کد خبر: 1008772
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
سرهنگ" مختار درخشان" از برگزاری جلسات هم اندیشی مسئولان ارشد این فرماندهی با شهروندان در قالب طرح پیشگیری اجتماعی محله محور خبر داد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموریت اصلی و اساسی ناجا، تامین نظم و امنیت عمومی است و این موضوع در زمره مطالبات، انتظارات و توقعات به حق مردم محسوب می شود.

وی افزود: برای دست یابی به این هدف و به منظور ارتقای احساس امنیت در جامعه، لازم است پیشگیری و مقابله با وقوع انواع جرایم و آسیب های اجتماعی با برنامه ریزی مناسب و کارآمد، تدابیر و تمهیدات هوشمندانه اجتماعی و عملیاتی صورت پذیرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با تاکید بر نقش مهم و مؤثر مشارکت مردم در تولید ، حفظ و ارتقای امنیت جامعه اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی بود و در تمام طول 40 سال گذشته هم این مردم بودند که با سپاه، کمیته، شهربانی، پایگاه های بسیج محلات و پس از آن نیز با نیروی انتظامی همکاری کرده و همواره دست معاندان، فتنه گران، مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی را رو کرده و با مشارکت آنان بسیاری از توطئه ها و دسیسه های دشمن خنثی شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تجربه نشان داده هر زمان از نظرات و پیشنهادات مردم استفاده شده طرح ها و برنامه های پلیس با موفقیت همراه بوده اظهار داشت: در همین راستا به ابتکار پلیس اصفهان برای نخستین بار جلسات هم اندیشی با شهروندان در قالب طرح پیشگیری اجتماعی محله محور در دستور کار قرار گرفت.

وی از محور قرار دادن مساجد به عنوان پایگاه های اصلی مردمی در طرح مذکور خبر داد و افزود: این جلسات، هر هفته در مسجد یکی از محلات شهر اصفهان با حضور فرمانده انتظامی استان به همراه معاونان و رؤسای پلیس های تخصصی برگزار که این برنامه از قبل در بین اهالی محل اطلاع رسانی می شود.

سرهنگ درخشان تصریح کرد: در این جلسات ضمن دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و مطالبات مردم، تهدیدات، آسیب ها و مشکلات هر محله نیز به صورت نظرسنجی از ساکنان آن محله احصاء و به منظور رفع آنها طرح های انتظامی و اجتماعی و برنامه های آموزش همگانی متناسب برنامه ریزی و اجرا می شود .

این مقام انتظامی افزود: برابر برنامه ریزی به عمل آمده پس از برگزاری نشست هم اندیشی با شهروندان در مساجد و اجرای طرح های انتظامی و اجتماعی و برنامه های آموزش همگانی متناسب با آسیب ها و جرایم هر محله در گام بعدی و مرحله دوم نشست هم اندیشی به منظور بازخورد گیری اجرای این طرح ها در مساجد مذکور برگزار می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، تامین امنیت جامعه با استفاده از حضور و مشارکت مردم و پایگاه ها و نهادهای مردمی را رویکرد این فرماندهی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جلسات هم اندیشی فرمانده انتظامی استان اصفهان با جوانان نیز در مرحله بعدی طرح پیشگیری اجتماعی محله محور پیش بینی شده که در آینده ای نزدیک این جلسات به صورت هر هفته در یکی از پارک های سطح شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر