کد خبر: 1009394
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد:
عملیات مبارزه علیه آفات و بیماریهای گیاهی در مزارع جالیزی شهرستان مرزی تایباد به میزان ۶۰ درصد افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: با هدف کاهش آفات و بیماری‌ها طی چند سال گذشته مبارزه شیمیایی در مزارع خربزه و هندوانه این شهرستان در پنج مرحله انجام می‌گرفت که در حال حاضر با به حداقل رساندن مبارزات شیمیایی در کشتزارهای جالیز این منطقه به سه مرحله رسیده است.

محمد میری افزود: استفاده از طعمه‌های مسموم جهت شکار آفت و کاهش دفعات سم‌پاشی، کشت زود هنگام برای فرار از خسارت آفت، کشت ارقام جدید و معرفی سموم کم خطر و گیاهی با دوره ماندگاری پایین از جمله روش‌های مبارزه با آفات و بیماری‌ها است که با استقبال خوب کشاورزان تایبادی روبه رو شده است.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته متوسط سرانه مصرف سم در هر هکتار از مزارع جالیزی این شهرستان از یک دهم لیتر به هفت دهم لیتر کاهش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در همین راستا طی سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع جالیز تایباد مبارزه با آفات و بیماری ها انجام شد و همچنین در سطح ۳۵۰ هکتار از مزارع محصولات خربزه از تله‌های فرمونی و کارت‌های چسبنده استفاده شد.

میری  افزود: تایباد با هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت خربزه و هندوانه یکی از قطبهای تولید محصولات جالیزی در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. 

سالانه افزون بر ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در ۴۳ هزار هکتار کشتزارهای تایباد با فعالیت هفت هزار بهره‌بردار تولید و روانه بازار مصرف در خراسان رضوی و استانهای مجاور می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است و  ۳۶ هزار نفر از جمعیت تایباد در ۳۸ روستای این شهرستان مرزی سکونت دارند. 

تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار