کد خبر: 1009448
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ناظر سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا و مترجم آیین نامه‌های انضباطی فیفا و‌ای اف سی گفت: جعل اسناد و مدارک اقدامی بسیار نکوهیده است و فیفا سنگین‌ترین مجازات‌ها را برای افراد یا باشگاه‌هایی که مبادرت به جعل می‌کنند در نظر گرفته است.

ایمان فرزین گفت: ماده ۲۱ فصل سوم آیین نامه انضباطی فیفا صراحتاً عنوان کرده است که هر کسی در فعالیت‌های مربوط به فوتبال سندی را جعل، مدرک معتبری را تحریف و یا از یک مدرک جعل و تحریف‌شده استفاده کند، با جریمه مالی و محرومیت حداقل از ۶ بازی و یا یک مدت زمانی که کمتر از ۱۲ماه نیست، جریمه خواهد شد. این ماده همچنین در ادامه می‌افزاید که در صورت جعل و یا تحریف توسط یکی از مسئولان یا بازیکنان یک باشگاه، مسئولیت آن با باشگاه است.

وی همچنین افزود: مجازات‌های سنگین فیفا در مورد جعل به اینجا ختم نمی‌شود و در صورت جدی‌تر بودن تخلف، مجازات سنگین تری به منظور اثرگذاری سراسری اعمال خواهد شد.

فرزین در ادامه ضمن اشاره به ماده ۶۶ آیین نامه انضباطی فیفا درباره گسترش مجازات متخلفین افزود: متن این ماده صراحتاً بیان کرده که اگر تخلف جدی‌تر باشد و جعل به منظور دستکاری در بازی‌ها باشد، فدراسیون فوتبال می‌تواند از کمیته انضباطی درخواست کند تا مجازات‌ها را بصورت جهانی اعمال کند. همچنین بند دهم همین ماده می‌گوید مجازاتی که توسط فدراسیون اعمال شده، همان تأثیر را در دیگر فدراسیون‌های فیفا، کنفدراسیون‌ها و خود فیفا دارد گویا که این مجازات توسط هر کدام از این‌ها اعمال شده است.

وی با اشاره به موارد مشابه در دیگر کشور‌ها گفت: در لیگ روسیه تیم روستوف به دلیل ابتلای چندین بازیکن اش به کرونا قرنطینه شد و با بازیکنان تیم جوانان خود به میدان رفت و با دریافت ۱۰ گل شکست خورد، اما اعتراض شان به فیفا تاکنون بی نتیجه مانده است، چرا که اصل بر برگزاری مسابقات و تمکین از قوانین و مقررات جاری فوتبال جهان است. فیفا بار‌ها بحث برگزاری بازی‌ها را به فدراسیون‌ها واگذار کرده و در کشور ما هم سازمان لیگ با استناد به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می‌کند.

ایمان فرزین در پایان گفت: مناسب‌ترین راهکار برای پیشگیری از شائبه‌ها و اتفاقات اینچنینی این است که با توجه به وجود مرکز پزشکی ایفمارک در سازمان لیگ حرفه ای، تیم‌های تهرانی در این مرکز و تیم‌های شهرستانی در یک مرکز پزشکی معتبر و مورد تایید ایفمارک در استان خودشان و با حضور نماینده این سازمان تست کرونا داده تا هیچ حرف و حدیثی درباره صحت و اعتبار نتایج تست‌ها وجود نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار