کد خبر: 1013473
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
دیدار سارا خوش جمال فکری قهرمان تکوندو بانوان جهان با مدیرکل ورزش کارگران
سارا خوش جمال فکری قهرمان تکواندوی جهان و آسیا و اولین بانوی تکواندوی راه یافته به المپیک (۲۰۰۸ پکن) با حضور در اداره کل امور ورزشی با مهندس فرزاد حیدری مدیرکل ورزش کارگران دیدار و گفتگو کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با توجه به رشته تحصیلی این قهرمان ورزش بانوان در حوزه ساختار قامتی و ورزش‌های اصلاحی و به پیشنهاد مدیرکل ورزش کارگران مقرر شد که طرحی را خانم خوش جمال فکری آماده کند که بر مبنای آن حرکات ورزشی و اصلاحی از طریق فضای مجازی برای بانوان جامعه هدف و بانون کارمند وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت روزانه و در ساعتی خاص آموزش داده شود.
سارا خوش جمال فکری که ۹ سال عضو تیم ملی تکواندوی بانون بوده هم اکنون در مقطع دکترای تربیت بدنی تحصیل می‌کند و رشته تخصصی وی ورزش‌های اصلاحی و تمرکز بر روی مشکلات ساختار قامتی افراد جامعه از خردسالی تا کهنسالی است. فرزاد حیدری مدیرکل ورزش کارگران با استقبال از قهرمان تکواندوی آسیا وجهان گفت: اتفاقا طرح ساختار قامتی اصناف را ما از ۵ سال قبل آغاز کرده ایم و فعلا حرکات ۵ صنف بزرگ مثل رانندگان اتوبوس‌های شهری- آرایشگران –خیاطان – و... مورد آزمایش و مطالعه قرار داده ایم که داده‌های بسیار خوبی را به ما داده است.
وی گفت: ابتدا کارشناسان اداره کل ورزشی به صورت رندم از بین کارگران هر صنف بین یکصد تا ۲۰۰ نفر را انتخاب می‌کنند. از تک تک آن‌ها آزمون‌های متعدد ساختار قامتی گرفته می‌شود و پس از مطالعه و بررسی در قالب جزوه‌های آموزشی به مدیران اصناف اعلام می‌شود که مثلا کارگران صنف خیاطی عمدتا دارای عارضه کمر درد هستند، چون اغلب نشسته و به صورت خمیده و سر پایین کار می‌کنند و متعاقب آن حرکات اصلاحی جهت جلوگیری از درد‌های مزمن عضلانی به ایشان آموزش داده می‌شود.
حیدری گفت: امیدوارم با وجود قهرمان تکواندوی جهان و یکی از افتخارات ملی ورزش کشورمان که رشته تحصیلی و تخصصی اش منطبق بر اهداف اداره کل ورزش کارگران می‌باشد بتوانیم گام‌های موثر و مفیدی را در این مسیر برای بانوان کارگر و کارمند وزارتخانه و سازمان‌های تابعه برداریم.
سارا خوش جمال فکری اصالتا اهل استان گیلان و شهرستان رودبار است و در زمان زلزله مهیب رودبار دوساله بوده است. وی اولین بانویی است که جواز حضور در المپیک را برای تکواندوی بانوان از طریق کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۰۸ پکن بدست آورد و ۹ سال عضو تیم ملی بود. یک خواهر و دو برادر دارد که هر ۴ نفر تکواندو کار و رزمی کارند. وی در المپیک آسیایی گوانگژو توانست مدال برنز آسیا را بگیرد و در تورنمنت‌های جهانی مدال‌های طلا و نقره برای کشورمان کسب کرده است. برای آماده سازی کیمیا علیزاده در راه المپیک ریو فدراسیون تکواندو از وی دعوت کرد تا به این قهرمان کشورمان کمک کند و حدود یکسال در کنار ملی پوشان حضور یافت و هر زمان که فدراسیون از وی درخواست همکاری کرده با آغوش باز و بدون هیچ پیش شرطی پذیرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار