کد خبر: 1008696
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی؛
رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: با افتتاح مجتمع دامپروری و اصلاح ژنتیک آستان قدس تولید شیر خشک از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد افزایش کرده که ۱۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

مالک رحمتی در آئین افتتاحیه دامپروری، اصلاح نژاد و تولید فرآورده‌های ژنتیکی و محل تشکیل اولین کله ممتاز ژنتیکی دام سنگین آستان قدس رضوی، به بیان سیاست‌های و استراتژی حاکم بر بنیاد بهره‌وری موقوفات اشاره و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری تأمین امنیت غذایی کشور و خودکفایی در این راستا است بنابراین سعی می‌کنیم در راستای تأمین امنیت غذایی کشور و بعضی از فعالیت‌های دارویی بر اساس استراتژی حاکم بر مجموعه به خودکفایی برسیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم همه فعالیت‌های این بنیاد را به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم.

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حرکت در زنجیره ارزش، نسخه نجات کشور استادامه داد: ما باید بتوانیم در هر صنعتی که هستیم زنجیره آن صنعت را کامل کنیم و در این زنجیره جایی قرار بگیریم که عرصه را به مردم تنگ نکنیم و کمک حال مردم و بخش خصوصی باشیم.

رحمتی با بیان اینکه آنچه ما را به جهش تولید می‌رساند و اقتصاد مقاومتی و خودکفایی را محقق می‌کند توجه به فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین است، اضافه کرد: مصداق بارز این چهار ویژگی، مجتمع دامپروری و اصلاح ژنتیک آستان قدس است.

وی با اشاره به اینکه چهار ویژگی و سیاست مذکور در پروژه مجتمع دامپروری و اصلاح ژنتیک آستان قدس به منصه ظهور گذاشته شده است، در ادامه به بیان منافعی که برای کشور از این پروژه به دست خواهد آمد پرداخت و گفت: با افتتاح این پروژه دیگر ارز از کشور خارج نمی‌شود بلکه باعث ارزآوری هم می‌شود و امروز که خدمت شما هستیم 10 درصد نیاز شیر خشک کشور که قبلاً وارداتی بوده توسط همین مجموعه تأمین می‌شود و تاکنون از خروج پنج و نیم میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.

رئیس بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز با افتتاح پروژه دو هزار رأس گاو، تولید شیر خشک از 10 درصد به 30 درصد افزایش پیدا می‌کند و این اتفاق مبارک 15 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و به مرحله خودکفایی می‌رسیم.

رحمتی تصریح کرد: با تأمین چهار هزار رأس گاو دیگر تا 50 درصد نیاز شیر خشک کشور توسط همین مجموعه تأمین خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار