کد خبر: 1009729
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۰
سخنگوی پیشین وزارت خارجه:
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با تأکید بر استیصال امریکا در موضوع پرونده هسته‌ای ایران گفت: متأسفانه اروپایی‌ها نیز با امریکایی‌ها همراهی می‌کنند و در چند سال گذشته با فریبکاری تلاش داشته‌اند بگویند ما قصد داریم برجام را اجرا کنیم، اما امریکا اجازه نمی‌دهد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، حمیدرضا آصفی درباره احتمال ارجاع پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: در عالم سیاست هر اتفاقی امکان رخ دادن دارد، اما حقیقت این است امکان روی دادن این احتمال بسیار اندک است، زیرا ارسال پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل به لحاظ حقوقی، قانون و نرم‌های بین‌المللی هیچ توجیهی ندارد. وی با اشاره به جلسه شورای امنیت سازمان ملل، اظهار کرد: در نشست قبل، امریکا درصدد یارکشی بود، اما ناظران و کشور‌های عضو شورای امنیت اذعان کردند نتیجه نشست برای امریکا ویران‌کننده بود و حتی دوستان امریکا نیز سمت امریکا قرار نداشتند، یعنی اگر کار به رأی‌گیری می‌رسید، نیازی به وتوی چین و روسیه نبود، یعنی امریکا نمی‌توانست رأی لازم را بگیرد.

سفیر اسبق ایران در فرانسه از استیصال امریکا در موضوع پرونده هسته‌ای ایران گفت و بیان کرد: متأسفانه اروپایی‌ها نیز با امریکایی‌ها همراهی می‌کنند و در چند سال گذشته با فریبکاری تلاش داشتند بگویند ما قصد داریم برجام را اجرا کنیم، اما امریکا اجازه نمی‌دهد. وی در گفتگو با رادیو گفتگو اظهار کرد: حقیقت، امروز مشخص شده است و اروپا بخشی از نقشه برای جلوگیری از احقاق حقوق ایران بوده و عملاً در مسیر امریکا حرکت کرده است. البته امریکایی‌ها قطعاً برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران برنامه‌های دیگری را اجرا می‌کنند و اروپایی‌ها نیز با آن‌ها همراهی خواهند کرد و به همین جهت ایران باید هوشیار باشد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ایران درباره اقدامات احتمالی ایران در مقابل فشار حداکثری امریکا توضیح داد و عنوان کرد: مقاومت حداکثری در برابر فشار حداکثری یک انفعال محسوب می‌شود، زیرا در این فرآیند ابتکار عمل در اختیار امریکا خواهد بود و فشار به مردم ایران وارد می‌شود. وی افزود: اگر امریکایی‌ها و دوستان اروپایی آن‌ها احساس کنند فشار‌هایی که آن‌ها می‌آورند، در کنار مقاومت اقدامات دیگری انجام می‌دهیم، آن وقت متوجه می‌شوند راه آن‌ها اشتباه است. آصفی تصریح کرد: نمی‌توان به برجام استناد کرد، زیرا کارایی خود را از دست داده است و تنها یک زندگی نباتی دارد و برای جمهوری اسلامی ایران منفعتی ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کرامت سلیمی
|
France
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
یک نکته بسیار مهم که رسانه ها به ان نمی پردازند و از روی ان می گذرند این است که ترامپ رییس جمهور امریکا اعلام کرد که پذیرش برجام منجر به سقوط اقتصاد امریکا خواهد شد .

چرا ترامپ این موضوع را در رسانه ها اعلام کرد. ایا این صحبت ترامپ به فریبکاریها و بی صداقتی دولتها نسبت به مردمشان اشاره نمی کند. و ایا این موضوع نشان نمی دهد که کشور امریکا و سایر به اصطلاح ابرقدرتها مثل اتحادیه اروپا و کشور روسیه یک نقطه ضعف بزرگ دارند و به دروغ وجهه یک ابرقدرت را به خود گرفته اند.و همچنین ایا این صحبت ترامپ نشان نمی دهد که در مذاکرات ظاهرا”اتمی دولتها در واقع اخاذیهای مالی و اقتصادی از دولت امریکا صورت می گیرد و امریکا دیگر قادر به تمکین خواسته همه کشورها نیست.
اگر همین موضوع مورد تجزیه و تحلیل رسانه ها و بررسی پیوسته قرار گیرد خیلی از دروغها رو می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار