کد خبر: 1011861
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
نتایج آزمایش بالینی واکسن کرونای «کن سینو بیولوژیکز» موفقیت آمیز بوده و همین امر موقعیت این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان واکسن موثر برای کووید۱۹ را ارتقا داده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گفته محققان نتایج میان مرحله‌ای آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ بالقوه‌ای که شرکت «کن سینو بیولوژیکز» (CanSino Biologics) توسعه داده، نویدبخش بوده است.

به این ترتیب شرایط برای اجرای مرحله بعدی آزمایش این واکسن چینی فراهم شده است. طبق گزارشی که در ژورنال پزشکی «لنست» منتشر شده، این واکسن ایمن است و پس از تزریق به واکنش ایمنی در بدن افراد منجر می‌شود. پس از انتشار این خبر ارزش سهام «کن سینو بیولوژیکز» در بورس هنگ کنگ یک درصد رشد کرد.

البته تحقیقات نشان داد بدن داوطلبانی که از قبل سطح بالایی ایمنی در برابر یک آدنو ویروس داشتند، احتمال کمتری دارد در مقابل ویروس کرونا آنتی بادی تولید کند. با این وجود هیچ تفاوتی در قابلیت تحریک واکنش سلول‌های تی میان شرکت کنندگان مشاهده نشد. اما هنوز زود است که درباره تاثیرگذاری واکسن‌های بالقوه در جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ تصمیم گیری کرد.

مولفان پژوهش تاکید کردند هیچیک از شرکت کنندگان این آزمایش بالینی پس از واکسیناسیون در معرض ویروس کرونا قرار نگرفت.

واکسن بالقوه شرکت «کن سینو» دومین مرحله از ۳ فاز آزمایش بالینی را تکمیل کرده است. در حال حاضر این شرکت چینی قصد دارد برای مشخص کردن تاثیرگذاری واکسن، مرحله سوم آزمایش بالینی را در چند مرکز انجام دهد.

این بدان معنا است که «کن سینو» اکنون به دنبال مناطقی با نرخ ابتلای بالا کووید ۱۹ است تا واکسن خود را آزمایش کند.

این در حالی است که کارشناسان و مقامات نسبت به توسعه واکسن‌های «کن سینو بیولوژیکز»، آکسفورد و «فایزر و بی وان تک» بسیار خوش بین هستند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار