کد خبر: 1009304
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
روز گذشته هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبری طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: در هشتمین جلسه دادگاه طبری، شریک بزرگ وی یعنی دانیال‌زاده مدعی شد که «گرفتاری بزرگ من فقط این بود که به یک مسئولی ساختمان فروختم که اصلاً وی را نمی‌شناختم»! طبری هم مدعی شد یک سال بعد از معامله برج روما کامرانیه با دانیال‌زاده رفیق شده و اعمال نفوذی برایش انجام نداده‌است. نماینده دادستان، اما افشا کرد که اگر دانیال‌زاده و طبری همدیگر را نمی‌شناختند، چطور سیمکارت مخفی داشتند؟! وقتی طبری به دفتر دانیال‌زاده می‌رفته، دانیال‌زاده به منشی می‌گفته اسم مهمان را نپرسند. دانیال‌زاده هم مداوم پیش طبری می‌رفته‌است. نماینده دادستان همچنین گفت «کاش دانیال‌زاده توضیح می‌داد که چند مدیر بانکی مشتری‌اش بودند»! در انتها هم طبری با پذیرش ضمنی جرائمش گفت بدهی‌هایم را پس می‌دهم که قاضی گفت دیر شده‌است!

روز گذشته هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبری طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

کارگران گروگان تسهیلات

در ابتدای جلسه رئیس دادگاه از وکیل متهم دانیال‌زاده خواست در جایگاه حاضر شود. فریدون وزیری یکی از وکلای متهم دانیال‌زاده هم در جایگاه حاضر شد و گفت: موکل من چاره‌ای جز اخذ تسهیلات از بانک ملی نداشته؛ چراکه یا باید شرکت‌ها تعطیل و کارگران بیکار می‌شدند یا تسهیلات اخذ می‌شد. بازپرس زمانی که مستندات تسهیلات را ملاحظه می‌کند قرار منع تعقیب را صادر کرده و اگر ادعا کنیم که اعمال نفوذ صورت گرفته، وجاهت ندارد.

در ادامه این جلسه دادگاه، مهدی توکلی وکیل دیگر دانیال‌زاده گفت: یکی از اتهاماتی که به موکل اینجانب زده شده، این است که ملکی را ۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر واگذار و این کار رشوه تلقی شده‌است. گفته می‌شود معامله‌ای صورت گرفته، این معامله قانونی است و جرمی صورت نگرفته‌است. پیشتر از این هم در دادسرا در همین خصوص منع تعقیب صادر شده‌است.

قرار کارشناسی بین طبری و دانیال‌زاده!

وی گفت: در ادامه بازپرس شعبه ۱۵ تقاضای تجدید رسیدگی مجدد را از دادستان تهران می‌خواهد. بازپرس عنوان می‌کند قرار منع تعقیبی که توسط بازپرس شعبه ۵ صادر شده درست نیست، اما در دادرسی مجدد هم موکلم تبرئه می‌شود. در ادامه قاضی از وکیل دانیال‌زاده پرسید: چرا در این معامله موکل شما به ضرر طبری راضی شد؟!

وکیل دانیال‌زاده ادامه داد: کارشناسان می‌گویند سال ۸۸ برج روما ۵/ ۱ میلیارد (از ملک کریم‌خان طبری) ارزان‌تر بود؛ سال ۹۲ هم روما ۹ میلیارد تومان ارزان‌تر بود؛ یعنی نظری ارائه می‌شود که صددرصد مخالف آنچه بود و قبلاً گفته بودند، بنابراین میان دو نظریه کارشناسی، تعارض جدی وجود دارد؛ علاوه بر این‌ها در رابطه با واحد‌های برج روما ۵۹ مبایعه‌نامه دیگر وجود دارد.

قاضی از وکیل دانیال‌زاده پرسید:‌اگر مبایعه‌نامه‌ها وجود داشت چرا همان موقع به کارشناسان ارائه نشد و دستنوشته مجعول از سوی موکل شما و طبری به کارشناسان ارائه شد؟

وکیل دانیال‌زاده پاسخ داد: برای اینکه قرار کارشناسی این بود که بر مبنای اسناد میان طبری و دانیال‌زاده کارشناسی انجام گیرد؛ ضمن اینکه کارشناسان در این رابطه مراجعه نکردند.

پدر بی‌اطلاع و فرزندان کانادا نشین!

در ادامه نماینده دادستان پرسید: نام و شغل افرادی که اقدام به خریداری سه واحد برج روما کردند، چیست؟

وکیل دانیال‌زاده پاسخ داد: من اطلاعی ندارم.

در این هنگام دانیال‌زاده از جایش برخاست و گفت: یکی از آن‌ها با نام ممقانی تاجر و کارخانه‌دار است.

نماینده دادستان در این هنگام پرسید: کاش توضیح می‌دادید، چند مدیر بانکی از شما ملک خریدند!

این وکیل افزود: در سال ۹۰ طرفین اصلاً همدیگر را نمی‌شناختند، چه دلیلی دارد طبری برای انجام کاری سفارش دانیال‌زاده را کرده‌باشد؟

بعد از پایان صحبت‌های توکلی (وکیل)، متهم دانیال‌زاده از قاضی فرصت خواست تا دقایقی صحبت کند. سپس دانیال‌زاده در جایگاه قرار گرفت و گفت: من وارد یک گرفتاری شدم، این گرفتاری هم آن بود که به یک مسئولی ساختمان فروختم که اصلاً وی را نمی‌شناختم! سه فرزند هم دارم که تحصیلکرده و ساکن کانادا هستند. خادمی (کسی که رابطه طبری و دانیال‌زاده را افشا کرده‌بود) را در سال ۹۵ از تشکیلاتم اخراج کردم.

شعبده بازی بازپرس برای دانیال‌زاده

در ادامه طبری هم به جایگاه آمد و گفت: هرگونه اتهام یا ادعا درباره آشنایی با دانیال‌زاده و ادعای اعمال نفوذ از بنیان کذب و ساختگی است. دانیال‌زاده با فرض پرداخت رشوه شش ماه در زندان امنیتی بود.

در ادامه نماینده دادستان دوباره به جایگاه آمد و گفت: بازپرس شعبه ۱۵ (علیزاده) چندین میلیارد تومان از دانیال‌زاده از طریق فردی رشوه می‌گیرد. علیزاده در جریان تحقیقات گفت:‌اگر من از دانیال‌زاده رشوه گرفته‌باشم نباید برای وی قرار جلب به دادرسی صادر کرده‌باشم. ابتدا این حرف قابل باور بود، اما ما وقتی پرونده را مطالعه کردیم، متوجه شدیم در این پرونده آنچه باید منع تعقیب صادر می‌شد برای آن جلب به دادرسی خورده‌است و برای آنچه باید جلب دادرسی صادر می‌شد منع تعقیب خورده‌است.

معامله مجدد با وجود ضرر!

رسول قهرمانی ادامه داد: وکیل اول دانیال‌زاده درباره پرونده سال ۸۹ وی اعلام کرد بازار ایران در رکود بوده‌است و اگر دانیال‌زاده این کار را نمی‌کرد با بحران کارگری مواجه می‌شدیم. اگر دانیال‌زاده ارز‌های دولتی را به صورت صحیح تخصیص می‌داد نه‌تن‌ها ۵ هزار کارگر که امروز ۳۰ هزار کارگر مشغول به کار بودند و نمی‌توان بحران کارگری را دستمایه قرار داد.

نماینده دادستان بیان داشت: اگر ۵۹ مبایعه‌نامه داشتید، چرا به بازپرس ارائه ندادید؛ البته دانیال‌زاده خیالش راحت بود؛ چراکه بازپرس او را حتی احضار هم نکرد. طبری در معاوضه کریم‌خان و روما با دانیال‌زاده متضرر شد؛ یعنی طبری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ضرر کرد و بعد گفت خیر سر آقای دانیال‌زاده! طبری اگر در روما ضرر کرد، چرا در فلورا نیز پای معامله با کسی آمد که به او ضرر زده‌است؟ اگر دانیال‌زاده و طبری همدیگر را نمی‌شناختند، چطور سیمکارت مخفی داشتند؟

در ادامه طبری در مورد موضوع سیمکارت هم مدعی شد: به تاریخ استفاده از سیمکارت ادعایی توجه کنید و با این سیمکارت حتی یکبار با هم تماسی نداشتیم.

قاضی پرسید: برای چه گرفتید؟ شما سیمکارت نداشتید؟

طبری گفت: بعد از بازنشستگی اغلب تلفن‌ها را جواب نمی‌دادم و در وضعیت خاموش قرار می‌دادم. ممکن است دانیال‌زاده به‌زعم خویش که احتمالاً بخواهد در ارتباط با صورت مجلس تفکیکی و اخذ سند مالکیتی ساختمان جنب فلورا، چنین اقدامی کرده‌باشد. طبری در نهایت افزود: حاضر هستم خسارت‌ها را پس بدهم.

قاضی هم خطاب به وی گفت: یک کم دیر شده‌است! در خصوص این تقاضا دادگاه تصمیم خواهد گرفت.

در نهایت وکیل طبری از دادگاه خواست تا فرصتی برای مطالعه پرونده لحاظ شود.

قاضی هم پاسخ داد: به وکلای متهمین فرصت کافی داده شده و با این حال در آخرین دفاع فرصت خواهیم داد.

وی سپس با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: جلسه بعد متعاقباً اعلام می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محبوبه ی شیردل انجی خان
|
France
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
سلام توبه را خدا برای بنده اش قبول می کند.شما هم مانند او بنده ی او هستید ودر آیه داریم انسان جاهل است.قاضی الگو باش در حکمت... ابن ملجم که دستگیر نکردی .روی پرونده ی طبری وهمه ی مجرمانت بنویس بسم الله الرحمن الرحیم یا بقیه الله فی الارض ...بعدلزوم چگونگی قاطعیت برای اجرای عدالت را اثبات کن .پرونده ی قضایی من را رصد کن .مستندات وتبانیها را وقیافه ی حق به جانب همکارانت را دوست دارم بگویم کجا با جملاتشان می فهمیدم باتبانی بر من وردو دارند وکوچکترین خدشه ای را اجازه ندادم به عملکردم وارد کنند.تکرار اشتباهاتشان ننگیست برای رسواییشان ان شاء الله....
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
البته یه جایی یه یارویی میگفت
توبه گرگ مرگه
ناشناس
|
Luxembourg
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
0
0
طبری باید به زندان محکوم شود و علاوه بر جریمه، بدهی ها را بپردازد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار