کد خبر: 1009035
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
رئال در مسیر قهرمانی، لیورپول به دنبال امتیاز ۱۰۰
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شرایط این روز‌های صدرنشینان لالیگا و لیگ جزیره هیچ شباهتی به هم ندارد؛ رئال‌مادرید برای گرفتن امتیاز‌های بیشتر و تصاحب جام می‌جنگد و لیورپول نیز بعد از ۳۰ سال قهرمان شده و باخت تحقیرآمیز مقابل منچسترسیتی هم چیزی از ارزش‌هایش را کم نمی‌کند.

زجر قهرمانی

رئالی‌ها تیمی نیستند که هدیه کاتالان‌ها را پس بفرستند؛ بعد از اینکه بارسا در دومین بازی‌اش نیز متوقف شد و دو امتیاز دیگر را از دست داد، کهکشانی‌ها با یک برد ساده می‌توانستند اختلاف را به چهار امتیاز برسانند. پیروزی یک بر صفر مقابل ختافه پروژه قهرمانی قو‌های سفید را روی غلتک انداخت تا کاتالان‌ها بیش از پیش حسرت امتیاز‌های از دست رفته را بخورند. تیم زیدان بعد از شروع دوباره مسابقات همه بازی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته و اگرچه اغلب این برد‌ها با حداقل گل به ثمر رسیده به دست آمده، ولی مهم نتیجه است و اینکه سایه رئال روی سر بارسلونا سنگینی می‌کند. زیزو با اینکه گفته تا هفته آخر باید برای معرفی قهرمان فصل صبر کرد، اما خودش هم می‌داند که از پنج بازی باقی مانده تیمش می‌تواند با چهار برد جشن قهرمانی به راه بیندازد. ضمن اینکه هیچ بعید نیست رقیب سنتی باز هم ناکام بماند و زودتر از این حرف‌ها تکلیف قهرمان مشخص شود. زیدان در پایان بازی موفقیت بدون تحمل زجر و سختی را غیرممکن خواند: «تن‌ها مشکل این است که به کمی زمان بیشتر برای استراحت نیاز داریم و شادابی بازیکنان مثل روز‌های ابتدایی نیست. با این حال تیم کاملاً منسجم و متحد است و می‌خواهیم به همین روند ادامه دهیم. من هم مثل بازیکنان در طول بازی زجر می‌کشم. کاری که در حال انجام دادنش هستیم، اصلاً ساده نیست. بدون سختی و زجر کشیدن نمی‌توان به موفقیت رسید. هر سه روز یک‌بار بازی داریم و هر بازی دنیای خودش را دارد و برای پیروزی در آن باید برنامه‌ای متفاوت را پیاده کرد. هنوز پنج بازی باقی مانده و هیچ چیز مشخص نیست. اینکه می‌گویند نیمی از راه قهرمانی را رفته‌ایم، قبول ندارم. اگر همین انسجام را حفظ کنیم در نهایت قهرمان خواهیم شد.»

تاخت و تاز کاپیتان

گل‌های به موقع سرخیو راموس باز هم به کمک رئال آمد تا نقش او در موفقیت‌های این فصل تیم بیش از پیش نمایان شود. کاپیتان تک‌گل این بازی را از روی نقطه پنالتی زد تا یازدهمین گل این فصلش را به ثمر رسانده باشد. مدافع رئال در پنج بازی آخر تیمش چهار گل زده و نشان داده که یک مدافع گلزن تا چه اندازه می‌تواند در سرنوشت یک تیم تأثیرگذار باشد. بهترین مدافع گلزن لالیگا تاکنون ۳۰۱ پیروزی را با پیراهن رئال جشن گرفته است.

تونل تحقیر

تیم گواردیولا با اینکه برای لیورپول تونل قهرمانی درست کرد، اما در همان بازی با زدن چهار گل قرمز‌ها را تحقیر کرد تا اینگونه از آن‌ها انتقام بگیرد. یورگن کلوپ قرمز‌های مرسی‌ساید را پس از ۳۰ سال به آرزوی‌شان رساند. همین خیال راحت باعث شد تا در مصاف با سیتی بازیکنان اهمیتی به نتیجه بازی ندهند. تیم پپ گواردیولا که بعد از دو دوره قهرمانی متوالی نتوانست هت‌تریک کند از این فرصت استفاده کرد و دروازه آلیسون بکر را به توپ بست. این اولین بار از سال ۲۰۱۷ بود که لیورپول در یک بازی چهار گل دریافت می‌کرد. سرمربی سیتی از سبک بازی تیمش تمجید کرد: «سبک بازی تیمم را در هر دیدار دوست دارم. ما سعی کردیم فوتبال بازی کنیم و ریسک کردیم. لیورپول با فشار زیادی که در حمله و پرس می‌آورد، بهترین تیمی است که تاکنون در زندگی‌ام با آن روبه‌رو شده‌ام. ما شهامت بازی در فضا‌های کوچک را داشتیم. این برای کسب برتری و پیروزی مهم بود. بازیکنان لیورپول بسیار متمرکز بودند، به همین خاطر توانستند به آنچه می‌خواهند برسند.»
 
رکورد ۱۰۰ امتیازی؟

قهرمان این فصل جزیره فعلاً ۸۶ امتیازی است و رسیدن به رکورد ۱۰۰ امتیاز، یکی دیگر از آرزو‌های قرمزهاست. منتها شکست به سیتی تحقق این آرزو را سخت‌کرده است. شش بازی باقی مانده و یورگن کلوپ از بازیکنانش خواسته همچنان به تلاش ادامه دهند: «لحظات خوبی برای گلزنی ایجاد کردیم شانس گلزنی هم داشتیم، اما از آن‌ها استفاده نکردیم. لازم است این نتیجه را بپذیریم. به هر حال ما تلاش خودمان را کردیم و نمی‌دانم قهرمانی ما در لیگ برتر روی این دیدار تأثیر گذاشته بود یا خیر. آیا این عالی نیست که یک تیم بتواند قهرمان شود، در حالی که تیم دیگر (منچسترسیتی) خیلی خوب بازی می‌کند. سیتی تیم کوچکی نیست و فوتبال خوبی بازی می‌کند و در این دیدار نیز توانست موقعیت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کند و دروازه ما را باز کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار