کد خبر: 1013120
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
امسال نخستین سالی است که دو بار در سال کنکور دکتری برگزار خواهد شد. کنکور ۹۸ دکتری که به واسطه اپیدمی کرونا لغو شده‌بود، امروز برگزار می‌شود. کنکور کارشناسی ارشد هم بناست تا هفته آینده در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه برگزار شود و کنکور سراسری طی چهار روز از ۲۶ مرداد تا اول شهریور برپا خواهد شد.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: امروز با برگزاری کنکور دکتری، برپایی کنکور‌های سراسری در حالی کلید می‌خورد که همچنان این موضوع در روز‌های کرونایی همچنان محل مناقشه است. جالب اینجاست که امسال منافع دولت و ملت با منافع مافیای کنکور همپوشانی دارد و این بار برگزاری کنکور موجب خواهد شد تا هم مافیای کنکور به سود چندین میلیاردی‌اش برسد و هم پشت کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان از بلاتکلیفی در بیایند. تعویق چند‌باره کنکور‌های سراسری برای مهار کرونا در حالی اتفاق افتاده که معلوم نیست ویروس تاجدار تا کی مهمان ما باشد و به جولان خود ادامه دهد و از سوی دیگر با وجود اینکه سال‌ها از ماجرای طرح‌های مجلس برای حذف کنکور می‌گذرد، هنوز طرح جایگزین مناسب و قابل‌اجرایی به جای برگزاری کنکور برای انتخاب افراد شایسته نشستن روی صندلی‌های دانشگاه‌ها ارائه نشده‌است. بدیهی است کاری که طی چندین سال گذشته انجام نشده نمی‌تواند به یک‌باره و در عرض چند ماه اجرایی و جایگزینی برای کنکور ارائه شود. همچنان که تاریخ پایان کرونا هم معلوم نیست. پس در شرایط کنونی تنها راهکار قابل‌اجرا، برگزاری کنکور‌های سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی است. امری که اگرچه سود سرشاری را به جیب مافیای کنکور می‌ریزد، اما تکلیف هزاران پشت کنکوری و خانواده‌های آن‌ها را روشن می‌کند و به وضعیت نابسامان فعالیت دانشگاه‌ها در سال تحصیلی پیش‌رو را سر و سامانی می‌دهد.

امسال نخستین سالی است که دو بار در سال کنکور دکتری برگزار خواهد شد. کنکور ۹۸ دکتری که به واسطه اپیدمی کرونا لغو شده‌بود، امروز برگزار می‌شود. کنکور کارشناسی ارشد هم بناست تا هفته آینده در روز‌های ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه برگزار شود و کنکور سراسری طی چهار روز از ۲۶ مرداد تا اول شهریور برپا خواهد شد. برخی خبر‌ها از تلاش پنهانی مافیای کنکور برای برپایی کنکور‌های به تعویق افتاده حکایت دارد، اما سوی دیگر این ماجرا هم هزاران پشت کنکوری هستند که تمام برنامه‌هایشان برای کنکور به هم خورده است. علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این باره می‌گوید: «اینکه بگوییم کنکور را عقب بیندازیم، سؤال این است که چه زمانی برگزار کنیم؟ اگر بخواهیم پاییز به بعد کنکور را برگزار کنیم، در آن زمان علاوه بر کرونا آنفلوآنزا هم هست.

در عین حال بحث روحی و روانی دانشجویان هم مهم است و آن‌ها یک سال درس خواندند و این تأخیر‌ها روی سلامت روان آن‌ها مؤثر است. معاون کل وزارت بهداشت هم با بیان اینکه کل نفرات آزمون دکترا به اندازه یک روز ورودی پاساژ علاءالدین نیست! معتقد است: «در بحث عدم برگزاری کنکور عده‌ای فقط به دنبال فالوئر هستند.» با وجود این برخی از اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا همچون دکتر علیرضا زالی یا دکتر مینو محرز از مخالفان برگزاری کنکور هستند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
1
0
حتما كنكور سراسري بر گزارشود تشكر از ديدگاهتون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار