کد خبر: 1009668
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
رئیس پلیس فتا استان اصفهان :
سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" از شهروندان خواست فريب ثبت نام در آگهي ها و تبليغات دروغين کاريابي و استخدام را نخورند و قبل از واريز هرگونه وجهي از صحت مطالب درج شده در سايت ها و شبکه هاي اجتماعي اطمينان پیدا کنند.

به گزارش خبرنگارجوان انلاین ازاصفهان، رئيس پليس فتا استان،در گفت و گو با پايگاه خبري پليس گفت : اخيراً افراد سودجو با درج و انتشار پيامک تبليغاتي و يا درج آگهي در شبکه هاي اجتماعي از جمله تلگرام با عنوان استخدام در شرکت هاي دولتي و... نظر جویندگان کار را جلب کرده و به بهانه دريافت هزينه ثبت نام ،اطلاعات بانکي و هويتي آنان  را به سرقت مي‌برند.

وي عنوان داشت: کاربران فضای مجازی باید  توجه داشته باشند که هرگونه گزينش و استخدام در شرکت‌ها و سازمان‌هاي دولتي از طريق رسانه‌هاي معتبر و سايت رسمي آن سازمان اعلام مي‌شود.

اين مقام انتظامي افزود: معمولا افرادي كه با اين شگرد از شهروندان كلاهبرداري مي كنند، ابتدا با ارائه فرم ها و قراردادهاي مختلف اقدام خود را قانوني جلوه داده و اعتماد شاكي را جلب مي كنند، به طوري كه شاكي فريب اين افراد را خورده و اقدام به تكميل فرم ها و ارسال مدارك خود مي کند.

سرهنگ مرتضوي توصيه کرد: شهروندان مراقب آگهي‌ها و تبليغاتي که بر روي سايت‌هايي نظير شيپور ، ديوار و يا شبکه هاي اجتماعي منتشر مي شود باشند، سايت‌هاي تبليغاتي انجام معامله را در بستر فيزيكى بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان  در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر