کد خبر: 1011921
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
در زمان حضور سرمربی فرانسوی در رئال مادرید، بارسلونا نتوانسته مانند گذشته قدرت‌نمایی کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در مدت کمی بیشتر از چهار سال، زین الدین زیدان توانست به یکی از بهترین سرمربی‌های جهان تبدیل شود. دو ویژگی سرمربی فرانسوی یعنی نجات و پیروزی هایش مانع از آن شد که رئال مادرید با اتفاق‌های تلخ تاریخی روبرو شود و همچنین اجازه نداد بارسلونا مانند گذشته در کسب جام حکمرانی کند. از زمان حضور زیدان در تیم نخست مادرید (ژانویه ۲۰۱۶)، سفیدپوشان یازده عنوان بالای سر بردند و سهم بارسلونا تنها هشت جام بود.

زمانی که سرمربی فرانسوی هدایت مادرید را بر عهده گرفت، تعداد عناوین دو تیم ۸۳ به ۸۷ بود، اما اکنون ۹۴ به ۹۵ به نفع بارسا است. با زیدان سفیدپوشان توانستند فاصله را به حداقل برسانند. در نوکمپ سه قهرمانی در لالیگا، سه کوپا دل ری و سه سوپرجام اسپانیا جشن گرفته شد، اما در لیگ قهرمانان اروپا عنوانی به دست نیامد (آخرین قهرمانی آبی اناری‌ها به سال ۲۰۱۵ بر می‌گردد). این اتفاق موجب شد بارسا در دو جام دیگر یعنی سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها نتواند حضور داشته باشد. رئال مادرید در این مدت سه قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو جام جهانی باشگاه ها، دو سوپرجام اروپا، دو لالیگا و دو سوپرجام اسپانیا به دست آورد.

علاوه بر این زیدان که رکورد ۱۹ بازی یک جام را به ثبت رساند در ال کلاسیکو هم آمار مثبتی داشت. او در ۹ بازی که هدایت سفیدپوشان را بر عهده داشت چهار پیروزی، سه تساوی و تنها دو شکست را تجربه کرد. همچنین در آمار گلزنی برتری محسوس مادریدی‌ها دیده می‌شود (۱۴ به یازده). در مدت کوتاهی که زیدان از سمت خود استعفا کرد مادرید چهار ال کلاسیکو را تجربه کرد و سه شکست و یک تساوی را تجربه کرد. تنها دو گل به ثمر رساند و ۱۰ بار دروازه‌اش باز شد. فیلم اکنون متفاوت است چرا که زیدان اجازه قدرتنمایی را به بارسلونا نمی‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار