کد خبر: 1009782
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:
حسین ایران دوست گفت: استان اصفهان با بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات حوزه دام، طیور و آبزیان رتبه اول کشور را به لحاظ حجم تولید و کیفیت محصول به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفت و گو یی اظهارداشت: با توجه به اینکه شرایط سختی را به لحاظ وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا پشت سر گذاشتیم اما خدشه‌ای در فرآیند تولید حوزه کشاورزی به وجود نیامد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های اخیر، کشاورزی توانسته در بحث تولید ملی و رشد اقتصادی، اشتغال و صادرات ایفای نقش کند.

ایران دوست با بیان اینکه اصفهان در تولید شیر رتبه نخست را با بیش از یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن به خود اختصاص داد، بیان کرد: در تولید تخم مرغ و گوشت مرغ رتبه دوم کشور را با تولید ۲۰۵ هزار تن،  این استان در تولید جوجه یک روزه بومی و پرورش بوقلمون رتبه اول را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور و استان اصفهان با کم آبی مواجه بوده حفظ و به دست آوردن رتبه نخست کشوری کار سختی است.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در سال جاری علاوه بر توسعه کمی توسعه کیفی را مدنظر قرار دهیم.

 ایران اسلامی در ۴۰ سال گذشته با شرایط تحریم روبرو بوده است اما توانسته در حوزه فرآورده های دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل رتبه های یک تا دهم تولید دنیا را از آن خود سازد.

به اعتقاد کارشناسان امر جهش تولید در اوج تحریم‌ها و شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور، نیازمند مدیریت عملی است که امید می‌رود در سال جهش تولید بیش از پیش با حمایتهای همه جانبه از سوی نهادهای مربوط و برنامه‌های اصولی بتوانیم گامهای اساسی در بخش تولید و توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی در استان اصفهان و کشور برداریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر