کد خبر: 1014014
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس مجلس با تیم اقتصادی دولت قرار شد با هماهنگی سه قوه قرارگاه تاکتیکی برای سر و سامان دادن بازار ارز و بازگشت ارز ناشی از صادرات تشکیل شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:  احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۴ مرداد) در ارتباط زنده تلویزیونی درباره نتایج جلسه رئیس مجلس با تیم اقتصادی دولت، گفت: در این نشست موضوعات مختلفی به ویژه در خصوص بازگشت ارز‌های صادراتی مطرح و بررسی شد و معاون ارزی بانک مرکزی گزارشی در این باره ارائه کرد.

وی افزود: از هفته گذشته تاکنون با ابتکار عمل بانک مرکزی و اقدامات قوه قضائیه، مبالغ خیلی خوبی از ارز‌های صادراتی بازگشت داده شده و بنابر برنامه‌ای که برای بازگرداندن ارز‌های صادراتی باقیمانده ترسیم کردند، اوضاع در این زمینه رو به بهبود است.

امیرآبادی فراهانی گفت: در این جلسه وزیر نفت گزارشی از حوزه مسئولیتش ارائه کرد که طبق این گزارش وضع کشور در حوزه نفت به ویژه در مقایسه با ماه گذشته امیدبخش است و زنگنه وضع خوبی را برای ماه‌های آینده پیش بینی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در جلسه امروز که روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس نیز حضور داشتند به دستور قالیباف کمیته مشترکی برای ساماندهی بازار ارز با حضور نمایندگان دولت و مجلس تشکیل و مقرر شد برای هماهنگی میان قوای سه گانه در این خصوص با رئیس قوه قضائیه نیز هماهنگ شود.

وی اضافه کرد: در چارچوب دستور کار این کمیته با هماهنگی قوای سه گانه در سطح کارشناسی و نیز مسئولان کمیسیون‌های مجلس و معاونان وزارتخانه‌های نفت و صمت و بانک مرکزی، قرارگاهی تاکتیکی ایجاد و با ساماندهی بازار ارز برای بازگشت ارز‌های صادراتی بیش از پیش تلاش شود.

امیرآبادی فراهانی گفت: در این جلسه همچنین معرفی نمایندگان مجلس که در عرصه اقتصادی، تجربه و تحصیلات دارند پرسش‌هایی را مطرح کردند که مسئولان ذیربط دولتی پاسخ دادند.

عضو هیئت رئیس مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برای بازگرداندن ارز‌های صادراتی طرحی از جانب مجلس ارائه خواهد شد یا از ابزار‌های نظارتی قوه مقننه استفاده می‌شود؟ اظهار داشت: با توجه به نتایج خوب جلسه مشترک هفته گذشته با دولتی‌ها و بازگشت مبالغ قابل توجهی ارز صادراتی، مقرر شد این روال ادامه یابد.

وی افزود: مقرر شد با تعامل قوای مقننه و مجریه و پشتیبانی از دولت، چندین میلیارد دلار از ارز‌های صادراتی که برخی هنوز تحویل نداده اند، بازگردانده شود.

امیرآبادی فراهانی همچنین اقدامات دستگاه قضایی را در برخورد با افرادی که کارت بازرگانی اجاره‌ای داشتند یا کسانی که نباید کارت بازرگانی دریافت می‌کردند و سبب بازگشت بخش قابل توجهی از ارز صادراتی شد، قابل تکریم دانست.

عضو هیئت رئیس مجلس گفت: در جلسه امروز این نتیجه حاصل شد که ضرورتی به ورود مجلس برای ارائه طرح و تصویب قانون در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: جلسه امروز دومین نشست مشترک دولت و مجلس برای بررسی مسائل اقتصادی و ارزی بود که به ریاست رئیس قوه مقننه برگزار و مقرر شد قالیباف گزارشی درباره محتوای این جلسات به نمایندگان ارائه کند.

امیرآبادی فراهانی در پایان گفت: جلسات مشترک دولت و مجلس برای هماهنگی به منظور ساماندهی و ایجاد ثبات در بازار ارز ادامه خواهد یافت.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار