کد خبر: 1008853
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
سردار کارگر در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس:
امسال از ۶۵ پروژه مطالعاتی دفاع مقدس که به نوعی جعبه سیاه جنگ تحمیلی نیز محسوب می‌شوند رونمایی خواهد شد. این مطالعات می‌تواند به برخی شبهات در مورد دفاع مقدس پاسخ بدهد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار بهمن کارگر دیروز در نشست خبری گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه‌های امسال این هفته پرداخت و گفت: «ما قوی هستیم» شعار برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس انتخاب شده است.

کارگر که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع خبرنگاران رسانه‌های مختلف سخن می‌گفت، در ادامه بیان داشت: برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس، رونمایی از ۹۲۳ عنوان کتاب، برگزاری نزدیک به ۱۰۰ جشنواره هنری، برگزاری کنگره ۵۵۰ شهید ارتش در استان قم،۱۱۰ جشنواره سرباز، یادواره ملی شهدای رزمی مهندسی، رونمایی از یکی از دستاورد‌های سپاه در زمینه موشکی یا سامانه مربوط به آن از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست تخصصی تبیین عملیات نیروی دریایی سپاه درباره توقف شناور‌های متجاوز امریکا، نامگذاری یادمان شهدای شلمچه به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی، برگزاری ۳۴ مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دفاع مقدس و مدافعان سلامت، برپایی ۳۶نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع آشوبگران جهان، برگزاری ۱۱۰ مراسم بزرگداشت شهادت سردار سپهبد سلیمانی، رونمایی از کتاب سه سپهبد اخلاص (شهیدان قرنی، صیاد و سلیمانی) و برپایی نمایشگاه راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور و نمایشگاه فرهنگی نظامی راهیان نور در جزیره خارک از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌روند.

وی همچنین اظهار کرد: از رونمایی ۳۰ محصول جدید دفاعی توسط وزارت دفاع، رونمایی از ۱۲ دایره‌المعارف نقش نیروی انتظامی دردفاع‌مقدس، تجلیل از ۱۲۰ فرمانده جنگ، بهره‌برداری از ۱۱ موزه دفاع‌مقدس که ۹ موزه از این تعداد قبل از هفته دفاع‌مقدس توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد، تجلیل از یک میلیون رزمنده پیشکسوت، برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی سرو، ثبت ملی ۱۲ یادمان دفاع مقدس، برگزاری ششمین جشنواره تحقیقات صنعتی آجا و نمایشگاه دستاورد‌های تحقیقاتی، برگزاری همایش زیرساخت‌های صنعت دفاعی، برگزاری نشست تخصصی بررسی و تبیین عملیات‌های هوایی کربلای ۲و ۳ و شهاب ۷ نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگر سخنانش اعلام کرد: در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برای تمام کسانی که در جنگ حضور داشتند کارت رزمندگی اهدا خواهد شد.

کارگر همچنین اظهار کرد: برای نخستین بار تعداد زیادی از اسناد دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، تاکنون ۹۰ درصد اسناد دفاع مقدس از طبقه‌بندی خارج شده است که به مرور منتشر خواهد شد.

کارگر در ادامه با بیان اینکه قرار است از ۶۵ پروژه مطالعاتی دفاع مقدس که به نوعی جعبه سیاه جنگ تحمیلی نیز محسوب می‌شود رونمایی شود، اعلام کرد: قرار است یک مستند ۱۰۰ قسمتی درباره دوران دفاع مقدس ساخته و همه مسائل مربوط به دفاع مقدس در آن نمایش داده شود.

نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و خوداتکایی در دفاع مقدس، مکتب سلیمانی، مقاومت جهانی علیه نظام سلطه، نقش اقلیت‌های مذهبی در دفاع مقدس، دفاع دریایی در دفاع مقدس، دفاع مقدس، تداوم اربعین حسینی، نقش پدافند هوایی در دفاع مقدس، صنعت دفاعی و خودکفایی نظامی در دفاع مقدس، خیانت و جنایات منافقین در دفاع مقدس، نقش دولت در دفاع مقدس، فرماندهان، اسوه‌های اخلاق، ایثار و شجاعت از جمله عناوین هفته‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شمار می‌رود که سردار کارگر به آن‌ها اشاره کرد.

وی گفت: این برنامه‌ها به منظور تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت در قالب اقدامات مؤثر دستگاه‌های لشکری و کشوری، نشر و ترویج مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی هنری، اجتماعی و معرفی دستاورد‌های دفاع مقدس در بخش بین‌الملل به ویژه در کشور‌های حوزه مقاومت و پایداری برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار