کد خبر: 1009380
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
همتی:
همتی، رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح پشت پرده افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر تأکید کرد: خبر‌های مثبت از آزاد شدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده ام که روند تأمین ارز را متحول خواهد کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود، به بیان ۴ نکته درباره بازار ارز پرداخت و پشت پرده گرانی ارز در روز‌های اخیر را تشریح کرد.

۱- قبلاً هم تأکید کرده ام، تلاطم این روز‌های بازار، عمدتاً از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز، به خاطر مشکلات ناشی از کرونا در ابتدای سال، نشأت گرفته است. با فروکش کردن تدریجی تقاضا‌های تجمیع شده ماه‌های قبل، و افزایش عرضه در نیما تعدیل خواهد شد.

۲- گزارشات خوبی از افزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و صادرات غیرنفتی و خبر‌های مثبت از آزاد شدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده ام که روند تأمین ارز را متحول خواهد کرد.

۳- صادرکنندگان تکیه گاه اصلی ارز آوری کشور هستند، فرصت برای برگرداندن میلیارد‌ها دلار ارز صادراتی در دو هفته آتی پایان می‌یابد. این فرصت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. از فردا، با هماهنگی بانک مرکزی، قوه محترم قضائیه، وزارت صمت و نهاد‌های نظارتی، صادر کنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده اند، در لیست‌های ده نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات دعوت می‌شوند.

۴- مجدداً تأکید می‌کنم، بانک مرکزی دخالت هدفمند خود در بازار را به تشخیص خود و با در نظر گرفتن مصالح عالیه اقتصادی کشور اعمال خواهد کرد. بانک مرکزی یکبار در مهرماه سال ۹۷ توان خود را نشان داد. برخی به خاطر اشتباه محاسباتی تا دو سال برای فروش دلار‌های ۱۹ هزار تومانی خود معطل ماندند. امروز نیز ریسک بازار ارز برای سرمایه گذاری به شدت افزایش پیداکرده است و من نیز وظیفه دارم این را به فعالان اقتصادی گوشزد نمایم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
بلاخره به دام عدالت گرفتار خواهید شد جناب همتی خودت و دیگر وزیران دولت ناکارامد روحانی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار