کد خبر: 1011721
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: متولیان حوزه فرهنگ باید از همکاری و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین نهادهای مردمی برای اثرگذاری بیشتر در اجرای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات صبح امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف ارتقای سطح روابط و هماهنگی در اجرای برنامه های فرهنگی صورت گرفت به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: نهاد فرهنگی کتابخانه عمومی جایگاه ویژه و قابل اعتمادی را در میان مردم داراست.

وی عنوان کرد: این جایگاه ویژه و قابل اعتماد فرصت بسیار خوبی برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم را فراهم کرده است و می‌توان جامعه را به به سمت و سوی آگاهی و بصیرت هدایت کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نقش فعالیت‌های فرهنگی را در توسعه بسیار مهم برشمرد و افزود: متولیان حوزه فرهنگ باید از همکاری و مشارکت سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین نهادهای مردمی به منظور اثرگذاری بیشتر در اجرای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

توسعه فرهنگ مطالعه موجب ارتقای بصیرت در جامعه می‌شود

حجت‌الاسلام سادات با بیان اینکه برترین معجزه پیامبر اکرم (ص) کتاب است، گفت: این مهم ارزش این کالای فرهنگی و تاثیر آن در بصیرت، آگاهی و سعادتمندی جامعه را نشان می‌دهد.

 وی اضافه کرد: نهادهای فرهنگی در استان به منظور نیل به اهداف تعیین شده به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه باید همکاری و هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار سیاست این نهاد فرهنگی را تعامل و همکاری با نهادهای دولتی و غیر دولتی به منظور اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه‌های همگانی است.

محمد مخدومی ادامه داد: همکاری، مشارکت و هماهنگی متولیان حوزه فرهنگ بسیار مهم است و این امر یکی از اولویت‌های مهم کتابخانه‌های عمومی در کردستان است.

 80 باب کتابخانه عمومی در کردستان  فعالیت می‌کند

مخدومی با اشاره به فعالیت 80 باب کتابخانه عمومی در استان کردستان گفت: از این تعداد 50 باب نهادی و بقیه به صورت مشارکتی اداره می شوند.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی را در استان کردستان 50 هزار عضو برشمرد و گفت: بر همین اساس نزدیک به 800 هزار نسخه کتاب در قفسه های کتابخانه در دسترس عموم قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان شاخص سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی را در استان 1.3 متر مربع به ازای هر 100 نفر عنوان و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با میانگین کشوری پایین است و باید با تلاش بیشتر و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط سرانه زیربنای این نهاد فرهنگی را افزایش داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر