کد خبر: 1013858
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
مرد جوانی که در دفاع از پدر و همسرش، برادر معتادش را به قتل رسانده است پس از جلب رضایت اولیای دم محاکمه و به دو سال حبس محکوم شد که با احتساب روز‌های بازداشت به زودی آزاد خواهد شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  دو سال قبل مرد سالخورده‌ای با مأموران پلیس تهران تماس گرفت و مدعی شد پسر بزرگش خودکشی کرده است. مأموران با حضور در منزل مرد سالخورده با جسد سیاوش ۴۰ ساله روبه‌رو شدند که بر اثر اصابت ضربه چاقو فوت کرده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پدر سیاوش که در محل حضور داشت در توضیح ماجرا گفت: «سیاوش معتاد بود و بعد از جدایی همسرش با ما زندگی می‌کرد. او درآمدی نداشت. من هم کارگر روزمزد بودم و درآمد زیادی نداشتم، اما سیاوش هر بار به زور پول موادش را از من می‌گرفت و همین باعث اختلاف ما بود. سیاوش امروز به خانه‌مان آمده بود تا دوباره پول بگیرد، اما کار به درگیری کشید. در آن درگیری دست به چاقو شد که برادرش سپهر از راه رسید. سپهر سعی کرد چاقو را از دست برادرش بگیرد، اما سیاوش چاقو را داخل شکمش فرو برد و روی زمین افتاد. همان موقع با اورژانس تماس گرفتیم، اما بی‌فایده بود.»

با این توضیحات، کارشناسان پزشکی قانونی بعد از معاینه جسد فرضیه خودکشی را رد و اعلام کردند چاقو توسط شخص دیگری وارد بدن شده است.

با توجه به این نظریه و توضیحات مرد سالخورده، سپهر به عنوان اولین مظنون به قتل بازداشت شد. او ابتدا جرمش را انکار، اما در روند بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه همسرم تماس گرفت و گفت سیاوش با پدرم درگیر شده است. به خانه رفتم و دیدم سیاوش با چاقو همسر و پدرم را تهدید می‌کند. برای اینکه او را بترسانم چاقوی دیگری برداشتم، اما یکباره روی سیاوش افتادم و ناخواسته چاقو وارد شکمش شد.»

با اقرار‌های متهم، سپهر به اتهام قتل و پدر و مادر او به اتهام شرکت در درگیری منجر به قتل و اخفای ادله جرم بازداشت شدند.

پرونده در حال کامل شدن بود که پدر و مادر مقتول اعلام گذشت کردند. به این ترتیب متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران مقابل هیئت قضایی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه از سوی قاضی زالی، مرد جوان در جایگاه ایستاد و در شرح ماجرا گفت: «صبح‌ها در خیابان روزنامه می‌فروختم و شب‌ها هم کارگر یک رستوران بودم. سیاوش برادر بزرگ‌ترم بود که به خاطر اعتیاد از همسرش جدا شده بود. بعد از جدایی آن‌ها نگهداری از فرزندش بر عهده من و پدرم بود.»

متهم ادامه داد: «به خاطر پول مواد با سیاوش اختلاف داشتیم. روز حادثه مشغول کار بودم که همسرم تماس گرفت و گفت سیاوش با پدرم درگیر شده است. بلافاصله به خانه رفتم و دیدم او همسر باردارم را گروگان گرفته و تهدید به مرگ کرده است. قصد داشتم آرامش کنم که ناگهان به روی پدرم چاقو کشید. خواستم چاقو را از دستش بگیرم که این بار به روی من چاقو کشید. برای اینکه او را بترسانم من هم دست به چاقو شدم.»

متهم در خصوص قتل گفت: «آن روز خاله‌ام مهمان ما بود. وقتی درگیری بالا گرفت او همراه مادرم جلو آمدند تا ما را آرام کنند. در حالی که هر کدام ما را به سمتی می‌کشیدند ناگهان روی برادرم افتادم و چاقو ناخواسته وارد شکم سیاوش شد.»

متهم در آخر گفت: «به برادرم علاقه داشتم و زندگی‌اش برایم مهم بود، حتی بعد از جدایی از همسرش مخارج فرزندش را پرداخت می‌کردم تا اینکه همسر سابقش بعد از این حادثه او را با خودش برد. خودم نیز وقتی در زندان بودم فرزندم به دنیا آمد و همسرم بعد از آن زایمان نوزادش را رها کرد و به خانه پدرش رفت. در این مدت خواهرم از فرزندم نگهداری می‌کند. تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوید تا زودتر فرزندم را در آغوش بگیرم و خودم او را بزرگ کنم.»

در ادامه پدر و مادر متهم نیز از خودشان دفاع کردند.

در پایان هیئت قضایی، پدر و مادر متهم را تبرئه و سپهر را به دو سال حبس محکوم کردند. به این ترتیب با احتساب روز‌های بازداشت، متهم به زودی آزاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار