کد خبر: 1008961
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
مجری کارشناس برنامه "کتاب باز"، انتخاب نام جمالزاده:
احسان رضایی داستان‌نویس، منتقد ادبی و خبرنگار حوزه‌ کتاب به عنوان مجری اختتامیه دومین دوره جایزه جمالزاده گفت: اعتبار جایزه جمالزاده در گرو تداوم آن است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مجری کارشناس برنامه "کتاب باز"، انتخاب نام جمالزاده که تجربه های متعددی از سفر به اصفهان دارد در گفتگو با ستادخبری جایزه جمالزاده نسبت به حضور دوباره در این شهر ابرازخرسندی کرد و گفت: خوشحالم که دوباره توفیق دیدن اصفهان نصیبم می شود. بنده هم دوستان عزیزاصفهانی دارم هم آدم های اهل فرهنگ اصفهان را خیلی دوست دارم. خیلی وقت ها، شهرها را با آدمهایشان به خاطر می آوریم و اصفهان از آن شهرهایی است که یادهای خوب زیادی دارد.

رضایی برای یک جایزه ادبی در اصفهان را به فال نیک گرفت و افزود: محمدعلی جمالزاده از بنیانگذاران ادبیات فارسی و داستان نویسی مدرن ماست، تاثیر جمالزاده بر ادبیات همچنان پابرجاست و حتی فارسی آموزها از داستان هایش استفاده می کنند لذا با این تفاسیر این نامگذاری در محل تولد او را باید به فال نیک گرفت چرا که به نوعی ادامه راه و مسیرش محسوب می شود و بسیار خوشایند است.

وی همچنین اعتبار جایزه ادبی جمالزاده را در مداومت برگزاری آن دانست و تصریح کرد: مسلما آنچه به جوایز ادبی اعتبار می بخشد، سابقه و تداوم است، علاوه بر اینکه اگر جایزه مورد نظر در مسیر ماندگاری صاحب سلیقه مشخصی هم شود به تاثیرگذاری مطلوب دست پیدا می کند.

رضایی گفت: آکادمی نوبل برفرض مثال همیشه بهترین ها را انتخاب نمی کند و حتی این نقل را در مورد آن شنیده ایم کسانی که در سال های برگزاری این جایزه نوبل نگرفته اند از دریافت کنندگان آن قوی تر اند؛ با این وجود نوبل به پشتوانه استمرارش و اینکه صاحب نوعی نگاه شده به ماندگاری رسیده است. وی افزود: اگر جایزه جمالزاده هم چنین مسیری را در پیش گیرد و نگرش و سلیقه اش را مشخص کند در مسیر اعتبارگام برمی دارد، در اینصورت وقتی پشت جلد کتاب نویسنده ای نوشته می شود جایزه جمالزاده ما می دانیم با چه نوع اثری مواجه هستیم.

گفتنی است؛‌ رضایی مجری-کارشناس برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی مختلف دربارۀ کتاب (کتاب باز، کاغذ رنگی، الف، شهر قصه) بوده و تألیفاتش در زمینه تاریخ و ادبیات است. خیلی ها او را به مطالبش در هفته‌نامه «همشهری جوان» می‌شناسند البته در نشریات دیگر مثل «همشهری داستان» یا «کرگدن» هم قلم زده است.

عموم علاقه مندان می توانند، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه جمالزاده را در صفحات مجازی isfahanfarhnag ، vcci.ir ، jamalzadehaward و صفحه آپارات https://www.aparat.com/jamalzadehaward دنبال کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار