کد خبر: 1009239
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: طی سه ماه گذشته بیش از ۹۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان خسارت ناشی از شیوع بیماری کرونا به صنعت گردشگری استان اردبیل وارد شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان خاستگاه صفویه و نماد وحدت مذهبی و جغرافیایی در کشور مطرح است اظهار کرد: با توجه به پتانسیل تاریخی و فرهنگی موجود در این استان در تلاش هستیم تمامی برنامه ریزی‌های انجام شده در جهت توسعه گردشگری و شناساندن آثار فرهنگی و تاریخی استان را سرعت بخشیم و اردبیل را به قطب گردشگری در کشور و بین الملل تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد استان، بیان کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد که آمار گردشگری استان به صفر برسد و حتی علاوه بر تعطیلی اصناف باعث تعطیلی بسیاری از شهرهای استان نظیر شهر توریستی سرعین شد و این نشان از اهمیت صنعت گردشگری در استان داشت که عملاً اقتصاد برخی شهرها با شیوع این بیماری فلج شد و مردم و مسئولین تأثیر صنعت گردشگری در اقتصاد استان را به وضوح دیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: تا اواخر سال 98 صنعت گردشگری استان سرعت داشت به طوری که در تابستان سال گذشته این استان به عنوان اولین مقصد گردشگری کشور معرفی شد.

وی در تشریح آسیب‌های بیماری کرونا به صنعت گردشگری و اقتصاد استان بیان کرد: طی سه ماه گذشته طبق برآوردهای انجام شده بیش از 95 میلیارد و 185 میلیون تومان خسارت ناشی شیوع بیماری کرونا به استان وارد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده در حوزه گردشگری با توجه به اینکه بیش از شش ماه از فصل‌های سال سرما در استان اردبیل حاکم است لذا از این ظرفیت نیز استفاده کرده و انواع جشنواره‌های زمستانی را در نقاط مختلف استان برگزار کردیم و در این خصوص با استقبال خوب هموطنان روبرو شدیم.

فلاحی آب و هوای اردبیل را جزو استثنائات شرایط جوی در کشور خواند و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل در تابستان دارای هوای خنک‌تری نسبت به اغلب استان‌های کشور است لذا در این زمینه نیز این استان را با عنوان اردبیل ییلاق ایران زمین به مردم کشورمان معرفی کردیم و برنامه‌های تابستانی مختلفی نیز در زمینه گردشگری و صنایع دستی و شناساندن میراث فرهنگی استان برگزار کردیم.

وی اظهار کرد: رویکرد مهمی که در پیش گرفته ایم با شعار «اردبیل 1400 در قله گردشگری ایران» است که در این خصوص با تمام توان در تلاشیم تا سال آینده گردشگری استان مورد هدف تمامی هموطنان باشد و در حال تأمین زیرساخت‌ها و آماده سازی بسترهای مناسب جهت میزبانی از گردشگران در جای جای استان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر