کد خبر: 1009783
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:
شهرام موحدی گفت: فرآورده‌های خام دامی یک ظرفیت نهفته و با ارزش اقتصادی استان اصفهان است که توسعه همه جانبه آن در شرایط کنونی و در سال جهش تولید به اعتقاد جمعی از کارشناسان بیش از پیش نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت:استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این  بخش اقتصادی است.

وی افزود:این استان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. 

موحدی ابرازکرد:اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست. 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه ستفاده و توسعه تمام ظرفیت‌های بخش تولیدی دام و طیور و نیز احیای واحدهای راکد و نیمه فعال این حوزه از جمله اقدامات برجسته در راستای جهش تولید است گفت: این مهم منوط به دارا بودن شرایط بهداشتی لازم و تاییدیه و کمک نهادهای مربوطه در تدوین و تمهید برنامه‌های لازم است. 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های نهفته‌ای برای صادرات غیر نفتی در این استان وجود دارد، اظهارداشت: ۶۵ درصد صادرات خامه کشور به روسیه توسط اصفهان انجام می‌شود و سال گذشته بیش از ۱۳ هزار تن خامه پاستوریزه و استریل از این استان به روسیه صادر شد.

موحدی ادامه داد : از ابتدای سال تاکنون افزون بر ۱۰ هزار و ۶۶۰ تُن انواع محصولات و فرآورده‌های دامی به ارزش بیش از ۱۳ میلیون دلار از استان صادر شده است.

وی افزود: مرغ، تخم مرغ، ماهی، میگو، خامه، پنیر، خامه پاستوریزه و استریل، عسل، پای مرغ، پنجه مرغ، هزارلا، پودر آب پنیر، کنسانتره شیر و روغن صنعتی طیور  از جمله محصولات صادراتی استان بوده است.

موحدی با بیان اینکه تاکنون هیچکدام از محصولات و فرآورده‌های خام دامی صادراتی از اصفهان برگشت داده نشد، بیان کرد: محصولات و فرآورده‌های خام دامی از این استان به کشورهای عراق، افغانستان، قطر، ترکیه، گرجستان، ویتنام، میانمار، هنگ کنگ و روسیه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه خط قرمز حوزه دامپزشکی بهداشت و سلامت جوامع انسانی است و نظارت بر مواد غذایی یکی از فعالیت‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شود، تصریح کرد: دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی از مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صدق می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان اذعان داشت: ۲ میلیون ۱۶۳ هزار کیلوگرم پنجه مرغ در سه ماهه نخست سال جاری و سال گذشته نیز سه میلیون و ۴۷۴ هزار کیلوگرم از این محصول با نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۲ هزار کیلوگرم پای مرغ و ۴۵۳ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم آلایش خوراکی مرغ امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان به خارج از کشور صادر شد که با تلاش تولیدکنندگان و تسهیل در ارایه خدمت به متقاضیان در راستای تحقق شعار جهش تولید، صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده ‌است.

موحدی ادامه داد: ۲ میلیون ۶۸۷ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم تخم‌مرغ در بهار امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی اصفهان به خارج از کشور صادر شد که در قیاس با مدت مشابه قبل صادرات این محصول رشد خوبی پیدا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهاندر پایان خاطر نشان کرد :سال گذشته در مجموع سه میلیون ۱۸۷ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم تخم‌مرغ  با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار