داد
حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور با اشاره به اولین جلسه سه قوه برمبنای دستورات مقام معظم رهبری، گفت: این جلسه تشکیل شد و یک موضوع مهم اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و در جلسه هفته آینده اگر رهبر انقلاب موافقت کند، این طرح را اعلام می‌کنیم تا گشایشی از لحاظ اقتصادی به وجود آید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از صدا وسیما، حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به سالروز میلاد  حضرت امام هادی (ع)، گفت: زندگی این امام به ما نشان می‌دهد که دستگاه‌های ستمگر زمان و مستبدان تا چه حد از حضرت امام هادی (ع) و فرزندشان حضرت امام عسکری (ع) در ترس بودند که این دو امام را نگذاشتند در میان مردم آزاد باشند و آن‌ها را در پادگان نگه می‌داشتند به همین دلیل هم به این دو امام (ع)، عسگرییین می‌گویند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کمتر در زندگی ائمه (ع) پیش آمده که دو امام تقریبا در طول زندگی شان در داخل پادگان قرار داشته باشند، اظهارداشت: مردم آن زمان آزاد نبودند که با این دو امام تماس بگیرند و در روایت‌های تاریخی وجود دارد که چگونه مردم با چه دشواری‌هایی برای استفسار از این دو امام وارد آن محل موردنظر می‌شدند، تا بتوانند سوالشان را از امام بپرسند.

روحانی ادامه داد: این نشان دهنده آن است که ائمه خدا برای اجرای دستورات الهی و عدالت در طول دوران زندگی شان چه سختی‌هایی را متحمل شدند و افتخار می‌کنیم که پیرو چنین ائمه‌ای هستیم.

رئیس جمهور همچنین با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیرخم، گفت: این عید، عید ولایت، سیاست، حکومت و مردم سالاری است که پیامبر (ص) در جمع بزرگی از حاجیان مساله حکومت را مطرح کردند.

روحانی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام (ص) موضوع جانشینی امام علی (ع) را نه در یک جمع معمولی، بلکه در جمع بزرگی از حاجیان در حجه الوداع مطرح کرد، اظهارداشت: حضرت در یک سه راهی جمعیت را متوقف کرد و دستور داد آن‌ها که رفته اند بازگردند و آن‌ها که نرسیده اند برسند و این‌ها همه برای بیان اهمیت مساله برای همه مسلمانان است، تا فرمان قاطع الهی که خداوند برای تبلیغ یک امر مهم به پیامبر داد در جمع بزرگی از مسلمانان بیان شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دین مبین اسلام، سیاست از حکومت و فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های اخلاقی و معنوی جدا نیست، گفت: همه ما امیدواریم که بتوانیم راه و مسیر امامت اهل بیت (ع) و امیرالمومنین (ع) را به خوبی عمل کنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۴ مرداد سالروز مشروطه است، اظهارداشت: ۱۱۴ سال از آن روز گذشته و ایران به عنوان پیشگام در مردم سالاری در منطقه است؛ قبل از اینکه در منطقه کسی پارلمان، صندوق آرا و انتخابات داشته باشد، در ایران فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس فعالیت خودش را آغاز کرد؛ البته در طول این ۱۱۴ سال مردم ما روزهای سخت و راحتی را باهم داشته اند، ولی تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه به ظاهر حکومت، مشروطه بود و ما دارای قانون اساسی، مجلس و انتخابات بودیم، ولی متاسفانه بیشتر زمان این مجلس در حدود ۵۰ و چند سال تنها با اسم مشروطیت گذشت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آمد و راه مشروطه را کامل کرد، افزود: امروز ما به مردم سالاری دینی رسیدیم و این خیلی مهم است که تا زمانی که به صندوق، انتخابات و رای مردم احترام می‌گذاریم هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما صدمه بزند.

روحانی ادامه داد: وقتی ارکان حکومت ما مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، معنی ندارد که کسی از یک کاخی در آن ور دنیا بنشیند و بخواهد برای پایان حکومت مردم ایران و یا اغتشاش تصمیم بگیرد. رئیس جمهور همچنین گفت: تا زمانی که صندوق رای و انتخابات است جمهوری اسلامی با همین قدرت می‌ماند.

امیدواریم در یک سال باقیمانده خادم مردم باشیم
رئیس جمهور با اشاره به یک سال باقیمانده از دولت دوازدهم گفت: امیدواریم در این مدت بتوانیم خادم مردم باشیم.

روحانی در ادامه جلسه هیات دولت با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی اظهارداشت: آن‌ها می‌توانند ما را اذیت کنند چنانکه در این سال‌ها هم این کار را کرده اند، اما در عین حال نمی‌توانند اصل این نظام و حکومت مردم سالار را از مردم بگیرند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت وارد آخرین سال خدمت به مردم شده است، گفت: خداوند هشت سال به ما توفیق خدمت داد؛ از این هشت سال، هفت سال آن تمام شد و از امروز وارد سال هشتم شدیم؛ امیدواریم خداوند توفیق دهد در این یکسال هم خادم مردم باشیم.

روحانی افزود: بسیار افتخارآمیز است که خدا به ما توفیق دهد تا بتوانیم گرهی از زندگی مردم باز کنیم؛ اگر بتوانیم گرهی باز و مشکلی را حل کنیم، بسا سعادت؛ هرچند که سخت است، ولی اگر خدای ناکرده نتوانیم مشکلی را حل کنیم باید روز قیامت به پیشگاه خداوند جواب بدهیم؛ البته حکومت کردن، اختیارداشتن و در جامعه بودن وزر و وبال زیادی دارد و باید به خداوند پاسخ بدهیم مگر آنکه آنقدر کار خیرش زیاد باشد که کفران آن اشتباهاتش بشود.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید قربان گفت: این سخنرانی بسیار مهم بود و به غیر از بخش اول سخنرانی که عمدتا مسایل دینی مطرح شد، در قسمت دوم سخنرانی بحث سیاسی و اجتماعی و شرایط کشور را مطرح کردند که بسیار حائز اهمیت بود.

ملت ما حاضر به تسلیم نیست
رئیس جمهور با اشاره به جریان تحریم و تحریف گفت: ملت ما حاضر به تسلیم نیست؛ باید بایستیم و مقاومت کنیم، زخم هم برمی داریم و مشکلاتی نیز پیش پای ما ایجاد می‌شود.

روحانی در ادامه سخنان خود در نشست امروز هیئت دولت با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در روز عید قربان تصریح کرد: ایشان نکات بسیار مهمی را تبیین فرمودند به ویژه بخش دوم سخنرانی شان که مربوط به مباحث سیاسی، اجتماعی و شرایط کشور بود، بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

رئیس جمهور افزود: رهبر انقلاب دو مشکل مهم را مطرح کردند؛ تحریم و تحریف. مشکل تحریم بسیار رنج آور، اما مشکل تحریف بسیار دردآور است چرا که تحریم از سوی دشمن انجام می‌گیرد و ما آثار آن را لمس می‌کنیم، اما تحریف گاهی از سوی دشمن و متاسفانه گاهی در درون کشور رخ می‌دهد و این دردناک‌تر است.

روحانی افزود: این که ما در میدان جنگ در برابر دشمنان بایستیم و بجنگیم و کسی از بیرون بایستد و بر زخمی که در جنگ با دشمن بر بدن ما نشسته است طعنه بزند؛ میدان جنگ است ایا در این میدان کسی باید به نیروی خودی لبخند بزند و بگوید که دستت را نگاه کن، خون آمده می‌خواهی برایت پارچه بیاورم؟ این شخص درک نمی‌کند سرباز در میدان جنگ با دشمنان مملکت است و میدان جنگ زخم، رنج و خیلی مشکلات به همراه دارد.

رئیس جمهور گفت: اگر می‌خواهیم در مقابل دشمن نجنگیم و تسلیم شویم، بحث دیگری است. به نظر من نه ملت و نه جوانان و نه زنان و غیورمردان ما، هیچکدام حاضر به تسلیم نیستند که نباید هم در برابر دشمن تسلیم شویم بلکه باید بایستیم و مقاومت کنیم؛ زخم هم برمی داریم و مشکلاتی نیز پیش پای ما ایجاد می‌شود.

روحانی افزود: امروز کشورهایی که هیچ تحریمی علیه آن‌ها وجود ندارد و دشمنی این چنینی هم ندارند، با ۳۰ درصد کاهش رشد اقتصادی مواجه شدند، برخی از کشورها نیز دارای ۱۲ درصد کاهش رشد اقتصادی هستند و این در حالی است که اقتصاد جهانی نیز به طور مجموع دچار ۵ درصد کاهش رشد شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معتقدم اگر امسال ما با همه توان پیش برویم شاید تا پایان سال رشد منفی نداشته باشیم گرچه سال بسیار سختی است، اما شاید بتوانیم، یعنی ما در برابر شرایط امروز دنیا که با ۵، ۱۲ و ۳۰ درصد رشد منفی مواجه است؛ حتما این چنین نخواهیم بود، ما علی رغم همه تحریم ها، فشارها و مشکلاتی که هر روز برایمان درست می‌کنند، شرایط بهتری داریم.

روحانی تاکید کرد: خیلی مهم است که ما تحریم را ببینیم، بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند و می‌گویند دولت چه کار کرده است؟ چرا فلان کار را نکرده و چرا کاری را این طور انجام داده است؟

رئیس جمهور گفت: مهم آن است که دولت در چه وضعیتی در حال تلاش و کار است، میدان را تشخیص دهیم. آیا این دولت در میدان جنگ تلاش می‌کند یا در جای سرسبزی مشغول استراحت است، کدام؟ واقعیت را ببینیم.

روحانی گفت: زمانی که دولت را در یک شرایط تحریمی بسیار سخت برعهده گرفتیم اولین هدفمان را شکستن تحریم اعلام کردیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در مواجهه با تحریم دو کار انجام دهیم؛ اول آن که تحریم را شکسته و نابود کنیم و از بین ببریم، باید دست تحریم کننده را ببریم این اولین وظیفه ماست چرا که ما نباید در مقابل شمشیر زدن دشمن بایستیم بلکه باید در برابر تحریم کننده بایستیم.

روحانی گفت: ما در دولت یازدهم توانستیم به صورت موقت تحریم‌ها را ظرف ۱۰۰ روز بشکنیم و این یکی از افتخارات بزرگ دولت یازدهم است که ظرف ۱۰۰ روز به یک توافق کوتاه مدت رسید و تحریم را برای اولین بار و پس از ۱۰ سال شکاند.

رئیس جمهور افزود: لااقل از سال ۸۵ کشور وارد یک تحریم روشن شده بود و تا سال ۹۲ نیز به مدت ۷ سال ما در تحریم قرار داشتیم و برای اولین بار پس از هفت سال این تحریم‌ها را شکستیم.

روحانی تصریح کرد: پس از شکستن این تحریم‌ها ما به سوی شکستن تحریم‌های بالاتر رفتیم چرا که توافق موقت بود و ما به سمت توافق دائم رفتیم تا تحریم‌ها را بهتر بشکنیم.

رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات دو ساله از سال ۹۲ تا ۹۴ ادامه داد: در زمستان ۹۴ ما تقریبا از تحریم خارج شدیم و ضربه دوم را به تحریم‌ها وارد کردیم، دو سال دوران تنفس ما بود یعنی تحریم‌ها به شکل قبل وجود نداشت گرچه امضا کنندگان توافق، به طور ۱۰۰ درصد به تعهدات خود عمل نکردند و در مواردی خلاف عهد عمل کردند، اما به طور معمول ما می‌توانستیم به راحتی نفت و سایر کالاهای مان را بفروشیم، بانک‌ها فعالیت داشتند و حتی در حال آماده شدن برای اخذ اعتبار از کشورهای دیگر بودیم و بسیاری برای حضور و سرمایه گذاری در ایران صف بسته بودند که دو سال طول کشید.

شکست تحریم مشروط به شکست تحریف
رئیس جمهور تاکید کرد: قادریم تحریم را با همه سختی هایش شکست دهیم به شرط آنکه ابتدا تحریف را بشکنیم.

حسن روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیات دولت با تبیین راهبرد آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته، گفت: برخی آمریکایی‌ها هستند که مطالبی نوشته، چاپ و پخش کرده اند که می‌شود به آن رجوع کرد، همه فکر کاخ سفید این بود که تحریم شدید علیه ایران اعمال می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی نباشد.

رئیس جمهور افزود: آمریکایی‌ها هیچ گاه با این صراحت نگفته بودند که تحریمی شدید اعمال می‌کنند، تا نظام ما را زمین بزنند به نحوی که در ۲۲ بهمن ۹۲ جشن پیروزی چهلمین سالش را نداشته باشد، به صراحت می‌گفتند نظام جمهوری اسلامی تمام است و ما به ایران بازمی گردیم.

روحانی گفت: ظاهر محاسبه نیز به نحوی است که شاید درست می‌گفتند، زیرا کشوری که از همه طرف در محاصره قرار می‌گیرد و هر کسی می‌خواهد با آن معامله کند تحریمش می‌کنند و دوستان ایران جرات نمی‌کنند به سمت ایران بیایند چطور می‌شود کشور را اداره کرد، یک ماه، دو ماه یا سه ماه می‌شود اداره کرد.

رئیس جمهور افزود: یکی از روسای جمهور اروپایی در مهر ۹۷ به من گفت آقای ترامپ دیشب به من اعلام کرد شما اروپایی‌ها فقط سه ماه صبر کنید دیگر جمهوری اسلامی ایرانی نیست که من هم آنجا خندیدم و به آن مقام اروپایی گفتم سه ماه دیگر ما هستیم شما هم هستید و یکدیگر را می‌بینیم.

روحانی گفت: سال بعد همان رئیس جمهور را که در نیویورک دیدم و به او یادآوری کردم و او گفت یادم هست که ترامپ چه می‌گفت.

رئیس جمهور افزود: خودشان ملعبه شدند، شما ببینید دشمن به میدان آمده بود تا نظام ما را بشکند، اما نتوانست، دشمن در پی چه بود و اکنون ما کجا هستیم؟.

روحانی گفت: دشمن می‌خواست ما نباشیم، جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی نباشد، می‌خواستند آمریکایی‌ها بر کشورمان مسلط باشند و نظامی را در کشورمان حاکم کنند که باز نوکر آمریکایی‌ها باشند، اما ما امروز قوی‌تر از دیروز هستیم و این ناشی از معجزه‌ای است که خداوند با عنایتش برای ملت ما آفرید والا هیچ کس نمی‌توانست پیش بینی کند که در این سه سال تحریم شدید شرایط ما بهتر باشد. رئیس جمهور افزود: اکنون وزیر راه ما به آسانی اعلام می‌کند که علاوه بر آزادراه‌هایی که ساخته ایم، تا پایان دولت ۵۱۸ کیلومتر آزادراه تحویل ملت می‌دهیم و اعلام می‌کند غیر از راه آهن همدان، ارومیه، کرمانشاه، بستان آباد و رشت که در این دولت به بهره برداری رسید، تا پایان این دولت ۱۴۰۰ کیلومتر دیگر راه آهن افتتاح می‌کنیم.

روحانی گفت: پس ما قوی‌تر شده ایم، ضعیف‌تر نشده ایم، چنان که آمار تولیدات ما در عرصه‌های پتروشیمی، فولاد، آب، برق، تسویه خانه ها، عرصه کشاورزی و بورس ما این را نشان می‌دهد و آنان فکر می‌کردند که ما از بین می‌رویم، اما ما از بین نرفتیم، ایستادیم و می‌ایستیم.

رئیس جمهور با قدردانی از رهبر معظم انقلاب افزود: من از بیانات روشن رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که فرمودند در برابر تحریم و تحریف می‌ایستیم.

روحانی تحریف را گاهی دردناک‌تر از تحریم دانست و تصریح کرد: شما گاهی مشکل را می‌بینید و حل می‌کنید گرچه گاهی بخشی از مشکل نیز باقی می‌ماند، اما برخی از دور وزوز می‌کنند، می‌آیند و مستقیم روی زخم و نقطه درد می‌نشینند و می‌گویند چرا این هنوز درست نشده است؟

رئیس جمهور گفت: این افراد چرا مسایلی را که حل شده است نمی‌گویند صد مساله داشته ایم که هشتاد مساله اش در شرایط تحریم و مشکلات درست شده است چرا آنان را نمی‌گویند، اشکالی ندارد که ۲۰ درصد باقیمانده را نیز بگویند، اما اگر هشتاد درصد را نمی‌گویند و فقط بیست درصد را می‌گویند اخلاقی نیست.

روحانی افزود: نکته‌ای را می‌خواهم به سیاسیون، بزرگان و فرهیختگان عرض کنم، ما اشکال بزرگی در جمهوری اسلامی داریم و آن اشکال این است که تاریخ انتخابات از جانب وزیر کشور اعلام می‌شود که در چه موعدی برگزار می‌شود، اما پایانش را نمی‌تواند اعلام کند.

رئیس جمهور گفت: ما انتخابات را آغاز می‌کنیم، اما پایان ندارد و همین طور فضای انتخاباتی، دعوا و رقابت‌ها ادامه دارد در حالی که انتخابات دوره دارد از روزی که زمان آن اعلام می‌شود تا زمانی که داوطلبان باید استعفا دهند، تا روز نام نویسی، روز انتخابات پای صندوق آرا و تا روز معرفی منتخب که آن روز، پایان انتخابات است و دیگر رقابت و تبلیغات نداریم.

روحانی افزود: در دوره انتخابات داوطلبان از یکدیگر انتقاد می‌کنند که در دوره انتخابات، قابل قبول است، اما اشکال ما این است که پایان انتخابات را اعلام نمی‌کنیم در حالی که پس از انتخابات باید با یکدیگر همکاری کنیم. رئیس جمهور تاکید کرد: اعلام می‌کنم که اگر کسی فکر می‌کند که دولت تنهایی می‌تواند همه مشکلات نظام را رفع کند این تصور دقیق نیست، دولت می‌تواند مسایل را حل کند به شرط آن که مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و صدا و سیما در کنارش باشند.

روحانی گفت: باهم می‌توانیم با دشمن بجنگیم، زیرا دشمن که برای نابودی دولت نیامده بلکه برای نابودی نظام آمده است پس همه باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

رئیس جمهور افزود: پس بیاییم در کنار تحریم لااقل تحریک درست نکنیم، اگر هم دشمنان تحریف ایجاد می‌کنند ما آن را پیگیری، اجرا و بیان نکنیم.

روحانی گفت: اشکال از تحریم آمریکاست، اما برخی تحریم آمریکا را نمی‌بینند می‌گویند اشکال از اینجا و از آنجاست بله ممکن است اشکال از اینجا و از آنجا هم باشد، اما علت و شرایط تحریم و نیز شرایط اقدامات مثبت و منفی را هم باید به خوبی ببینیم.

رسیدن به خودکفایی در تحریم و کرونا جای افتخار دارد
رئیس جمهور گفت: جلوگیری از ورود ۹۰ میلیون دلاری قطعات خارجی و تولید آن در داخل یعنی ایجاد خودکفایی در تحریم و کرونا که جای افتخار دارد.

روحانی در ادامه سخنانش در جلس هیات دولت، افزود: اگر تحریم را نشکنیم، سخنان ناروا گفته شود، قضاوت‌های صحیح شده و اگر ذهن مردم مشغول شود، شادابی را از مردم بگیریم و اگر مردم نگران و مایوس شوند، ما موفق نمی‌شویم و شکست می‌خوریم، اما اگر تحریف را کنار بگذاریم و بشکنیم، واقعیت‌ها را سالم کنیم و آن را زیر خنجر تحریف نیاوریم تا ذبح کنیم، واقعیت‌ها را مردم می‌بینند و آگاه می‌شوند.

رئیس جمهور تصریح کرد: می‌توانیم تحریم را شکست دهیم، اما جنگیدن با تحریم سخت است، هرجا هم که فرصت پیدا کنیم از لحاظ سیاسی بتوانیم تحریم را شکست دهیم رو به جلو حرکت می‌کنیم و تردیدی نداریم.

روحانی ادامه داد: همه مقامات تا جایی که باید بتوانند تحریم ظالمانه دشمن را با کمک یکدیگر شکست دهند، تحریم ظلم و شمشیر دشمن است شکسته شود در این شرایط باید همدیگر را یاری کنیم تا به دوره متبوع خود برسیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به معرفی سرپرست وزارت صمت به عنوان وزیر به مجلس و رای گیری در هفته آینده، گفت: سرپرست وزارت صمت وقتی اعلام می‌کند، طی پنج تا شش ماهه گذشته، ۹۰ میلیون دلار توانسته از ورود قطعات خارجی به ایران جلوگیری کرده و آن‌ها را در داخل تولید کند، یعنی خودکفایی در تحریم و کرونا ایجاد شده است که جای افتخار دارد.

وی افزود: ۴۳۲ بنگاه تعطیل شده در این دوران را راه اندازی کردیم و تلاش می‌کنیم تا از موانع عبور کنیم، رهبر معظم انقلاب دستوراتی داده است که باید آن را اجرا و عملی کنیم، برخی از این دستورات به دولت و بعضی از آن‌ها هم به سه قوه داده شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اولین جلسه سه قوه برمبنای دستورات مقام معظم رهبری بعد از سخنرانی عید قربان ایشان، گفت: این جلسه تشکیل شد و یک موضوع مهم اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و بخشی از آن کار هم انجام و نظرات نزدیک به هم در این جلسه عنوان شد.

روحانی افزود: آن‌هایی که فکر می‌کنند مجلس و قوه قضائیه قصد زمین زدن دولت را دارند، ما چنین چیزی را در جلسات خود نمی‌بینیم، مشکلات را مجلس حس می‌کند و قوه قضائیه هم آن را می‌بیند من می‌بینم که آن‌ها ما را یاری می‌کنند. همه سه قوه در کنار هم بودیم و بحث‌ها هم مشابه هم بود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به جلسه دوشنبه هفته بعد دولت، گفت: ادامه این جلسه را هفته آینده خواهیم داشت، تا به نتیجه برسد و اگر رهبر معظم انقلاب موافقت کند، این طرح را اعلام می‌کنیم تا گشایشی از لحاظ اقتصادی به وجود آید. با این طرح بی تردید دست دولت برای ادامه کار باز می‌شود و امیدواریم که این طرح کامل و دقیق باشد.

روحانی با اشاره به دیگر دستورات رهبر معظم انقلاب افزود: بحث بودجه، اصلاح نظام بانکی، سرمایه گذاری اشتغال و بهبود محیط کسب و کار دستورات دیگری است که مقام معظم رهبری داده است و اجرای همه آن‌ها در همین فرصت یک ساله امکان پذیر است.

رئیس جمهور ادامه داد: ۳۶۵ روز فرصت زیادی است، چرا که ما اولین تحریم را در ۱۰۰ روز و در توافق موقت شکستیم، پس قدرت شکست تحریم را داریم، مردم آن روز را خواهند دید و شک ندارم.

وی افزود: طرح‌های زیادی را پنجشنبه‌ها افتتاح می‌کنیم، ضمن آن که در طول هفته آن هم افتتاحیه طرح‌های دیگر هم وجود داشته و ادامه دارد، امیدواریم بتوانیم با کمک هم روزی دشمن را وادار کنیم بفهمد از راه تحریم نمی‌تواند ما را به زانو در آورد و ناچار است با منطق جلو آمده و حقیقت را بپذیرد، صبر و مقاومت ما آن پیروزی را به دست خواهد داد.

رئیس جمهور با قدردانی از بخش بورس گفت: ارزهای اولیه بسیار مهم است که در بورس انجام می‌شود، از همه وزرا تقاضا دارم که عرضه‌های اولیه را انجام دهند، در یک عرضه ۶۲۰ میلیارد و در عرضه‌ای دیگر ۷۶۳ میلیارد تومان سهام عرضه شد و مردم خریدند، شاهد تحول بسیار خوبی در زمینه مسائل اقتصادی خواهیم بود.

وی در خصوص برپایی مراسم محرم هم گفت: در ماه محرم هم در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظر مقام معظم رهبری و وزارت بهداشت که بر آن تاکید داشتند عمل می‌کنیم تا روزهای بسیار مهم عاشورایی را پاس بداریم و بتوانیم مفتخر برپایی عزاداری امام حسین (ع) باشیم.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید از اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
خدا به داد برسه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار