کد خبر: 1009187
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
اصرار عجیب سازمان لیگ فدراسیون کشتی به برگزاری لیگ
با شیوع جدی و گسترش دوباره ویروس کرونا بحث برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی حالا با چالشی جدی روبه‌رو شده است. بسیاری بر این باورند که این رقابت‌ها باید به تعویق بیفتد و حتی تعطیل شود، هرچند در این میان هستند کسانی که با توجه به ضعف مالی کشتی‌گیران و امید آن‌ها به عقد قرارداد با باشگاه‌ها معتقدند لیگ کشتی باید برگزار شود. با این حال وضعیت ورزش کشتی و نوع تقابل ورزشکاران در این رشته درگیرانه چنین تداعی می‌کند که شاید حتی رعایت سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی هم چاره‌ساز نباشد.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شنیدن خبر مبتلا شدن حسین نوری، قهرمان کشتی فرنگی کشورمان به کرونا و وخامت حال او تا جایی که به انتقال این کشتی‌گیر به بیمارستان منجر شد، باعث بلند شدن صدای اعتراض به شروع رقابت‌های لیگ شده است. محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اولین کسی بود که به این موضوع واکنش نشان داد.

بنا با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نوشت: «گلایه کنم از عزیزانی که مصرانه پیگیر برگزاری لیگ هستند. واقعاً برگزاری مسابقات به چه قیمتی؟ سلامتی و عمر حرفه‌ای کشتی‌گیر در لیگ با چه چیزی معاوضه می‌شود؟ این درست که شرایط اقتصادی خوب نیست، اما برای همه یکسان است و چه بسا خیلی‌ها باشن که حتی حداقل‌های زندگی ما هم براشون حکم آرزو را دارد. پس بهتر است یک مقدار دوراندیش‌تر باشیم.»

به‌رغم این اخبار و این اظهارنظر سرمربی تیم ملی، اما مسئولان فدراسیون کشتی با بهانه قرار دادن شروع رقابت‌های لیگ فوتبال به آغاز مسابقات کشتی اصرار دارند. عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در این خصوص می‌گوید: «با توجه به اینکه لیگ برتر فوتبال بار دیگر از سر گرفته شد، در مورد کشتی هم در حال رایزنی هستیم که بتوانیم مجوز برگزاری مسابقات را بگیریم. البته همه کشتی‌گیران در این مدت تمرین کرده‌اند، هر کسی که برای عقد قرارداد به سازمان لیگ آمد، تمرین داشت. من بچه‌ها را دیدم، اتفاقاً صبح و بعدازظهر هم تمرین می‌کنند. همه آن‌ها تمرین روی تشک دارند. با هر کسی صحبت کردم، می‌گفت در خانه تشک کشتی داریم و روی آن تمرین می‌کنیم. به همین دلیل آمادگی کشتی‌گیران نباید بهانه شود.»

چنین اظهارنظری در حالی رسانه‌ای شد که دکتر بابک شادگان، رئیس کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا از سوی ورزشکاران می‌گوید: «اطلاعات به دست آمده از بهبودیافتگان کرونا نشان می‌دهد این ویروس تأثیر عمیقی بر فیزیولوژی بدن این افراد داشته که از آن جمله می‌توان به کاهش ظرفیت اکسیژن‌گیری آن‌ها اشاره کرد. شاید این موضوع بر نحوه کار افراد عادی خیلی تأثیر چشمگیری نگذارد، اما قطعاً بر عملکرد ورزشکاران حرفه‌ای تأثیر زیادی می‌گذارد و حتی می‌تواند مانع ادامه فعالیت آن‌ها در ورزش حرفه‌ای شود؛ بنابراین ورزشکاران و کشتی‌گیران فکر نکنند اگر به این ویروس مبتلا شوند، آن را شکست می‌دهند و به مسابقات بازمی‌گردند. این ویروس اصلاً شوخی‌بردار نیست و می‌تواند به پایان عمر حرفه‌ای ورزشکاران منجر شود.»

جالب اینکه نصیرزاده حتی برای این اظهارنظر هم که به واقعیت نزدیک است جواب دارد و عنوان می‌کند: «دکتر شادگان گفته که اگر کرونا بگیرید، عمر قهرمانی‌تان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. این حرف تبعات سنگینی دارد. نباید با این اطمینان در این خصوص صحبت کرد، خیلی‌ها در این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند، ظرفیت هوازی آن‌ها انداره‌گیری شده و هیچ فرقی با گذشته نداشته است. ۸۰ درصد کسانی که مبتلا شده‌اند، دچار چنین مشکلی نشدند، چون من هم دانشگاهی هستم، این را می‌گویم. چرا یأس، اضطراب و استرس را به جامعه وارد کنیم. کرونا هست و باید آن را جدی گرفت، اما ترس هم تا یک حدی خوب است، بیشتر از آن زندگی افراد را مختل می‌کند. باید زندگی با کرونا را یاد بگیریم. ماسک بزنیم، دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنیم و تماشاگر هم نیاید. ما مصمم هستیم مسابقات لیگ را برگزار کنیم.»

در چنین آشفته‌بازاری باید به انتظار نشست و دید که سرانجام کار به کجا کشیده خواهد شد. آیا اصرار غیرمنطقی سازمان لیگ کشتی به برگزاری مسابقات نتیجه می‌دهد یا تفکر منتقدانی، چون محمد بنا و دکتر شادگان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار