کد خبر: 1009627
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴
با ادامه اعتراضات به خشونت‌های پلیس امریکا، فرماندار ایالت جورجیا علاوه بر اعلام وضعیت فوق‌العاده، فرمان استقرار هزار نفر از نیرو‌های گارد ملی را صادر کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  آتش خشم مردمی در واکنش به رفتار‌های پلیس امریکا که با قتل جورج فلوید و ریچارد بروکس شعله‌ور شده بود، خاموشی ندارد. گزارش‌ها حاکی از این است که برخی معترضان در شهر آتلانتا مرکز ایالت جورجیا به دفاتر پلیس ایالتی حمله کردند و تیراندازی‌ها نیز در این شهر افزایش یافت. از این رو برایان کمپ، فرماندار ایالت جورجیا ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، فرمان استقرار هزار نیروی گارد ملی امریکا برای مقابله با معترضان را صادر کرد. وی روز دوشنبه، مقابله با معترضان و آنچه را که محافظت از کنگره ایالتی، اداره فرمانداری و ساختمان اداره امنیت عمومی توصیف شد، دلیل این تصمیم اعلام کرد. با این حال، سناتور نیکما ویلیامز که ریاست دموکرات‌های جورجیا را برعهده دارد، تصمیم فرماندار این ایالت را برای استقرار گارد ملی در شهر ظالمانه توصیف کرد و با اشاره به اینکه کمپ جمهوریخواه است، گفت که وی از گارد ملی برای اهداف خودخواهانه محافظت از ساختمان‌های دولتی و نه مردم این ایالت بهره‌برداری می‌کند.

از دیگر نقاط امریکا نیز همچنان اخباری در ارتباط با خشونت پلیس منتشر می‌شود. تصاویر ویدئویی ضبط شده یک عابر پیاده نشان می‌دهد که مأموران پلیس فونیکس، ۴ جولای (۱۴ تیرماه) یک مرد را در خودروی پارک شده کنار خیابان به ضرب گلوله به قتل رسانده‌اند. این اقدام پلیس، موجب اعتراضات گسترده‌ای شده است. در فیلم دیگری که در فضای مجازی منتشر شده است، مردی سیاهپوست در نیویورک در حال عبور از خیابان و در حالی که دست دختر چهارساله‌اش را در دست دارد هدف تیراندازی قرار می‌گیرد. هنوز پلیس کسی را در این رابطه دستگیر نکرده است.

دخالت‌های سیاسی در مقابله با کرونا متوقف شود

جدید‌ترین نظرسنجی مؤسسه گالوپ حاکی از این است که تنها ۳۸ درصد از رأی‌دهندگان امریکایی عملکرد دونالد ترامپ را تأیید می‌کنند که این رقم، بسیار کمتر از ۴۹ درصدی است که به عنوان بالا‌ترین میزان ثبت شده برای وی در اوایل ماه مه مطرح شد. در این نظرسنجی، بیشتر حامیان ترامپ جمهوریخواهان بوده‌اند و ۹۱ درصد آن‌ها عنوان کردند عملکرد وی را تأیید می‌کنند. این آمار در شرایطی منتشر می‌شود که ترامپ همچنان به دلیل ضعف مدیریت مهار بیماری کرونا مورد انتقاد قرار می‌گیرد. حدود ۳۵۰ نهاد بهداشت عمومی، نهاد بهداشت محلی و گروه‌های ذی‌نفوذ در زمینه بهداشت و درمان در امریکا روز سه شنبه طی نامه‌ای به الکس آزار، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده خواستار توقف دخالت‌های سیاسی در امور بهداشتی این کشور شدند. این نهاد‌ها به دلیل ناامیدی از پاسخ ترامپ به شیوع ویروس کرونا در امریکا و نگرانی در مورد اینکه دولت وی در حال کنار گذاشتن متخصصان و سست کردن اعتماد مردم به مقامات بهداشتی است، حمایت خود را از این نهاد فدرال اعلام کرده‌اند. آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در امریکا هم در تشریح وضعیت کنونی این کشور گفت که امریکا همچنان تا زانو درگیر موج اول بحران کروناست. فائوچی با اشاره به اینکه در هفته گذشته چندین بار رکورد ابتلای روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر در امریکا ثبت شده، گفت که وضعیت جدی است و باید فوراً به آن رسیدگی شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار