کد خبر: 1011895
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
داستان قولنامه‌های صوری در بنگاه‌های املاک
بعضی از مردم دیدگاه خود را درباره دریافت مالیات از خانه‌های خالی مطرح کردند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: آمار‌ها نشان می‌دهد از هر ۱۰ واحد مسکونی ساخته شده در ایران یک واحد خالی است.

برخی برآورد‌ها حکایت از خالی ماندن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور دارد. سیاست‌گذار با هدف تعدیل قیمت خرید و فروش و اجاره، درصدد دریافت مالیات از خانه‌های خالی است.

در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی کاربران خبرآنلاین دیدگاه‌های قابل تاملی داشتند. در نظرسنجی‌ای که تحت عنوان «ارزیابی شما از دریافت مالیات از خانه‌های خالی چیست؟» منتشر شد، یکی از کاربران خبرآنلاین عنوان کرد: همین‌که بالاخره فهمیدند که گرفتن مالیات از این خانه‌ها لازم است، قدم بزرگی است.»

کاربر دیگری تصریح کرد: «کسی که خانه‌اش را خالی نگه داشته، مطمئنا ملاک هست و چند تا خانه داره که تونسته یکی دوتایش را خالی نگه داره. مالیاتی که قراره بده را از مستاجر‌های بیچاره‌اش میگیره. یا این‌که می‌کشه روی قیمت خونه‌ای که می‌خواهد بفروشه. در هر حالتی در نهایت این قشر ضعیف و مستاجر هستند که باید تاوان هر تصمیمی را بدهند.»
کاربری نوشت: «راستی فقط خونه گرون شده؟ بقیه کالا‌ها هم با خالی ماندن روبه‌رو هستند؟»

«عرشیا» کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «هیچ اثری ندارد. اگه صاحب‌خونه ایرونیه، می‌دونه چطور تمام قوانین و مقررات رو به سخره بگیره و دور بزنه.»

کاربری که نام خود را «مستاجر خسته» عنوان کرد، متذکر شد: «به نظر من هیچ تاثیری مثبتی که نداره، باعث بالا رفتن اجاره‌بها می‌شه. همین الان بنگاه‌های املاکی در حال عقد قرارداد‌های صوری هستند تا نشون بدن خونه خالی نیست. اتفاقا درآمد خوبیم براشون داره. هر قولنامه صوری کلی پول. مطمئنم مثل بقیه قوانین فقط منجر به بالا رفتن قیمت‌ها میشه، چون همون‌قدر که مالیات می‌گیرن، همون‌قدرم می‌کشن رو قیمت. تنها راه نجات ایران از این فلاکت و بدبختی، فقط تشدید نظارت‌ها و افزایش بازرسی بر اجرای قانونه.»

کاربری نوشت: «طرح مشکل داره. گرانی مسکن ناشی از رشد عجیب تورمه، پس دریافت مالیات از خانه‌های خالی مادامی که تورم رشد میکنه، بی‌تاثیره.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «مثل مالیات بر ارزش افزوده که در نهایت مصرف‌کننده پرداخت کرد، پرداخت این مالیات هم در انتها برعهده مستاجر خواهد بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار