کد خبر: 1011972
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن آزمایش حیوانی واکسن کرونای ساخته شده توسط این ستاد از آماده‌سازی مقدمات تست انسانی واکسن ایرانی کرونا خبرداد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر افزود: واکسن ایرانی ساخته شده توسط همکاران دارویی ستاد با موفقیت تست حیوانی خود را پشت سر گذاشته وهم اکنون درحال آماده‌سازی مقدمات تست انسانی پس از تأیید وزارت بهداشت هستیم.

وی درخصوص تولید داروی ضدکرونایی رمدسیویر توسط ستاد اجرایی نیز گفت: این دارو که به اعتقاد پزشکان برای درمان بیماری کرونا مؤثر است و به‌دلیل وجود تحریم‌ها، در بازارسیاه با قیمت ۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید، از این هفته باقیمت بسیار پایین‌تر و نرخ مصوب وزارت بهداشت، تولید و وارد بازار شد.

مخبر افزود: به هرمیزانی که وزارت بهداشت اعلام نیاز کند، ازاین دارو تولید می‌کنیم و در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت: تست‌های اولیه «واکسن کرونا» را پاس کرده ایم

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در بخش ساخت واکسن توفیقات بسیار قابل توجهی داشته ایم و تست‌های اولیه را پاس کرده ایم و امیدوارم به مراحل امیدوارکننده‌ای برسیم.

به گزارش تسنیم، دکتر سعید نمکی در حاشیه برگزاری جلسه مجازی وزرای بهداشت کشور‌های مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در این نشست عنوان کردم که در سطح کشور، حداقل یک هزار و ۲۰۰ مرکز بهداشتی ۱۶ تا ۲۴ ساعته دایر کرده ایم و با ایزوله کردن افراد دارای علائم در منزل، بار بیمارستان‌ها را کاهش داده ایم.

وی افزود: به‌رغم تحریم‌های ظالمانه توانستیم دارو‌های مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ را وارد کرده و در کشور نیز تولید کنیم. اوایل هفته آینده دو شرکت داروسازی در کشور، داروی رمدسیویر را به عنوان یکی از دارو‌هایی که در بخشی از بیماران کووید ۱۹ تأثیراتی داشته تولید و به بیمارستان‌های مورد نیاز، عرضه می‌کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست گزارشی دادم مبنی بر اینکه خوشبختانه در بخش ساخت واکسن کرونا توفیقات بسیار قابل توجهی داشته ایم و تست‌های اولیه را پاس کرده ایم و امیدوارم که به مراحل امیدوارکننده‌ای برسیم.

نمکی عنوان کرد: امروز سه توصیه مهم به سازمان جهانی بهداشت کردیم؛ اولین توصیه ما این بود که کشور‌های منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند و توفیقات حاصل شده را به اشتراک بگذارند. دومین نکته‌ای که به عنوان یک نگرانی اعلام کردیم، این است که متأسفانه گرفتاری سازمان‌های عضو سازمان جهانی بهداشت و مبارزه نفسگیر با کرونا باعث شده اکثر کشور‌ها از توجه به سایر مسائل بهداشتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت از گروه‌های هدف مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان، مبارزه با بیماری‌های واگیردار مانند سل، فلج اطفال، سرخک و سرخجه، ایدز، بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و گرفتاری‌های روحی و روانی غافل شوند.

وی افزود: اوایل هفته نشستی با رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور داشتیم که آن‌ها را مکلف کردم که فردی را به عنوان مدیر اجرایی پروژه کووید ۱۹ منصوب کنند تا سایر همکاران بتوانند به سایر مسائل بهداشتی و درمانی بپردازند.

وزیر بهداشت تأکید کرد: سومین توصیه ما به سازمان جهانی بهداشت این بود که با زورگویی و فشار بعضی از زورگویان جهانی به کشور‌ها در مورد تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی، مقابله کنند تا همه کشور‌ها از نظر اقتصادی بتوانند بیماری‌های واگیر به ویژه کووید ۱۹ را به خوبی مدیریت و با آن‌ها مقابله کنند.

آمادگی ایران برای همکاری با کشور‌های منطقه در مقابله با کرونا

نمکی در خصوص همکاری‌های ایران با کشور‌های منطقه برای مقابله با کرونا گفت: تاکنون چندین نشست ویدئوکنفرانسی با وزرای بهداشت کشور‌های دوست و همسایه و سایر کشور‌های منطقه داشته ام و در خصوص انتقال تجربیات ایران به همه کشور‌های منطقه، اعلام آمادگی کرده ایم.

وی تصریح کرد: روز گذشته جلسه مفصل و طولانی با وزیر بهداشت عراق در تهران داشتیم و اعلام کردیم که در انتقال تجارب خودمان به خصوص روش بسیار موفقی که برای غربالگری کل جمعیت کشورمان داشتیم و همچنین انتقال تجارب فنی دیگری که در این مدت اندوخته ایم مانند پروتکل‌های درمانی که توسط تیم‌های تحقیقاتی در کشور دنبال کردیم و همین‌طور دارو‌هایی که خوشبختانه توانسته ایم در داخل کشور تولید کنیم، آمادگی کامل داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار