کد خبر: 1009041
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
به‌رغم، اما و اگر‌هایی که در اجرای طرح الحاق کرانه باختری مطرح شده است، طرف‌های مقاومت در فلسطین تأکید کرده‌اند در صورت اجرایی شدن این طرح که از آن به عنوان نوعی اعلان جنگ یاد می‌شود، متحد شده و در قالب نبرد مسلحانه و خروش مردمی (انتفاضه) به این اقدام صهیونیست‌ها واکنش نشان می‌دهند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: قرار بود طرح الحاق ۳۰ درصدی کرانه باختری از چهار شنبه گذشته اجرایی شود، اما در پی موج مخالفت‌ها در فلسطین و در عرصه جهانی، اجرایی کردن آن به تعویق افتاد. با این حال طرف‌های فلسطینی عزم خود را جزم کرده‌اند در صورت اجرایی شدن طرح یاد شده به آن پاسخ قاطعی دهند. حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این مورد به شبکه خبری روسیا الیوم گفت: «الحاق کرانه باختری در واقع تلاشی برای شکست دادن اراده ملت فلسطین و جلوگیری از شرکت مردم فلسطین در رویارویی فراگیر است. البته همه تلاش‌های شکست خورده اسرائیل به نتیجه نخواهد رسید. ما در جنبش حماس و نوار غزه، در خط مقدم فعالیت‌های ملی و مقاومت فراگیر در برابر طرح استعماری الحاق کرانه باختری به اسرائیل خواهیم بود.»

سائد السویرکی، خبرنگار روسیا الیوم ضمن اشاره به یکی از تونل‌های فلسطینیان که در آن‌ها مهمات و تجهیزات نظامی نگهداری می‌شود، گفت: «آماده‌باش شاخه‌های نظامی در نوار غزه با طرح الحاق مرتبط است. این در حالی است که اسرائیل در اقدامی پیش‌دستانه حملات هوایی علیه پایگاه‌های گردان‌های مسلح فلسطین را به اجرا در می‌آورد و نیرو‌های اسرائیلی نیز در داخل نوار غزه حملات نظامی انجام می‌دهند. اما شرایط عمومی در نوار غزه به گونه‌ای است که این منطقه خود را برای درگیری جدیدی با اسرائیل آماده خواهد کرد.»‌یکی از نیرو‌های فلسطینی در مصاحبه با شبکه روسیه‌الیوم با تأکید بر مقابله مسلحانه با طرف اسرائیلی گفت: «ما اتاق عملیات مشترک هستیم، پاسخ واحد و یکپارچه‌ای به اسرائیل خواهیم داد و همه گردان‌های مقاومت تحت فرماندهی اتاق عملیات گردان‌های مقاومت عمل خواهند کرد و دستور پاسخ اسرائیل از اتاق عملیات مشترک داده خواهد شد.»‌یکی دیگر از رزمندگان فلسطینی نیز گفت: «این موشک‌ها به سمت دشمن نشانه گرفته شده است و در صورتی که هرگونه حماقتی از سوی اسرائیل مشاهده شود، شهرک‌های صهیونیست‌نشین هدف قرار خواهد گرفت و در این زمینه شهرک‌های دور یا نزدیک به نوار غزه تفاوتی نخواهند کرد.»

استفاده از مقاومت مردمی برای مقابله با اجرای الحاق

محمود الزهار از رهبران جنبش حماس فلسطین در راستای اتحاد برای آزادسازی فلسطین گفت که حماس قصد دارد دست خود را به سمت تشکیلات خودگردان و جنبش فتح دراز کند تا بتواند اصول جدیدی را تدوین کند. به گزارش شبکه المنار وی ضمن درخواست برای تعیین هدف اصلی سازمان آزادیبخش فلسطین و کنار گذاشتن توافقنامه اسلو، تأکید کرد: «امروز باید همان الگویی را در کرانه باختری اجرایی کرد که پیش‌تر در غزه پیاده شده بود. باید با تکیه بر اصول جدید، برنامه‌ای برای آزادسازی واقعی تدوین کنیم.»‌از این رو صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی فتح برای مقابله با رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند. عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین درباره این دیدار گفت که چنین دیداری دریچه‌ای برای مصالحه بین گروه‌های فلسطینی و در نتیجه مرتب کردن وضعیت داخلی فلسطین است و برای مقابله با طرح اشغال بخش‌های گسترده‌ای از کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها باید از مقاومت مردمی استفاده کرد.

نگرانی تل‌آویو از ترکیب مقاومت مسلحانه با انتفاضه

رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ نیرو‌های مقاومت فلسطین از طریق دریا به مناطق اشغالی از نوار غزه تا اسرائیل، ساخت سد دریایی را آغاز کرد. جولای ۲۰۱۴، برای اولین بار یگان رزمی دریایی وابسته به تیپ‌های القسام توانست به پایگاه نظامی زکیم واقع در سواحل عسقلان، در شمال نوار غزه، حمله کند، به طوری که پس از آن هر چهار نیروی حماس به شهادت رسیدند. آن‌ها موفق شدند تلفاتی را به ارتش اسرائیل وارد کنند. امیر بحبوط، تحلیلگر امور نظامی به نقل از منابع امنیتی و نظامی گفت: «فرماندهان نظامی حماس از جمله محمد ضیف، مروان عیسی و یحیی السنوار که شخصاً بر این پروژه، به عنوان یک پروژه راهبردی نظارت دارند، تلاش زیادی را برای ایجاد آمادگی بالا جهت اجرای حملات آتی ضد اسرائیل که از طریق دریا به اجرا درآید انجام می‌دهند. جنبش حماس توانست توانایی‌های راهبردی را در دریا توسعه دهد. خطر نیروی دریایی حماس همانند خطر تونل‌های حفاری شده به دست این جنبش است و یک تهدید استراتژیک محسوب می‌شود.»

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی که نامش فاش نشد هم در تشریح فعالیت فلسطینیان گفت: «آن‌ها در سال‌های گذشته سعی کرده‌اند نیروی دریایی اسرائیل را از طریق منفجر کردن برخی قایق‌ها به چالش بکشند و از سال ۲۰۰۴ این نیروی دریایی در طول شبانه روز توانایی‌های فنی خود را افزایش داده است تا در یافتن هرگونه فعالیت خصمانه در قلب دریا مهارت داشته باشد.» وی افزود: «نیروی دریایی اسرائیل سنسور‌هایی زیر آب مستقر کرده است که می‌توانند در زمان تهدید، هشدار دهند و همچنین موارد را یادداشت می‌کند تا تهدیدات را شناسایی و غواصان را مشخص کند و نفوذ تکاوران دریایی حماس را به نام قورباغه‌های انسانی رصد می‌کند.»

الحاق؛ نقض توافق‌های جهانی و حقوق فلسطینیان است

به موازات انتقاد‌های داخلی، موج انتقاد‌های جهانی از طرح اشغال کرانه باختری ادامه دارد. با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان تأکید دارد در راستای پیشبرد اعمال حاکمیت تل‌آویو بر کرانه باختری اجرایی شدن این طرح را پیگیری کند. به گزارش روزنامه رأی‌الیوم کریس فن هولن، سناتور دموکرات امریکایی در انتقاد از برنامه وی گفت: «اقدام اسرائیل در الحاق اراضی فلسطین تفاهمات موجود میان امریکا، اسرائیل و فلسطینی‌ها را از بین می‌برد.» الازهر مصر نیز روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی با اعلام فرصت‌طلبی این رژیم از مشغول بودن جهان به ویروس کرونا، تأکید کرد: «تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تهدیدی جدی برای صلح در منطقه و نقض صریح و آشکار قوانین و معاهدات بین‌الملل و حقوق ملت مظلوم فلسطین است.» الازهر از جامعه بین‌الملل خواست به مسئولیت‌های خود در قبال ملت فلسطین عمل کند و اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی نیز نشست‌هایی فوری را به منظور مقابله با این طرح اشغالگرانه و توطئه‌های صهیونیستی برگزار کنند. طرح الحاق، اعتراض واتیکان را هم به دنبال داشت. پیترو پارولین، وزیر امور خارجه واتیکان، گالیستا گینگریچ، سفیر امریکا و اورن دیوید، سفیر رژیم صهیونیستی را احضار و درباره اقدامات یکجانبه‌ای که می‌تواند تلاش برای سازش فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی و وضعیت حساس خاورمیانه را به مخاطره اندازد، ابراز نگرانی کرده است. واتیکان همچنین از دو طرف خواست هر کار ممکن را برای ازسرگیری روند مذاکرات مستقیم برپایه قطعنامه‌های سازمان ملل انجام دهند.

سیمونِتا سوماروگا، رئیس‌جمهور سوئیس نیز روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن طرح اشغال کرانه باختری، خواستار بازنگری در اجرای این طرح شد. در این بیانیه با تأکید بر اینکه سوئیس هیچ‌گونه تغییری را در اراضی منطقه که مورد توافق دو طرف (فلسطینیان و صهیونیست‌ها) نباشد نمی‌پذیرد، آمده است: «سوئیس نگران است که چنین اقدامی منجر به واکنش‌های خشونت‌بار و بی‌ثباتی منطقه شود.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
"این آمادگی سراسری است"

حزب الله در هر نقطه ای از جهان ، با حزب الله لبنان هماهنگ و همراه و آماده بکار است .

اگر آتش جنگ مسلحانه افروخته شود ؛ اسرائیل از روی کره زمین محو شده و تبعات آن ، دامان استکبار جهانی را خواهد گرفت .

حزب الله در سراسر جهان ، گوش بفرمان است .

فقط اشاره بشود ؛ دامان همه مستکبرین و طاغوتها و دشمنان اسلام و مسلمین را گرفته و کفر و ظلم و جور و فساد و تبعیض و بی عدالتی و... همه و همه را از روی زمین پاکسازی خواهیم نمود .

الا ان حزب الله هم الغالبون
و بدانند بدرستیکه حزب خدا بر همه حزب ها غالب و پیروز است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار