کد خبر: 1012407
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
سریال ادامه‌دار قهرمانی‌های پرسپولیس
جام این فصل هم به نام پرسپولیس خورد و یحیی با ادامه روند موفقیت‌های برانکو و کالدرون به خوبی توانست از عهده مأموریتی که برعهده گرفته بود، برآید. موفقیتی که البته با توجه به فاصله امتیازی پرسپولیس با رقبایش از هفته‌ها پیش قابل پیش‌بینی بود، اما دست‌آخر در مسجدسلیمان بود که قطعی شد و سند خورد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس یک‌بار دیگر جام قهرمانی را از دستان تارتار گرفت. مربی جوانی که اگرچه نفتی‌های مسجدسلیمانی را که سال قبل برای بقا در لیگ می‌جنگیدند طوری احیا کرد که در پایان هفته بیست و ششم صاحب خانه هشتم جدول هستند، اما درست مانند سال قبل در پارس جنوبی جام قهرمانی را با سه امتیاز حساس تقدیم پرسپولیسی‌ها کرد تا جدا از توانمندی‌هایی که برای تیم‌های خود دارد برای سرخپوشان پایتخت نیز خوش‌یمن، مظهر شانس و حتی نماد قهرمانی باشد.

واکنش AFC و رسانه‌های عراقی به چهارمین قهرمانی سرخپوشان

کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به پوکر قهرمانی پرسپولیس در توئیتر خود نوشت: «به باشگاه پرسپولیس به خاطر چهارمین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ ایران تبریک می‌گوییم.» چهارمین قهرمانی پی‌در‌پی سرخپوشان تهرانی، اما تنها واکنش AFC را به دنبال نداشت و رسانه‌های عراقی نیز با توجه به حضور بشار رسن در پرسپولیس به قهرمانی این تیم واکنش نشان دادند، به طوری که سایت الکره العراقیه در این باره نوشت: «رسن به همراه پرسپولیس سه بار قهرمان لیگ ایران، یک بار فاتح جام حذفی و دو بار فاتح سوپرکاپ شده است. همچنین او به همراه این تیم ایرانی نایب‌قهرمانی آسیا را نیز تجربه کرده است.»

رکورد‌های قهرمان ۴ دوره متوالی لیگ

پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان نه فقط چهارمین جام پیاپی را برای پرسپولیس به دنبال داشت که رکورد‌های جالب توجهی را نیز به نام سرخپوشان پایتخت ثبت کرد.

این نخستین برد پرسپولیس مقابل نفتی‌های مسجدسلیمانی در لیگ برتر بود و سرخ‌ها سرانجام در شب قهرمانی خود در لیگ نوزدهم طلسم ورزشگاه بهنام محمودی و پیروزی در این شهر را نیز شکستند و نخستین قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر را به نام خود زدند، آن هم در حالی که هنوز چهار هفته دیگر تا پایان رقابت‌های این فصل باقی مانده است. ضمن اینکه پرسپولیس نخستین تیم لیگ برتری فوتبال ایران است که توانسته به چهار قهرمانی پی‌در‌پی دست یابد و چه بسا اگر در فصل (۹۵-۹۴) و لیگ پانزدهم سه، چهار گل بیشتر به ثمر رسانده بود یا سه، چهار گل کمتر خورده بود، امروز پنجمین قهرمانی خود را جشن می‌گرفت. تفاضل سه گل با استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم نایب‌قهرمانی را از آن سرخپوشان کرد تا امروز شاگردان یحیی چهارمین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرند. همچنین این نخستین قهرمانی یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر است. پرسپولیس که به تازگی از مرز هزار امتیازی شدن هم عبور کرده با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان به بیشترین برد در طول یک فصل نیز دست یافته است. شاگردان یحیی تا هفته بیست و ششم موفق به کسب ۲۰ برد شده بودند و تنها دو مساوی و چهار باخت داشتند. آماری که نشان می‌دهد این تیم لیاقت کسب چهارمین جام را داشته است.

یحیی پنجمین تغییر موفق پرسپولیس

بازگشت دوباره به نیمکت پرسپولیس بدون شک ریسک بزرگی بود، خصوصاً که این تیم با برانکو و کالدرون نتایج درخشانی را کسب کرده بود و ادامه این راه می‌توانست چالشی جدی برای یحیی جوان باشد. اما او که خود را باتجربه‌تر از قبل می‌دید این ریسک را به جان خرید و نتیجه آن را نیز با کسب نخستین جام قهرمانی در لیگ برتر به دست آورد. یحیی، اما پنجمین مربی پرسپولیس است که در نیم‌فصل روی نیمکت این تیم نشست و جام قهرمانی را بالای سر برد. پیش از او سال ۵۰ راجزر به جای حسین فکری، ۵۴ بیوک وطن‌خواه به جای همایون بهزادی، ۷۴ استانکو به جای یورگن گده و ۷۵ درخشان به جای استانکو روی نیمکت پرسپولیس نشسته بودند و موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند و این‌بار نوبت گل‌محمدی جوان بود که با نشستن به جای کالدرون و ادامه دادن راه این مربی موفق آرژانتینی و حفظ میراث برانکو جام قهرمانی لیگ نوزدهم را بالای سر ببرد و خود را در بین مربیان موفق پرسپولیس جای دهد. موفقیتی که نه فقط مسئولیت‌های او را در آینده بیشتر می‌کند که حالا حتی انتظارات را نیز از او بالا برده است. با وجود این یحیی مصمم به ادامه این راه است: «میراث قهرمانی‌های پیشکسوتان را به دوش می‌کشیم و کاری را که آن‌ها قبلاً کرده‌اند انجام می‌دهیم.»

مأموریت تیم انجام شد، مأموریت باشگاه نه!

یحیی و شاگردانش مأموریت خود را به نحو احسن به پایان رساندند و حالا همه نگاه‌ها به سمت مدیریت باشگاه برای عملی کردن وعده‌هایش و تسویه حساب با بازیکنانی است که اگرچه مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و از این بابت ناراضی بودند، اما حساب و کتاب‌های خود را به داخل زمین بازی نبردند تا دیگر هیچ بهانه‌ای باقی نگذاشته باشند. البته رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس وعده‌هایی داده است: «نه فقط مطالبات این فصل که مطالبات بازیکنان از فصل قبل و همچنین پاداش‌های آن‌ها را تا پایان مسابقات این فصل تسویه می‌کنیم.»، اما باید دید این وعده‌ها تا چه حد عملی می‌شود، خصوصاً که حالا بدون تردید بسیاری از بازیکنان تیمی که چهار دوره قهرمانی پیاپی دارد، پیشنهادات خوبی را دریافت خواهند کرد و احتمال جدایی آن‌ها نیز کم نیست. البته پیروانی مدعی است شاکله تیم حفظ می‌شود، اما بعید نیست اگر بعد از این موفقیت پرسپولیس با یک رنسانس جدی مواجه شود و تغییرات بسیاری داشته باشد، حتی در خصوص کادر فنی، چراکه یحیی پیشتر صراحتاً گفته بود اگر مشکلات حل نشود از او نباید انتظاری داشت. حالا باید دید در پی قهرمانی در لیگ نوزدهم شرایط برای ادامه همکاری با یحیی و ادامه این مسیر مهیا می‌شود یا درست مثل زمان برانکو عده‌ای خواب‌های تازه برای این تیم می‌بینند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار