کد خبر: 1009188
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
با اخراج کیکه ستین مسی از بارسا نمی‌رود؟
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: حواشی باشگاه بارسلونا در صدر اخبار فوتبال اروپا قرار دارد. با اینکه هنوز پنج هفته به پایان این فصل لالیگا باقی مانده، اما کاتالان‌ها با عقب افتادن از رئال‌مادرید امیدشان را از دست داده‌اند و در عوض با به راه انداختن جنگ داخلی درصدد برکناری سرمربی فعلی تیم هستند. ژاوی فعلاً نزدیک‌ترین گزینه بارسا محسوب می‌شود.

آتش زیر خاکستر

همه چیز پس از آغاز مجدد بازی‌ها شروع شد؛ بارسا ماه‌ها یکه‌تاز لالیگا بود و هواداران این تیم تقریباً قهرمانی‌شان را قطعی می‌دانستند. آن‌ها حتی امیدوار بودند فتح لالیگا جبران دو جام از دست رفته (سوپرجام و کوپا‌دل‌ری) شود، اما بعد از چند ماه تعطیلی کرونایی بالاخره تصمیم به آغاز مسابقات گرفته شد. این تعطیلی تحمیلی بیش از همه به ضرر بارسایی‌ها بود؛ آن‌ها دو بازی اول‌شان را مقابل مایورکا و لگانس پیروز شدند، اما در کمال ناباوری به تساوی بدون گل برابر سویا رضایت دادند. برد شکننده یک بر صفر مقابل بیلبائو نیز دردی از این تیم دوا نکرد تا اینکه دو تساوی با سلتاویگو و اتلتیکومادرید آتش زیر خاکستر اردوگاه آبی و اناری‌ها را شعله‌ور کرد. چهار امتیاز کمتر از رئال صدرنشین دیگر جای هیچ صبر و حوصله‌ای را برای بازیکنان و هواداران باقی نگذاشته است.

گزینه جنجالی

محتمل‌ترین گزینه‌ای که این روز‌ها نامش سر زبان‌ها افتاده، ژاوی هرناندز است. بازیکن پیشین بارسا بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی وارد عرصه مربیگری شد و فعلاً هم سرمربیگری السد قطر را برعهده دارد. در هفته‌های اخیر که بحران در بارسلون بالا گرفته، علاوه بر مطرح شدن شایعه بازگشت پپ گواردیولا، خبر‌هایی هم در مورد علاقه ژاوی به نشستن روی نیمکت بارسا منتشر شده است. بعد از اینکه مدیران باشگاه رأی به برکناری ارنستو والورده دادند، ابتدا به سراغ ژاوی رفتند تا به ستاره قدیمی باشگاه فرصت سرمربیگری در این تیم را بدهند، اما ژاوی در آن برهه تصمیمی برای بازگشت به نیوکمپ، آن هم به عنوان سرمربی نداشت و پیشنهاد کاتالان‌ها را رد کرد. اما حالا که کیکه ستین در یک قدمی اخراج قرار گرفته، ژاوی رضایتش را در مصاحبه‌ای رسماً اعلام کرده است: «بزرگ‌ترین امید من در حال حاضر این است که مربی بارسا شوم و بارسلونا را به روز‌های موفقیت و پیروزی برگردانم.» بعد از این اظهارنظر بود که صفحه رسمی باشگاه بارسلونا ویدئویی از یکی از گل‌های زیبای ژاوی منتشر کرد تا گمانه‌زنی‌ها وارد فاز جدیدی شود.

چند رسانه معتبر اروپایی دیروز مدعی شدند که توافقات لازم بین طرفین صورت گرفته و ژاوی به زودی به عنوان سرمربی جدید بارسا معرفی خواهد شد. نشریه موندو دیپورتیو اسپانیا نیز این خبر را اعلام کرد و از برنامه‌های ویژه سرمربی جدید برای بازگرداندن اتحاد به بارسا خبر داد. روزنامه سان انگلیس هم این خبر را تأیید کرده است. همچنین le۱۰sport فرانسه ادعا کرده که ژاوی در بازگشت به اسپانیا قصد دارد کارلوس پویول و پپ گواردیولا را نیز با خود به بارسلون بیاورد: «بر این باور هستم که باید گواردیولا و پویول به بارسلونا برگردند، باید صبر کرد. من بر این باورم که هم گواردیولا و هم پویول می‌خواهند برگردند. پویول می‌تواند نقش مدیر ورزشی یا دبیر فنی را ایفا کند. آیا اینگونه نیست؟ پپ هم می‌تواند آنگونه که خودش دوست دارد، برگردد.»

تصمیم مسی و دوستان

ستاره‌های بارسا از اوضاع حاکم بر مدیریت تیم ناراضی هستند، آن‌ها دیگر نمی‌توانند به حرف‌های ستین به عنوان سرمربی گوش دهند و این نارضایتی از رفتار آن‌ها با کادر فنی در بازی‌ها مشخص است. لیونل مسی به عنوان کاپیتان بیش از همه شاکی است. او که با دستیار کیکه ستین نیز درگیری لفظی داشته قید حضور در بارسا را زده و حاضر به تمدید قراردادش نشده است. حفظ لئو در نیوکمپ یکی از اهداف کادر فنی جدید خواهد بود. گفته می‌شود ژاوی در صورتی هدایت بارسا را می‌پذیرد که لیونل مسی از تصمیمش برای ترک بارسلونا صرف‌نظر کند.

به اخراج فکر نمی‌کنم

ستین، سرمربی فعلی بارسا در کنفرانس خبری پیش از دیدار با ویارئال تلاش کرد اوضاع را آرام نشان دهد: «چیزی در مورد رفتن مسی از خود او نشنیده‌ام و نمی‌خواهم به شایعات دامن بزنم. در مورد مسائل مربوط به تیم با او صحبت کرده‌ام، نه بیشتر. مسی خودش به خوبی می‌داند که در هر لحظه از یک بازی چه کاری باید انجام دهد و معتقدم افزایش سن تأثیری روی کیفیت او نداشته است. درک می‌کنم که در باشگاهی مثل بارسلونا سلسله مراتب خاصی وجود دارد و اعتماد رختکن را باید با گذشت زمان و کسب نتایج خوب به دست آورد. در این مدت بازیکنان به من کمک کرده‌اند و در مورد هیچ چیزی مانع نبوده‌اند. تا به اینجا یک دقیقه هم نسبت به آینده و اتفاقی که ممکن است برای من رخ دهد، فکر نکرده‌ام. اصلاً در مورد احتمال اخراج شدن فکر نکرده‌ام.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار