کد خبر: 1013125
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که برخی رسانه‌های خارجی مدعی هستند که ۴۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد کشور وابسته به سپاه است، افزود: سخنانی که گفته می‌شود گزاف و بیهوده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: کارکرد سپاه حفاظت از مرز‌ها و انقلاب است و بحث‌هایی که گفته می‌شود اقتصاد کشور وابسته به سپاه است از اساس گزاف است. وی ادامه داد: مگر می‌شود ۴۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد در دست سپاه باشد. رقم‌هایی که گفته می‌شود اگر جمع ببندیم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد می‌رسد؛ آن‌ها از طرفی می‌گویند که ۷۰ تا ۸۰ درصد اقتصاد در دست دولت است. وزیر اقتصاد با طرح این سؤال که «پس سهم بخش خصوصی چه می‌شود»، اضافه کرد: بخش خدمات، کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط و اصناف در دست بخش خصوصی است.

دژپسند با تأکید بر اینکه به این آمار‌ها نباید اعتماد کرد، گفت: کارکرد سپاه حفاظت از مرز‌ها و انقلاب است. وزیر اقتصاد گفت: مردم ۴۰ سال با سپاه زندگی می‌کنند و براساس سخنان رئیس‌جمهوری مردم و سپاه رابطه دوطرفه دارند و اقتصاد ما نیز اقتصاد متزلزلی نیست که با ادعای کاذب متضرر شود. عضو کابینه دولت دوازدهم به طرح ادغام بانک‌های نظامی اشاره کرد و اظهار داشت: فرآیند ادغام بانک‌های نظامی با بانک‌های دولتی در حال انجام است، بنابراین نیروی نظامی بانک نیز نخواهد داشت. وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌صورت پیمانکاری طرح‌هایی را اجرا می‌کند و در این مسیر براساس مطالبات خود واگذاری‌هایی صورت می‌گیرد که بعد از مدتی واگذار می‌کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالای اساسی نیز گفت: دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. وی افزود: مدتی است که آثار حذف ارز یارانه‌ای را بررسی می‌کنیم. سیاست کلی رئیس‌جمهوری این است که هرگونه تغییر سیاست مقید به این باشد که رفاه مردم آسیب نبیند.

عضو کابینه دولت دوازدهم درباره برداشت از صندوق توسعه برای کمک به سیل‌زدگان گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به سیل‌زدگان نیازمند کسب مجوز قانونی است. ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در حال تدوین طرحی در این خصوص است. وزیر امور اقتصاد گفت: امسال اگر سیل به مناطق آسیب نمی‌رساند، گندم مازاد بر مصرف تولید داشتیم. هم‌اکنون نیز نیاز به واردات گندم نداریم و محصولات بخش کشاورزی در ترسالی مناسب خواهد بود. سال گذشته در بخش صنعت نیز تدابیری برای واردات مواد اولیه از گمرکات اندیشیده شد تا تولید آسیب نبیند و این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. وی افزود: در جلسه‌ای که با بانک‌های دولتی داشتم از آن‌ها خواستیم که در اعطای تسهیلات دریغ نکنند و انواع و اقسام شیوه‌های سرمایه‌گذاری‌ها را تجهیز و برای تأمین سرمایه در گردش کمک کنند. گمرکات، سازمان مالیاتی، بانک‌ها و بیمه‌ها آمادگی دارند برای رونق تولید از تمام امکانات استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار