کد خبر: 1009016
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا گفت: به زودی مبادلات مرزی از جمله کولبری به نحوی که کسب و کار مرزنشینان کنترل شود و ادامه داشته باشد به رسمیت شناخته می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: امیرمحمد پرهام‌فر در گفتگو با مهر درباره کشفیات قاچاق لوازم خانگی گفت: بر اساس آمار نیروی انتظامی، کشفیات قاچاق لوازم خانگی در سال ۹۷، ۶ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال بوده که در سال ۹۸ با رشد ۷/ ۶ درصدی به ۷ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه سامانه شناسه کالا و کد رهگیری در حال حاضر اجرا می‌شود، افزود: فعلاً کالا‌های وارداتی نداریم، اما در اواخر سال ۹۶ و اوایل ۹۷ که لوازم خانگی وارد می‌شد در آن مقطع زمانی ثبت سفارش لوازم خانگی منوط به اخذ شناسه شده بود.

پرهام‌فر ادامه داد: شناسه در حال حاضر یا درباره تولید داخل است یا کالا‌هایی که سفارش شده بودند، اما ترخیص نشده بودند که این مورد بسیار ناچیز است؛ بنابراین کالا‌هایی که ثبت سفارش شده باشند، اما ترخیص نشده باشند حتماً با شناسه کالا و کد رهگیری از گمرک خارج می‌شوند.

امیرمحمد پرهام‌فر اظهار داشت: دولت تا ۳۱ خرداد ضوابطی را پیش‌بینی کرده که آن میزان از لوازم خانگی که از سنوات قبل وارد کشور شده، چه تولیدات داخل بوده و چه خارجی، اما شناسه نگرفته بودند، بتوانند کالایشان را معرفی و شناسه‌شان را دریافت کنند؛ بنابراین تا ۳۱ خرداد صاحبان کالا‌های موجود در سطح عرضه که در مغازه‌ها و انبارک‌ها بودند، فرصت داشتند با ارائه مستندات درباره تولید داخل یا واردات، شناسه کالا را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز درباره زمان اجرای مبارزه با کالا‌های فاقد شناسه کالا و کد رهگیری گفت: برای اجرای طرح، هنوز زمان مشخصی تعیین نشده است، چون باید اقداماتی انجام شود و حوزه مقابله باید مؤلفه‌هایی را کنار هم قرار دهد و برخورد را شروع کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
مانند این میماند که معتادان خیابانی به رسمیت شناخته شوند؟
جرا مملکت به این روز افتاده و شغل های کولبری و خرده فروشی مواد مخدر و زباله گردی و ... به رسمین شناخته شوند؟
اینهمه ادعای جهانگیری و روحانی و ظریف و همتی و لاریجانی و قالیباف و نوبخت و دیگر مسولین بی خاصیت بس جی شد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار