کد خبر: 1010276
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
گزارش «جوان» از شانس ۵ تیم برای کسب ۲ سهمیه لیگ قهرمانان در ۶ هفته باقی مانده از لیگ نوزدهم
در حالــــی پرسپولیسی‌ها با توجه به نتایج هفته بیست و چهارم خودشان را برای گرفتن عکس یادگاری با جام قهرمانی آماده می‌کنند که رقابت سپاهان، شهرخودرو، تراکتور، فولاد و استقلال در شش هفته پایانی لیگ برای کسب سهمیه آسیا دیدنی خواهد بود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نتایجی که در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ثبت شده، معادله قهرمانی را تقریباً حل کرده و با توجه به اختلاف ۱۴ امتیازی صدرنشین با تیم دوم جدول، پرسپولیسی‌ها با ۵۶ امتیاز کم‌کم باید لباس چهارمین قهرمانی متوالی‌شان را که یک رکورد فوق‌العاده است، پرو کنند. تنها یک اتفاق عجیب و غریب و چیزی شبیه به یک معجزه می‌تواند دست شاگردان یحیی گل‌محمدی را از جام کوتاه کند و اگر همه چیز روند طبیعی را طی کند، پرسپولیسی‌ها با دو برد دیگر می‌توانند قهرمانی‌شان را قطعی کنند تا چهار بازی آخرشان تشریفاتی باشد. در چنین شرایطی تیم‌های تعقیب‌کننده پرسپولیس هم به نظر می‌رسد دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که باید دور قهرمانی را خط بکشند و فکر آن را از سرشان بیرون کنند.

حال با توجه به اینکه قرمز‌ها قهرمان لیگ نوزدهم خواهند بود، دیگر تیم‌های مدعی که جام را از دست داده می‌بینند، تمام تمرکزشان را در شش بازی پایانی روی کسب سهمیه آسیا و قرار گرفتن در رده‌های دوم و سوم گذاشته‌اند. مسئله‌ای که سبب می‌شود یک رقابت نفسگیر بین پنج تیم برای رسیدن به دو سهمیه لیگ قهرمانان شکل بگیرد و مسابقات جذابی را در بازی‌های پایانی لیگ نوزدهم شاهد باشیم. سپاهان، شهرخودرو، تراکتور، فولاد و استقلال پنج تیمی هستند که با توجه به قرار گرفتن در رده‌های دوم تا ششم، این شانس را دارند که در پایان لیگ با قرار گرفتن در رده دوم و سوم، حداقل توشه‌شان از لیگ نوزدهم کسب سهمیه آسیا باشد.

سپاهان: ۲۴ بازی، ۴۲ امتیاز

سپاهانی‌ها با امیر قلعه‌نویی در لیگ نوزدهم تنها روی قهرمانی زوم کرده بودند و به کمتر از آن قانع نبودند، به خصوص که فصل گذشته هم در یک رقابت نزدیک با پرسپولیس به نایب‌قهرمانی قناعت کردند. با وجود سرمایه‌گذاری‌های چندده میلیاردی، سپاهان با قلعه‌نویی با دو تساوی متوالی در هفته‌های بیست و سوم و بیست و چهارم، اختلافش با پرسپولیس صدرنشین به ۱۴ امتیاز رسیده، فاصله‌ای که با توجه به شش بازی باقی مانده تا پایان لیگ، جبرانش تنها به یک معجزه نیاز دارد.

سپاهان حالا که قهرمانی را از دست‌رفته می‌بیند، با قلعه‌نویی که به احتمال زیاد آخرین روز‌های حضورش در اصفهان را سپری می‌کند برای تثبیت جایگاه دومی و کسب سهمیه آسیا در بازی‌های باقی‌مانده دورخیز کرده است. با این حال این تیم اصفهانی در شش هفته آخر لیگ، حریفان چندان آسانی پیش‌رو ندارد و به ترتیب باید با تراکتور، صنعت نفت آبادان، استقلال، نساجی، شهرخودرو و پیکان بازی کند.

شهرخودرو: ۲۴ بازی، ۴۲ امتیاز

مشهدی‌ها تا اینجای لیگ هم فوق‌العاده کار کرده‌اند و توانسته‌اند با وجود تغییرات چندباره کادر فنی و از دست دادن مربیان موفق‌شان مانند یحیی گل‌محمدی و در ادامه مجتبی سرآسیایی با ۴۲ امتیاز و هم‌امتیاز با سپاهان فقط به خاطر تفاضل گل کمتر، تیم سوم جدول باشند و اگر لیگ همین‌جا به پایان برسد، مانند سال گذشته سهمیه آسیا را در دست‌شان دارند. البته شهرخودرو نیز برای حفظ این جایگاه یا چشم داشتن به رده دومی با توجه به حریفانش در شش بازی باقی‌مانده کار سختی در پیش دارد. مشهدی‌ها در بازی‌های مانده تا پایان لیگ به ترتیب با تیم‌های پارس جنوبی جم، تراکتور، صنعت نفت، استقلال، سپاهان و نساجی بازی دارند.

تراکتور: ۲۴ بازی، ۴۱ امتیاز

تبریزی‌ها با خرید‌های گران‌قیمت‌شان در لیگ نوزدهم تنها به دنبال شکستن طلسم قهرمانی و بردن جام به تبریز بودند، اما آنقدر حاشیه و تغییرات در کادر فنی‌شان داشتند که امروز با قرار گرفتن در رده چهارم، حتی برای رسیدن به رده‌های دوم و سوم و کسب سهمیه هم کار دشواری دارند. تراکتور در شش بازی آخرش در لیگ باید با تیم‌های سپاهان، شهرخودرو، پیکان، شاهین شهرداری بوشهر، ماشین‌سازی و فولاد روبه‌رو شود و قرمزپوشان تبریزی با توجه به رقبای بالادستی‌شان کار آسانی برای صعود در جدول رده‌بندی و آسیایی شدن ندارد.

فولاد: ۲۲ بازی، ۳۹ امتیاز

جواد نکونام در اولین تجربه مربیگری‌اش در اهواز موفق نشان داده و فولاد در لیگ نوزدهم یک تیم مدعی بوده و آن‌ها می‌خواهند این موفقیت را با آسیایی شدن جشن بگیرند. فولادی‌ها که با توجه به آمار بالای بازیکنان کرونایی، دو بازی معوقه دارند با ۳۹ امتیاز تیم پنجم جدول هستند و این شانس را دارند تا در صورت پیروزی در دو بازی عقب‌افتاده و با توجه به دیدارهای‌شان حتی به رده دوم جدول هم برسند. فولاد که دو بازی معوقه با نساجی و نفت مسجدسلیمان دارد، در شش هفته آخر نیز باید با تیم‌های پرسپولیس، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان، سایپا، پارس جنوبی و تراکتور بازی کند.

استقلال: ۲۳ بازی، ۳۸ امتیاز

آبی‌ها که نیم‌فصل با استراماچونی برای قهرمانی لیگ نوزدهم و شکستن طلسم هفت ساله امیدوار شده بودند با جدایی این مربی و آمدن فرهاد مجیدی با یک روند نزولی حالا در فاصله شش هفته تا پایان لیگ تیم ششم لیگ هستند و علاوه بر از دست دادن قهرمانی، برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم کار سختی پیش رو دارند. استقلال علاوه بر بازی معوقه با پارس جنوبی جم که شاید هم بدون بازی بازنده اعلام شود، در شش بازی آخر به ترتیب با صنعت نفت آبادان، نساجی، سپاهان، شهرخودرو، پیکان و شاهین شهرداری بوشهر روبه‌رو خواهد شد. حریفان سرسختی که با توجه به روندی که استقلال این هفته‌ها دارد، می‌تواند رؤیای هوادارانش برای آسیایی شدن را هم نقش برآب کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
قرمزته
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار