کد خبر: 1009760
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
تدارک آغاز لیگ بسکتبال در غیاب مدعیان
اواخر خردادماه بود که فدراسیون بسکتبال به این جمع‌بندی رسید که رقابت‌های فصل جدید را از شهریور ماه آغاز کند و خبر از آغاز تمرینات تیم‌های باشگاهی از تیرماه داد.
شميم رضوان
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  این تصمیم البته بی‌ارتباط با حضور تیم ملی بسکتبال در مسابقات المپیک سال آینده نبود و در واقع فدراسیون بسکتبال قصد داشت فصل جدید را زودتر به پایان برساند و به همین دلیل هم تصمیم به برگزاری مسابقات از اول شهریور ماه گرفته بود؛ تصمیمی که البته پرواضح بود با توجه به نیمه‌کاره ماندن لیگ فصل قبل و عدم معرفی قهرمان بدون حاشیه نخواهد بود چراکه معرفی نکردن قهرمان فصل قبل جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت، خصوصاً از سوی گرگانی‌ها که به عنوان صدرنشین لیگ بر این باور بودند فدراسیون باید آن‌ها را قهرمان اعلام کند، اما زیر بار نرفتن فدراسیون باعث شد تا همان زمان و قبل از مشخص شدن زمان برگزاری لیگ جدید، گرگانی‌ها تصمیم به حضور نیافتن در لیگ برتر بگیرند و شهردار گرگان صراحتاً بگوید: تا تکلیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان مشخص نشود تا زمان حضور این فدراسیون در لیگ برتر شرکت نخواهیم کرد.

حالا بعد از گذشت چند ماه فدراسیون خبر از برگزاری لیگ جدید از اول شهریور ماه می‌دهد و ۱۴ تیم برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که نه خبری از پتروشیمی است و نه شهرداری گرگان. در خصوص پتروشیمی البته هر ساله مشکلاتی با توجه به تغییر مدیریت و تصمیم‌گیری جدید برای حضور در لیگ برتر به وجود می‌آید و امسال هم از گوشه و کنار شنیده می‌شود که علاقه‌ای به تیم‌داری ندارند، اما گرگانی گویا به واسطه نارضایتی از تصمیم‌گیری فدراسیون در خصوص نیمه‌کاره ماندن لیگ بدون معرفی قهرمان است که سر و کله‌شان برای حضور در لیگ جدید پیدا نشده! هر چند شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه شهرداری گرگان از فدراسیون تضمین خواسته تا حقش مثل امسال پایمال نشود و در غیر این صورت قطعاً در لیگ حاضر نمی‌شود. با وجود این، سرپرست دبیر فدراسیون بسکتبال می‌گوید که طباطبایی جلسه خوبی با مسئولان باشگاه گرگان داشت و تصمیم فدراسیون را مقتدرانه اعلام کرده است: «ما هم امیدواریم این مسائلی که برای هواداران و مجموعه گرگان پیش آمده حل شود تا باز هم شاهد حضور این تیم در لیگ باشیم.» شبنم کلاهی همچنین در خصوص شایعاتی که در مورد عدم تیم‌داری پتروشیمی در فصل جدید مطرح می‌شود نیز تأکید می‌کند که این باشگاه رسماً از لیگ کناره‌گیری نکرده است: «تاکنون درخواست رسمی از سوی مسئولان باشگاه پتروشیمی دریافت نکرده و خبر قطعی هم مبنی بر اینکه نمی‌خواهند در لیگ باشند، نشنیده‌ایم. با توجه به این صحبت‌ها چیزی نیست که با قطعیت اعلام کنیم، ضمن اینکه فدراسیون همیشه از حضور تیم‌های پرقدرتی، چون پتروشیمی بندر ماهشهر در لیگ استقبال می‌کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار