کد خبر: 1009032
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴
جدال انتقامی با مدافع عنوان قهرمانی بعد از ۳ هزار روز
هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر امشب با برگزاری سه دیدار برگزار می‌شود که طی آن مدافع عنوان قهرمانی در آزادی از شاهین بوشهر پذیرایی می‌کند، تراکتور و نفت آبادان، همسایه‌های جدولی با یکدیگر زورآزمایی می‌کنند و پیکان ته‌جدولی نیز به مصاف ذوبی‌های اصفهان می‌رود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ورزشگاه آزادی ساعت ۲۱ امشب میزبان مصاف پرسپولیس با شاهین بوشهر است. ورزشگاهی که برای بوشهری‌ها خاطرات خوبی را تداعی نمی‌کند. ۹ سال پیش، هفته نوزدهم لیگ شانزدهم بود که شاهین در آزادی به مصاف پرسپولیس رفت و در همان ۲۰ دقیقه ابتدای بازی سه گل دریافت کرد و دست‌آخر نیز بازی را در آخرین سال حضورش در لیگ برتر ۴ بر یک به شاگردان دنیزلی واگذار کرد و در پایان لیگ نیز با سقوط به لیگ دسته یک دیگر فرصتی برای مصاف با سرخپوشان و گرفتن انتقام آن نتیجه سنگین را نداشت. هرچند که نخستین مصاف دو تیم بعد از ۹ سال در لیگ برتر (بازی دور رفت در بوشهر) هم با نتیجه‌ای بهتر برای بوشهری‌ها همراه نبود و شاهین این‌بار هم شکستی سنگین (۵ بر صفر) را متحمل شد، اما حالا نماینده بوشهر بعد از ۳ هزار و ۹۵ روز به ورزشگاه آزادی برمی‌گردد تا علاوه بر گرفتن انتقام دو شکست تلخ قبلی با کسب سه امتیاز مهم این بازی حساس اندکی خود را از محدوده خطر دور کند. حالا باید دید شاهینی که به پرسپولیس کالدرون ۵ بر صفر باخته در مصاف با پرسپولیس یحیی چه می‌کند.

صدالبته روی کاغذ شانس مدافع عنوان قهرمانی برای پیروزی در این بازی بیشتر است، اما شاهین بوشهر بعد از شکست سنگین برابر سپاهان توانسته بود روند رو به رشدی را با تساوی بدون گل مقابل شهرخودرو و دو پیروزی پرگل برابر نساجی مازندران و ماشین‌سازی تبریز کسب کند. البته فولاد در آخرین بازی قبل از تعطیلات با پیروزی یک بر صفر ترمز این تیم را کشید و روند پیروزی‌هایش را پاره کرد، اما بعید نیست اگر شاهین برای نجات خود از منطقه خطر با ارائه یک فوتبال زیبای جنوبی شگفتی‌ساز شود و به سود تیم‌های بالای جدولی کار کند و با انگیزه‌ای که برای حفظ بقا دارد، یحیی و یارانش را به دردسر بیندازد، خصوصاً که هفته گذشته نیز با نفتی‌های مسجدسلیمان به تساوی ۲-۲ رضایت داد تا ثابت کند با وجود قعرنشینی به سادگی امتیازی تقدیم حریفان نمی‌کند.

مدافع عنوان قهرمانی روند موفقیت‌آمیز خود را بعد از پایان چهار ماهه تعطیلات اجباری لیگ ادامه داد و با عبور از خان اول، جایگاه و فاصله خود را با رقبا حفظ کرد، اما هنوز هشت خان دیگر تا قهرمانی سرخپوشان باقی مانده است. هرچند که ادامه این روند می‌تواند قبل از رسیدن به خان آخر پرسپولیس را به جام قهرمانی برساند. با وجود این یحیی خوب می‌داند که اهمیت هشت بازی باقیمانده و شرایط کسب موفقیت در تک‌تک آن‌ها از تمامی بازی‌هایی که تا به اینجا پشت سر گذاشته، بیشتر است و سخت‌تر، خصوصاً که حالا پرسپولیس یک به یک با تیم‌های ته‌جدولی بازی دارد. تیم‌هایی که برای بقا می‌جنگند و چیزی برای از دست دادن ندارند. مسئله‌ای که بدون شک از چشمان تیزبین یحیی دور نمی‌ماند. با وجود این شاید تنها دغدغه سرمربی جوان سرخپوشان در مصاف با یکی دیگر از تیم‌های ته‌جدولی حاشیه‌های ناشی از عدم پرداختی‌های بازیکنان این تیم باشد که همین چند روز پیش دردسری جدی برای گلر ملی‌پوش پرسپولیس درست کرد و او را به کمیته انضباطی باشگاه کشاند؛ گلری که در بازی قبل نیز با تقدیم پنالتی به حریف بد دسته‌گلی به آب داده بود. یحیی در این بازی هم تمام نفرات تیمش را به همراه ندارد. او که در بازی پیش انصاری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت، حالا از وحید امیری هم که در بازی با پیکان مصدوم شده بود، نمی‌تواند استفاده کند. هرچند که عبدی ثابت کرده که جایی برای نگرانی بابت مصدومیت امیری وجود ندارد!

جدال همسایه‌های جدولی

مصاف تراکتور‌سازی و نفتی‌های آبادان (ساعت ۲۰:۱۵ ورزشگاه یادگار امام) نیز بدون شک یکی از بازی‌های جذاب و دیدنی امشب است. تراکتور اگرچه این فصل هفته‌های زیادی را در قامت مدعی سپری کرد، اما در بازی رفت در آبادان به نفت باخت و حالا بعد از شروع ناکام لیگ بعد از تعطیلات اجباری (شکست خانگی برابر نساجی در هفته گذشته) برای از دست نرفتن شانس کسب سهمیه چاره‌ای جز برد ندارد. هرچند که ورزشگاه خالی از جمعیت نمی‌تواند پوئن مثبتی باشد برای تیم میزبان، اما صعود موقت به رده سوم جدول می‌تواند انگیزه خوبی باشد برای بازگشت تراکتور به روز‌های خوب. البته سرخپوشان تبریزی همچنان شجاعی را به دلیل محرومیت و همانند بازی دور رفت در اختیار ندارند و دژاگه نیز رضایت به بازگشت نداده است. در آن سوی میدان، اما نفتی‌های آبادان که هفته گذشته سه امتیاز باارزش برابر پارس جنوبی کسب کردند، انگیزه و روحیه خوبی دارند برای ادامه این روند و تکیه زدن بر رده چهارم جدول، جایگاهی که این تیم را به کسب سهمیه این فصل لیگ قهرمانان امیدوارتر می‌کند.

امید پیکان به جدایی از قعر جدول

در دیگر بازی امشب نیز ذوب‌آهن اصفهان ساعت ۲۰:۴۵ در دیداری خانگی به مصاف پیکان ته‌جدولی می‌رود. شاگردان ویسی که با قبول شکست هفته قبل مقابل پرسپولیس حالا کارشان برای بقا در لیگ سخت‌تر شده، برای کسب اندکی امید به هر سه امتیاز بازی با یکی از تیم‌های میانه جدول احتیاج دارند، تیمی که بعد از جدایی منصوریان اوضاع خوبی ندارد و بعید نیست بعد از ناکامی هفته قبل برابر شهرخودرو، این‌بار به یکی از قعرنشینان جدول ببازد! هرچند که پیروزی احتمالی پیکان حتی در صورت شکست شاهین بوشهر تنها یک پله صعود را برای این تیم به دنبال دارد، اما همین اندازه امید هم می‌تواند برای شاگردان ویسی برای فرار از سقوط خوب باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار