کد خبر: 1011521
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز :
حامد فرضی با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت ملی و متعلق به آحاد مردم است، گفت: منابع طبیعی بدون مردم هیچ جایگاه و پشتوانه ای ندارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در آیین بهره برداری از بوستان روستایی اغشت شهرستان ساوجبلاغ افزود: ایجاد بوستان های روستایی یک کار خوب و اثرگذار با مشارکت مردم است که نقش بی بدیل مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی و در پیگیری مطالبات از حوزه منابع طبیعی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه حفاظت و توسعه بوستان های روستایی و توسعه فضای سبز و تعاونی های منابع طبیعی و... بر عهده مردم است، اظهار داشت: فعالیت های منابع طبیعی اعم از آبخیزداری، جنگل و بیابان باید به گونه ای تدوین شود که عمده این کارها بر محور مشارکت مردمی باشد زیرا اعتقاد داریم منابع طبیعی سرمایه مردم است و مردم بایستی در این سهم بزرگ الهی همراهی داشته باشند.

وی گفت: منابع طبیعی استان البرز علیرغم وسعت کمی که دارد (۴۴۵ هزار هکتار)، ولی پتانسیل های بسیار زیادی در کوه های طالقان و کندوان و همچنین مناطق جنوبی استان از جمله اشتهارد و نظرآباد به دلیل وجود اقلیم های مختلف در این گستره کوچک داریم.

فرضی خاطرنشان کرد: اقلیم های مختلف و اقوام مختلف در این استان جود دارد که در پی آن جاذبه ها و پتانسیل های بالایی را به وجود آورده که برای توسعه استان باید به درستی از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از محوری ترین کارهای منابع طبیعی موضوع مشارکت و همراهی مردم است و به دلیل اینکه منابع طبیعی یک ثروت ملی متعلق به آحاد مردم است، همه مردم در سرنوشت خود دخیل هستند.

وی گفت: اگر همراهی و مشارکت مردم در حفاظت از عرصه های ملی به عنوان یک سرمایه ملی باشد به طور قطع یک اثرگذاری و سرنوشت خیلی خوبی خواهد داشت.
منابع طبیعی البرز رتبه اول کشور را کسب کرد
فرضی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در کل کشور در بعضی از موضوعات که با محور و مشارکت مردم بوده، سرآمد شده و اقدامات این استان را برای الگوپذیری به عنوان پایلوت برای کل کشور بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به مدت ۲ سال پیاپی در بین ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور در شاخصه های عمومی و اختصاصی رتبه اول کشور را کسب کرده است که این امر به جز با تلاش همکاران و همراهی و همدلی مردم محقق نشده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح های منابع طبیعی عمده فعالیت ها به سمت تعاونی های منابع طبیعی سوق داده شده است.

تا پیش از این ۱۰ بوستان روستایی در استان راه اندازی شده بود و قرار است تا پایان سال جاری نیز ۱۰ بوستان دیگر نیز تحویل مردم روستایی شود.مردم روستای اغشت از منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برای ایجاد این بوستان قدردانی کردند. در آیین بهره برداری از بوستان روستایی اغشت، اسناد بوستان های روستایی اغشت، دوزعنبر و کلین رود هم اعطا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار