کد خبر: 1008786
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خبر داد؛
کمیته امداد اصفهان از زمان همه گیری ویروس کرونا تاکنون ۲۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان اصفهانی کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان همه گیری ویروس کرونا را یکی از عوامل تشدید کننده فقر عنوان کرد و گفت: آسیب های جدی به واسطه الزامات گریز ناپذیر فاصله گذاری اجتماعی و کسادی کسب و کارها به خانوارهای نیازمند تحت حمایت این نهاد وارد شد.

زارع حمایت از مددجویان برای گذر از این شرایط خاص را یکی از برنامه های ویژه کمیته امداد استان از ابتدای همه گیری این ویروس منحوس اعلام کرد و گفت: این نهاد از تمام ظرفیت های موجود برای ارائه کمک های بهداشتی و معیشتی به این نیازمندان استفاده کرد و تاکنون ۲۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض و معوض به این مسئله اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کمک های پرداختی این نهاد از مشارکت های مردم و خیران، منابع داخلی کمیته امداد، منابع تخصیصی بنیاد مستضعفان و بودجه دولتی تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان شروع خدمات این نهاد در زمینه مقابله با تبعات ویروس کرونا را واریز مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حساب خانوارهای تحت حمایت اعلام کرد و گفت: این کمک در روزهای ابتدای همه گیری با اولویت سالمندان و بیماران زمینگیر، خاص و صعب العلاج برای تامین اقلام بهداشتی و مراقبتی پرداخت شد.

زارع ادامه داد: پس از گذر از دوره ابتدایی شیوع ویروس کرونا، در آغاز اردیبهشت ماه امسال یک بسته حمایتی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی دیگر به جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان اختصاص یافت که به شکل کمک بلاعوض به ۵۰۰۰ خانوار نیازمندی که کسب و کار آنها از شیوع این ویروس دچار آسیب شده بود، پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به همراهی ستودنی مردم و خیران در این زمینه یادآور شد: از ابتدای همه گیری کرونا بیش از ۱۲۹ هزار بسته بهداشتی و ۵۹ هزار سبد غذایی با مجموع ارزش ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل کمک های مردمی در اختیار مددجویان و نیازمندان استان اصفهان قرار گرفت.

زارع با اشاره به اولویت داشتن کمک به احیا و پایداری مشاغل آسیب دیده مددجویان در برنامه های آتی این نهاد، یادآور شد: ۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در حال حاضر برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های نیازمند و همچنین طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد اصفهان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت دریافت این تسهیلات با طرح های اشتغال زنان سرپرست خانوار، خانواده های با عائله بیشتر و طرح های اشتغال حوزه خدمات به ویژه موادغذایی، حمل و نقل و آرایشگری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر