کد خبر: 1009809
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
رئیس سازمان امور مالیاتی:
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمام مالیاتی که ماهانه در کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: امیدعلی پارسا صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: انتظاری که از مجموع ارکان نظام می‌رود این است که در بحث مالیات همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه هزینه‌های عمومی کشور و حقوق و مزایی که دولت می‌دهد از بازنشستگی، شاغل و مستمری ماهانه حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان است گفت: تمام مالیاتی که در کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با عنوان اینکه حدود ۸ درصد درآمد مردم در اختیار حاکمیت قرار می‌گیرد که صرف هزینه‌های کشور می‌شود بیان کرد: در دنیا این عدد حدود ۳۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه درآمد نفت هم کاهش پیدا کرده است و راهی جز درآمد‌های مالیاتی نیست گفت: مردم باید هزینه‌های جاری اداره خودشان را به نسبت درآمد، ثروت و مصرف خودشان پرداخت کنند.

پارسا با بیان اینکه مردم ما عدالت‌جو هستند و اگر ببینند در اخذ مالیات عدالت برقرار است همکاری می‌کنند افزود: جرم مالیاتی از بدترین جرایمی در دنیا است که گذشت ندارد و خیلی سختگیری می‌کنند، اما در کشور ما اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نظام مالیاتی کشور هوشمند نبودن آن است گفت: تمام تراکنش‌های بانکی مردم در دنیا برای شفافیت سازی اقتصادی در اختیار حاکمیت است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه ما مجموع اطلاعات را در اختیار نداریم و این مسئله باعث فرار مالیاتی می‌شود افزود: تمام فروشگاه‌های کشور از بزرگ و کوچک طی دو سال آینده باید به سازمان مالیاتی وصل شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما بر ۱۵ و ۲۰ درصد افراد بالای جامعه بر اخذ مالیات است ادامه داد: انتظار می‌رود استان‌ها نیز در وصول مالیات با ما همکاری کنند.

پارسا با بیان اینکه با سازمان برنامه و بودجه نیز هماهنگی کردیم و بودجه استان‌ها به وصولی مالیات آن‌ها وصل می‌شود گفت: اگر استان‌ها می‌خواهند اعتبارات عمرانی آن‌ها افزایش پیدا کند باید در اخذ مالیات نیز وصولی داشته باشند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار