کد خبر: 1013857
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
دو سارق که برای اخاذی از مردی پولدار سناریویی هفت‌مرحله‌ای را طراحی کرده بودند، در اجرای نقشه‌شان ناکام ماندند.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  چند روز قبل مرد پولداری به اداره پلیس رفت و از دو مرد به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: من چند سالی است که در کار ساخت و ساز آپارتمان مسکونی فعالیت دارم و حدود چهار ماه قبل در فضای مجازی با آگهی روبه‌رو شدم که صاحب آگهی درخواست مشارکت در ساخت و ساز آپارتمان مسکونی داده بود، بنابراین با صاحب آگهی تماس گرفتم و از آن روز با او که پیمان نام دارد، آشنا شدم. پیمان در بنگاه املاکی کار می‌کرد و در این مدت هم چند زمین و خانه قدیمی برای مشارکت در ساخت به من معرفی کرده بود تا اینکه امروز با من در بوستان شاهد حوالی منطقه پونک قرار گذاشت تا ملکی را در خیابان میرزا بابایی برای مشارکت در ساخت نشان دهد.

من با خودروی «بی‌ام‌و» گرانقیمتم سر قرار رفتم و پیمان هم با مرد ناشناسی به محل قرار آمدند. وقتی سوار خودروام شدند پیمان با شوکر به من حمله کرد و مرد دیگر هم با دسته چاقو ضربه‌ای به سرم زد. من با داد و فریاد از مردم درخواست کمک کردم، مردم در اطراف ما جمع شدند که آن‌ها پس از سرقت تلفن همراهم با جا گذاشتن نایلونی که همراه داشتند، از ترس فرار کردند.

مأموران در بازرسی داخل نایلون یک عدد چسب پهن، چشم بند، طناب، کمربند و دستبند پلاستیکی کشف کردند که حکایت از آن داشت دو متهم با فراهم کردن این وسایل قصد ربودن مرد پولدار را داشته‌اند. همچنین مأموران پلیس داخل نایلون دفترچه‌ای کشف کردند که پیمان در آن برای ربودن مرد پولدار هفت فرمان صادر کرده بود. فرمان‌های صادره این بود: بی‌هوش می‌کنیم، دست و پایش را می‌بندیم، فراهم کردن باغی برای حبس گروگان، گرفتن رمز گوشی، رمز کارت عابر، خرید دلار و هفتمین مرحله خوراندن قرص برنج به گروگان برای قتل او. بعد از به دست آمدن این اطلاعات مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض موفق شدند دو آدم‌ربا را شناسایی و دستگیر کنند.

دو متهم صبح دیروز در دادسرای ویژه سرقت بازجویی شدند. متهم اصلی گفت: همسرم سرطان دارد و هزینه درمانش خیلی زیاد است و درآمد من هم که در املاک کار می‌کنم کفاف زندگی و هزینه درمان همسرم را نمی‌دهد؛ بنابراین وقتی با شاکی آشنا شدم، تصمیم گرفتم از او اخاذی کنم. آن روز من شیشه مصرف کرده بودم و توهم داشتم، بنابراین با همدستم نقشه آدم‌ربایی را طراحی کردیم، اما ناکام ماندیم.

همدست وی هم گفت: من با پیمان در پارک آشنا شدم و او گفت که با فردی درگیری ناموسی دارد و از من درخواست کمک کرد که با او سر قرار رفتم. تحقیقات از دو متهم به دستور قاضی علی ایردموسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار