کد خبر: 1010730
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
کتابخانۀ گویا وابسته به آستان قدس رضوی، با بیش از 13هزار عنوان کتاب صوتی، خدمات ویژه‌ای را به‌صورت رایگان به نابینایان و کم‌بینایان ارائه می‌دهد.

مسئول کتابخانۀ گویای رضوی این کتابخانه را کتابخانه‌ای با خدمات ویژه برای نابینایان و کم‌بینایان خواند و گفت: این مرکز با بیش از 13هزار عنوان کتاب صوتی در قالب‌های سی.دی، دی.وی.دی، وی.سی.دی، ام.پی.تری وکتاب چاپ بریل در موضوعات کمک‌آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ویژۀ روشن‌دلان خدمات ارائه می‌کند.

علی وظیفه‌دان تصریح کرد: در این کتابخانه، امکان بهره‌مندی مستقیم از 102هزار جلد کتاب چاپی، 15هزار حلقه منبع دیداری-شنیداری کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) و منابع کتابخانۀ سیار و تلفنی آستان قدس رضوی، و بهره‌مندی از منابع سایر کتابخانه‌ها و بخش‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از طریق امانت بین کتابخانه‌ای و خدمات تحویل مدرک برای نابینایان و کم‌بینایان فراهم شده است.

وی افزود: گروه‌های مختلف دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و مشاغل آزاد از مقطع دانش‌آموزی تا دکترا می‌توانند به عضویت این کتابخانه درآیند.

وظیفه‌دان خاطرنشان کرد: این کتابخانه برای بهره‌مندی نابینایان و کم‌بینایان از خدمات آموزشی، فرهنگی و کتابخانه‌ای سازمان کتابخانه‌های آستان قدس در مشهد و سراسر کشور، تسهیلات ویژه‌ای را به این قشر ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین این تسهیلات و خدمات، عضویت رایگان کتابخانه، استفاده از تجهیزات در محل کتابخانه، تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی سی.دی، دی.وی.دی یا هر نوع حافظۀ جانبی دیگر، خدمات تحویل مدرک و امانت منابع، استفاده از خدمات کتابخانۀ سیار و تحویل رایگان منابع درخواستی در مکان اعلام‌شده از سوی اعضای کتابخانه، ارسال منابع درخواستی اعضا به سراسر ایران از طریق پست، اهدا و مبادلۀ کتب صوتی برای کمک به مجموعه‌سازی و تکمیل منابع کتابخانه‌ها و مراکزی که به روشن‌دلان در سراسر ایران خدمات ارائه می‌دهند، مشاوره در تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا و... را می‌توان ذکر کرد.

وظیفه‌دان بیان کرد: کتابخانه‌ها و مراکزی که به نابینایان و کم‌بینایان خدمت می‌کنند نیز از خدمات کتابخانۀ گویای رضوی مانند اهدا و مبادلۀ منابع، امانت بین کتابخانه‌ای، خدمات مشاوره‌ای، اطلاع‌رسانی و... بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان ضمن اشاره به این‌که فهرست منابع کتابخانۀ گویا در قالب نرم‌افزار اکسل و ورد، بر روی پایگاه این کتابخانه به نشانی https://library.razavi.ir/gooya قرار دارد، یادآور شد: استفاده از خدمات کتابخانۀ گویای رضوی، کتابخانۀ مرکزی رضوی و سایر کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی برای نابینایان و کم‌بینایان به‌صورت رایگان است.

گفتنی است، کتابخانۀ گویای رضوی در محل کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) وابسته به آستان قدس رضوی به نشانی چهارراه مجلسی، خیابان مجلسی غربی1 واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار