کد خبر: 1010607
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته تا مشکلات موجود در این زمینه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ارژنگ عزیزی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای توسعه صادرات غیرنفتی در استان اردبیل برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته تا مشکلات موجود در این زمینه بررسی شود.

وی با اشاره به این که درصدد رفع موانع صادرات در استان نیز هستیم بیان کرد: موانع مهم صادرات همچون کرونا و تحریم را باید در نظر گرفته و برای جبران مشکل این حوزه برنامه‌های اساسی انجام دهیم که احصای اقلامی که واردات آن کاهش یافته و یا حذف شده باید مورد توجه واقع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در راستای واردات ماشین‌آلات صنعتی که در استان روبه کاهش است می‌توان تأثیرات منفی در اشتغال و تولید را شاهد بود که به همین منظور باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران در راستای رفع این مشکل اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به تولیدات محصولات استان نیز بیان کرد: در راستای افزایش کشت پنبه باید برنامه‌های خوبی داشته باشیم و امسال پیش‌بینی می‌شود 850 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان برداشت شود که 400 هزار تن مازاد نیاز استان است که نیاز است در راستای رفع محدودیت صادرات به شکل مناسب اقدام و مجوزهای صادرات مورد پیگری قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر