کد خبر: 1009381
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت مطرح کرد:
رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان به منظورطرح مشکلات فعالان اقتصادی اصفهان با معاونین صنایع و بازرگانی داخلی وزارت صمت و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان دراین نشست که پیرو سفر سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت به اصفهان صورت گرفت، مشکلات تولیدکنندگان مرغ برای تامین نهاده ها با محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت مطرح شد. در این جلسه سامانه « رهتاب» به عنوان محصول موفق یک شرکت دانش بنیان اصفهانی برای عرضه هدفمند کالاهای سهمیه ای معرفی و اعلام شد که می توان از این سامانه در سطح ملی بهره مند شد. همچنین در این دیدار سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص تفویض اختیار مدیریت تقاضای محصولات کشاورزی، پتروشیمی و محصولات فولادی به استان اصفهان قول مساعد داد و اعلام  آمادگی نمود از ظرفیت های سامانه رهتاب برای نظارت و رهگیری جریان کالا و مواد اولیه محصولات کشاورزی و پتروشیمی در سطح شبکه توزیع استفاده شود.

در ادامه طی دیدار رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با رئیس سازمان توسعه تجارت،  حمید زادبوم از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای هدف صادراتی خبر داد و افزود: بر اساس ساز و کارهای ایجاد شده، به گونه ای برنامه ریزی شده است که رایزنان بازرگانی دارای اطلاعات به روز شده و مقرر گردید جلسات منظم و مداومی بین رایزنان بازرگانیایران در روسیه، ترکیه، عربستان، عراق، افغانستان، سوریه و چین با فعالان اقتصادی استان اصفهان برگزار شود. وی همچنین از محول شدن مسئولیت مدیریت برندهای ملی به وزارت صمت خبر داد و تصریح کرد: اقداماتی در خصوص افزایش تعداد برندهای ملی به 40 برند صورت گرفته و اصفهان به عنوان میزبان رویداد نهایی معرفی برندهای ملی انتخاب شده است. وی همچنین تصریح کرد: کارگروهی متشکل از اتاق ایران، بانک مرکزی و سازمان توسعه تجارت به منظور بازگشت ارز حاصل از صادرات رویه ورود موقت کالا تشکیل و دستورالعمل مربوطه آماده شده که در آن مصالح بخش خصوصی به خوبی رعایت شده و قرار است این دستورالعمل طی هفته آینده در کمیته ماده دو طرح و مصوب شود.

همچنین در این جلسه مشکلات ناشی از دستورالعمل جدید سقف کارت های بازرگانی در واردات برای فعالان اقتصادی عنوان و مقرر شد این موضوع در کمیته ای ویژه بررسی و پیشنهادات اصلاحی ارایه شود.

شایان ذکر است در دیدارهیات اعزامی اتاق بازرگانی اصفهان با معاون امور صنایع وزارت صمت نیز مشکلات« طرح افق» مطرح و مقرر گردید ظرف مدت یک هفته، نمایندگانی از سوی این معاونت برای بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای اجرایی لازم به اصفهان سفر نمایند. صادقی نیارکی نیزدر این دیدار از رفع محدودیت های سهمیه بندی مواد پتروشیمی خبر داد و گفت: محدودیت های اعمال شده صرفا برای  جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در این حوزه بوده و برای فعالانی که حتی اقدام به ثبت یک فاکتور نموده اند نیز سهمیه در نظر گرفته شده است. صادقی نیارکی افزود: با توجه به اینکه 70 درصد اقلام وارداتی سالهای قبل کل نیازهای اساسی کشور را تشکیل می داده تمامی ارز ثانویه را به این اقلام تخصیص داده ایم. وی همچنین از رتبه بندی کارت های بازرگانی صادرکنندگان با هدف کاهش ریسک بازگشت ارز خبر داد و تصریح کرد: با شناسایی و تفکیک صادرکنندگان حقیقی و خوش رفتار، به تدریج محدودیت های این فعالان اقتصادی رفع خواهد شد. نیارکی در ادامه توصیه نمود برای تامین بهتر نیازهای ارزی استان یک سامانه تهاتر در اتاق بازرگانی ایجاد شود که از طریق آن بتوان ارز حاصل از صادرات فعالان استان را برای تامین نیاز وارداتی استان استفاده نمود. معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین اعلام کرد با توجه به ارجاع موضوع فولاد به حوزه معاونت صنایع وزارت صمت، دستورالعمل تنظیم بازار ورق فولادی با لحاظ نمودن مصالح بخش خصوصی تنظیم شده و طی هفته های آتی نهایی خواهد شد.

صادقی نیارکی گفت: در این دستورالعمل حداکثر تلاش برای حذف واسطه ها و رانت خواری صورت گرفته و از فعالان اتاق اصفهان در این حوزه دعوت می شود نظرات اصلاحی خود را به کارگروه مربوطه ارایه نمایند. همچنین وی در مورد مباحث متناسب سازی قیمت عرضه کنندگان مختلف، امکان ارایه LC  داخلی برای خرید فولاد از شرکت های بزرگ دولتی و محدودسازی ارایه سهمیه به تولیدکنندگان اسپیرال گارد ریل و Z بر اساس قراردادهای در دست اقدام آنها قول مساعد داد

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر