کد خبر: 1008900
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخ غنی، تاثیرگذاری و پیشتازی تبریز در بخش های مختلف کشور، بر احیای کنسولگری ها در این شهر تاکید کرد و گفت: در سال های نه چندان دور بیشتر کشورهای اروپایی در این شهر کهن کنسولگری داشتند در حالی که اکنون تنها ۲ کنسولگری ترکیه و جمهوری آذربایجان فعال است.

علیرضا منادی  در شورای اداری شهرستان تبریز، اظهار کرد: البته اقدامات خوبی برای توسعه کلانشهر تبریز انجام شده است اما با توجه به توسعه روابط با اوراسیا وجود کنسولگری ها به همکاری های کشورمان با کشورهای همسایه کمک فراوانی می کند.  

وی با بیان اینکه تبریز در گذشته پایتخت سیاسی و اقتصادی ایران و نخبه پرور بوده است، ادامه داد: باید داشته های پایتخت اقتصادی سابق حفظ شود.

منادی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی ۵۰ درصد ذخایر مس ایران، ۹۰ درصد آلومینیوم کشور را در اختیار داشته و معادن طلا مس اندریان را دل دارد و از گذشته نیز قطب چرم بوده است.   

وی همچنین با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در سال های اخیر افزود: خط اتیلن تبریز موجب شده تا آذربایجان شرقی به چاه های نفت عسلویه وصل شود، توسعه طرح پلی استیلن از دیگر طرح های توسعه ای است و آبرسانی از ارس به تبریز نیز در حال انجام است.  

منادی با اشاره به ضرورت همدلی مسوولان ادامه داد: برای مقابله با بیماری هزار چهره کرونا نیاز به مدیریت قوی است .

وی با انتقاد از بی تفاوتی عده ای در خصوص کرونا، گفت: مجلسیان، دولتی ها و همه مسوولان با برنامه ریزی های لازم و همدلی و مدیریت مسوولانه با کرونا مقابله کنند.  

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در نبود صادرات نفت نیز صرفه جویی و بهره وری باید سیاست اصلی کشور باشد تا از برهه کنونی به سلامت عبور کنیم 

وی با اشاره مجدد به پیشقراولی تبریز در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در طول تاریخ ایران، یادآوری کرد: این شهر همواره در برهه های حساس تاثیرگذار بوده است و برای مقابله با بیماری هزار چهره کرونا نیز باید برنامه ای اتخاذ شود تا بار دیگر این خطه پیشقدم بوده و الگو ارایه دهد.  

منادی تاکید کرد: کرونا باید جدی گرفته شود تا مقابله با آن ممکن باشد البته نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس همه همدل هستند تا مشکلات و این دوره سخت را پشت سربگذاریم.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر